Någon som hämtat i Norrköping sista tiden? Hur vältvättad var bilen, och hur mycket laddning var i.
Jag hämtade en vit/vit den 5te maj. Fick ett samtal dagen innan om att det fanns en bubbla på lacken som inte var ok, men att den inte gick att åtgärda innan upphämtning. Fick lägga serviceärende på den delen (har inte gjort det ännu, men det är på gång)..
Dagen innan fick jag också mail om att bilen skulle vara laddat <50%, p g a branchpolicy. Fick därför 150 km gratis Supercharge istället.
När jag kom till Norrköping för avhämtning så var bilen väldigt välstädad. Laddad till 89%, så det var helt ok tycker jag. På min A-stolpe på förarsidan ser det ut som om det är tape som inte gått fått bort.. men antar att när man tog bort tape där, så släpte lite av klarlacken. Det som Tesla vill att jag ska lägga service-ärende på.
Över lag en positiv upplevelse av upphämtningen.
Hoppas nu på en rep- och felfri bil...
Ja, samma här och att alla paneler sitter som dom ska...
Någon MYLR blå/svart som fått ett närmare datum än 12-23 maj ännu?
Hur har det sett ut på uthämtningsplatserna, står det några blå LR och väntar?
Nope, ligger kvar där.
Jag börjar fundera på om de inte kan börja leverera detta från Berlin snart.
Frågan är hur snart, nästan så jag endast skulle vilja det för att inte stödja Kina
Skulle vilja ha ett val att kunna välja det (utan tvingas till att välja andra färger)
Endast blå färg kvar nu som inte produceras i Berlin.
Verkar nu rulla ut blåa Model Y ut från Berlin.
Screenshot från där de lastar bilar i Berlin för vidare transport.
Bilden kommer från detta YouTube klipp
Ca 21 min 20 sek in i klippet.
Det står definitivt flera stycken blåa som ska lastas för leverans!
Tack! Ja, jag får nog ringa, för det vore surt om jag får vänta på bilen bara pga. detta...
Hur får man upp chatten? Ser ingen sådan funktion i appen eller hemsidan.
Jag har exakt samma som du, DNB finans och är egentligen fast i det steget. Kreditansökan är godkänd, men inte fått VIN-nummer eller SMS om vidare betalning för första förhöjda avgiften. Har du någon mer info på vad som kan ha gått snett eller fel i "något steg"?
Tack! Ja, jag får nog ringa, för det vore surt om jag får vänta på bilen bara pga. detta...
Jag har exakt samma som du, DNB finans och är egentligen fast i det steget. Kreditansökan är godkänd, men inte fått VIN-nummer eller SMS om vidare betalning för första förhöjda avgiften. Har du någon mer info på vad som kan ha gått snett eller fel i "något steg"?
Fattar inget.. >_<
Jag har finansiell med DNB. Fick efter godkänd ansökan hos DNB signera avtalet med dom via Teslakontot. Det såg ut som på bilden dejjich postat med en blå knapp för att godkänna avtalet.
Efter det har jag fått uppdaterad leverans från "april-juni" till "8/6 - 30/6".
Fattar inget.. >_<
Jag fick äntligen tag i kundsupport och fick förklaringen att jag behövde godkänna något steg i accepterandet av villkoren. När jag sa att jag inte hade fått upp något steg, så fick jag ingen respons på det utan att hon skulle hjälpa mig på telefonen. Hon dubbelkollade räntevillkoren, förhöjda hyran och att jag inte hade valt till vinterdäck. Sedan kom jag vidare i nästa steg på hemsidan, vilket är föreberedelser inför hämtning.
Jag har inte heller fått sms, vin-nummer eller slutbetalning (=förhöjda hyran). Enligt uppgift kommer det när jag har blivit tilldelad en specifik bil och dagen innan hämtningen.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Fattar inget.. >_<
Min ansökan fastnade för jag hade först valt Wasa Kredit som jag har idag men ångrade mig och tog Dnb för det verkade smidigare. Inget hände på lång tid så jag åkte till Tesla Malmö och de såg då att det låg två leasingbolag på min ansökan om samma bil och blev nån sorts konflikt. De tog bort den som var fel och fixade till kontot och då fick jag bock i cirkeln på betalning eftersom den från Dnb redan var godkänd men det låg som sagt dubbelt i Teslas system.
Model Y LR QS 20”
Beställd 7/4-2023
EDD 16-30 Maj
Malmö
Fick VIN 15 Maj
Fattar inget.. >_<
Min ansökan fastnade för jag hade först valt Wasa Kredit som jag har idag men ångrade mig och tog Dnb för det verkade smidigare. Inget hände på lång tid så jag åkte till Tesla Malmö och de såg då att det låg två leasingbolag på min ansökan om samma bil och blev nån sorts konflikt. De tog bort den som var fel och fixade till kontot och då fick jag bock i cirkeln på betalning eftersom den från Dnb redan var godkänd men det låg som sagt dubbelt i Teslas system.
