Hej alla,
Jag har nu haft min MYLR i två månader och har hittills inte fått telefonen, (iphone12), att lira fullt ut. Den fungerar som nyckel och det går att ringa handsfree, men exempelvis ser jag inte senaste samtalen under ”samtal”, där det vanligen ligger 4-5 gamla samtal från 2022, alltså senaste samtal hamnar inte där. Jag kan ha fel men jag tror man ska kunna lägga på ett samtal genom att trycka på ett av rullhjulen, det funkar inte heller. Jag har naturligtvis provat att glömma enhet, och parkopplat igen men ingen skillnad.
Jag har varit förbi några ggr i Segeltorp där ett antal personer, säljare, försökt hjälpa mig utan framgång. Nu har jag skapat ett ärende i appen och dom kan tänka sig att komma ut men jag måste då godkänna kostnadsförslaget på 2500 kronor som jag under inga som helst omständigheter kommer att betala för ett fel jag haft hela tiden.
Jag kan leva med att det är så är och egentligen vet jag inte vad jag går miste om, men jag har bilen som mitt kontor och vill ju att allt ska fungera som det är tänkt, någon som har liknande erfarenhet eller kan hjälpa?
Telefonkoppling
Moderator: Redaktion
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Re: Telefonkoppling
Du skriver inte vad du redan har provat så här kommer några tips (med risken att du redan har provat dem).
- Gå in i Bluetooth-inställningarna på din telefon. Välj din bil och tryck på i-symbolen. Säkerställ att Synkronisera Senaste samtal är ikryssat.
- Om ovan inte hjälper kan du prova att ta bort bilen från Bluetooth-inställningarna i telefonen och ta bort telefonen från Bluetooth-inställningarna i bilen. När du har tagit bort den helt, prova att lägga till telefonen på nytt.
- Gå in i Bluetooth-inställningarna på din telefon. Välj din bil och tryck på i-symbolen. Säkerställ att Synkronisera Senaste samtal är ikryssat.
- Om ovan inte hjälper kan du prova att ta bort bilen från Bluetooth-inställningarna i telefonen och ta bort telefonen från Bluetooth-inställningarna i bilen. När du har tagit bort den helt, prova att lägga till telefonen på nytt.
Tack för tips, jag borde naturligtvis skrivit att även detta är testat, men jag tror jag avvaktar ny telefon så får jag se hur det går.
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Har du senaste mjukvaran i såväl bilen som i telefonen? Om inte, uppdatera! Det kan ibland lösa skumma problem.
I senaste mjukvaran i bilen 2023.12.x kom funktionen att svara och lägga på med vänster rattknapp.
I senaste mjukvaran i bilen 2023.12.x kom funktionen att svara och lägga på med vänster rattknapp.