Hur ska det se ut? Jag har gjort allt enligt konstens alla regler men det är ju inte helt tydligt om man är "klar" eller inte? Såhär ser det ut för mig. Inget VIN, inget SMS, inget ändrad EDD sedan beställning.
MY Performance, Midnight Cherry Red/svart, beställd 2023-04-22 (10 juni-30 juni EDD)
Fattar inget.. >_<
Hur ska det se ut? Jag har gjort allt enligt konstens alla regler men det är ju inte helt tydligt om man är "klar" eller inte? Såhär ser det ut för mig. Inget VIN, inget SMS, inget ändrad EDD sedan beställning.
Så här ser det ut hos mig efter signerat avtal med DnB.
Fattar inget.. >_<
Skärmklipp.JPG
Det ser precis ut som för mig. Nästan samma datum också.
MY Performance, Midnight Cherry Red/svart, beställd 2023-04-22 (10 juni-30 juni EDD)
Fattar inget.. >_<
Så såg det ut hos mig ända tills i måndags. Och då hade allt med leasing och annat fixats av Tesla. Förvirrande tyckte jag då eftersom det inte fanns någon bock i betalningscirkeln.
Därefter när jag öppnade Tesla appen ( för 300:ade gången) i måndags såg det ut så här se svart bild. Jag fick plötsligt VIN, men inget SMS.
Då hade betalningsinformationen ändrats i kontot på webbsidan. Jag gick in där och fixade med förhöjd första leasingavgift och en stund senare var EDD tillbaka på i princip samma dagar som förut.
Dagen efter, när betalningen gått igenom kom det även en bock i "Betalningar" på webbkontot.
Nu väntar jag på upphämmtningsinfo. Har ännu aldrig fått ett sms från Tesla... [/img]
Senast redigerad av Lgstrm, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y LR QS 20”
Beställd 7/4-2023
EDD 16-30 Maj
Malmö
Fick VIN 15 Maj
Fattar inget.. >_<
Skärmklipp.JPG
Kan bekräfta att det ser ut så hos mig också. Fakturan för den förhöjda hyran (om man har valt till en sådan) kommer när bilen har blivit tilldelad. VIN-numret kan kommer då eller efter. Kan tipsa om att installera Tesla Vin Finder-tillägget till Chrome så kan man se detta via sitt Teslakonto även om numret inte har meddelats av Tesla.
Model Y RWD
Beställd 230428
Estimated Delivery: May 23 - June 06
We will reach out to schedule your delivery soon
Download the Tesla App
Access driving tutorials and manage your order.
Documents
Order AgreementView
Booking InvoiceView
Final InvoiceView
Booking Invoice 2View
Final Invoice 2View
Final Invoice 3View
Final Invoice 4View
Final Invoice 5View
Final Invoice 6View
Final Invoice 7View
Beställde en MY LR svart/svart 29 april, gjorde det på Tesla Center i Gbg och då kunde de gå in och koppla en lagerbil direkt så fick VIN bums och info om att den skulle komma med båt till Wallhamn 10 maj. EDD visades sen som 11-25 maj och första veckan i maj kunde jag välja leveransdag 12 eller 15 maj. Hämtade så upp i måndags 15:e i Gbg. Allt flöt på, inget krångel någonstans och infon kom som den skulle från Tesla hela tiden.
Är oerhört nöjd med bilen, och inga byggmissar av märkbart slag iaf som jag kunnat se. Det enda negativa hittills är att jag upplever att det är en del små vibrationer i ratten (19" Gemini hjulen med Hankook Ventus S1 Evo 3 däck, nu med 2,8 bar i vilket minskade vibrationerna en aning). Att den är lite hård i stötdämpningen var jag beredd på men inte det. Läst runt en del och verkar vara något som många upplever (dock inte alla verkar det som), har haft den körd av granne som är väldigt duktig på bilar och som jobbar som bilhandlare som inte tyckte det upplevdes som var däckbalanseringsprolbem, han tyckte det kändes inom rimlig nivå och att det är ojämna vägar som man känner av. När allt annat är så pass bra är det nåt jag kan leva med.
Senast redigerad av j_ingevaldsson, redigerad totalt 1 gånger.
Man skulle tydligen ha väntat en vecka med att beställa för det verkar ju som att man har en bakvänd kölista hos Tesla... Sjukt tråkigt
Jag fattar verkligen inte. Samma hos mig. Beställt exakt samma spec som dig och fått framflyttat till 22maj-5 juni. Folk som beställt senare har redan hämtat eller fått hämtningadatum. Vänder dom listan upp och ner eller kör dom lotteri? Någon som vet om fler båtar är på ingång till zeebrugge eller Malmö i närtid?
Helt makalöst att ni verkar att få era bilar innan mig, beställde MY SR vit/svart den 12 februari beräknad leverans 18-31 maj till Göteborg (datumen har inte rört sig på 2 månader). Inga sms - ingenting, när jag klagar skriver handläggaren bara att ”snart är bilen på väg”. Var Göteborg fel upphämtnings ställe som jag tog??? Det är knappt någon som skriver om Göteborg på forumet, det är kanske bara trötta muppar på Tesla Hisings Backa…
Man skulle tydligen ha väntat en vecka med att beställa för det verkar ju som att man har en bakvänd kölista hos Tesla... Sjukt tråkigt
Jag fattar verkligen inte. Samma hos mig. Beställt exakt samma spec som dig och fått framflyttat till 22maj-5 juni. Folk som beställt senare har redan hämtat eller fått hämtningadatum. Vänder dom listan upp och ner eller kör dom lotteri? Någon som vet om fler båtar är på ingång till zeebrugge eller Malmö i närtid?
Helt makalöst att ni verkar att få era bilar innan mig, beställde MY SR vit/svart den 12 februari beräknad leverans 18-31 maj till Göteborg (datumen har inte rört sig på 2 månader). Inga sms - ingenting, när jag klagar skriver handläggaren bara att ”snart är bilen på väg”. Var Göteborg fel upphämtnings ställe som jag tog??? Det är knappt någon som skriver om Göteborg på forumet, det är kanske bara trötta muppar på Tesla Hisings Backa…
Hade inte vi valt en lagerbil och fortsatt med den vanliga beställningen så hade vi nog haft liknande datum som du har. Det tar en stund att skeppa bilarna från Shanghai.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23 VW ID.7 Pro Edition -24 VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Estimated Delivery: May 23 - June 06
We will reach out to schedule your delivery soon
Download the Tesla App
Access driving tutorials and manage your order.
Documents
Order AgreementView
Booking InvoiceView
Final InvoiceView
Booking Invoice 2View
Final Invoice 2View
Final Invoice 3View
Final Invoice 4View
Final Invoice 5View
Final Invoice 6View
Final Invoice 7View
På min sida och in appen ser jag "Kreditfaktura" på beställningsavgiften på 2500kr, men varför kallas det för Kreditfaktura?
Har har inte fått tillbaka dessa 2500kr ju.
Jag har bokat tid för upphämtning i Norrköping. Tänkte åka buss dit men kommer komma fram 30 min efter min bokade tid. Hur noga är det att man kommer i tid? Jag hittar inget om det på Teslas hemsida eller här. Försökte ringa idag men mobilen dog efter 1,5 h i kö. Tack på förhand!
MY AWD, 19" Vit/svart (beställt 4 april)
Upphämtning 22 maj
Uppskattad lev. 17 maj - 31 maj
Uppskattad lev. 1 maj - 16 maj
I ordered MYLRQS on 21st April to take advantage of 2.99% interest rate. But it shows 3.24% in my payment plan. Is it expected? Also I choose 15000km/year but it’s not mentioned in the payment plan.
MYLRQS 19" ordered 230421 EDD: 29th May-20th June
Updated EDD: 4th June-15th June
Updated EDD: 29th June - 30th June
Updated EDD: 3rd July - 17th July
Delivery: 20th June
RN1189, VIN: XP7Y...PB148XXX (Available from 31st May)
Pickup: Stockholm
På min sida och in appen ser jag "Kreditfaktura" på beställningsavgiften på 2500kr, men varför kallas det för Kreditfaktura?
Har har inte fått tillbaka dessa 2500kr ju.
När kreditansökan är beviljad, så kommer beställningsavgiften krediteras på din slutfaktura. Därav kreditfakturan.
Model Y RWD
Beställd 230428
I ordered MYLRQS on 21st April to take advantage of 2.99% interest rate. But it shows 3.24% in my payment plan. Is it expected? Also I choose 15000km/year but it’s not mentioned in the payment plan.IMG_2151.png
I would call tesla they will fix the incorrect interest rate
I ordered MYLRQS on 21st April to take advantage of 2.99% interest rate. But it shows 3.24% in my payment plan. Is it expected? Also I choose 15000km/year but it’s not mentioned in the payment plan.IMG_2151.png
I would call tesla they will fix the incorrect interest rate
Höjde inte riksbanken räntan med 0,25 nyss (efter Teslas ränteerbjudande) ?
och där kom även mitt regnummer på car.info.