Jag tror jag hörde någonstans (minns inte om jag läste det eller hörde det på tv eller youtube) att Supercharging hade deaktiverats på Teslor som krockat. Det verkar ju rimligt om Tesla misstänker strukturella skador på batteriet, men hur känsliga är administratörerna på Tesla? Hur kraftig "fender-bender" behöver det bli innan ladd-stoppet går in?
Finns det något enkelt sätt att hos en bilhandlare eller privatperson se om Supercharging finns tillgänglig?
Krockskada och supercharging
Moderator: Redaktion
Krockskada och supercharging
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Krockskada och supercharging
Det gäller vad jag förstår bilar som lösts in av försäkringsbolag som totalskadade (i USA).Dr Mabuse skrev: ↑20 maj 2023 16:29Jag tror jag hörde någonstans (minns inte om jag läste det eller hörde det på tv eller youtube) att Supercharging hade deaktiverats på Teslor som krockat. Det verkar ju rimligt om Tesla misstänker strukturella skador på batteriet, men hur känsliga är administratörerna på Tesla? Hur kraftig "fender-bender" behöver det bli innan ladd-stoppet går in?
Finns det något enkelt sätt att hos en bilhandlare eller privatperson se om Supercharging finns tillgänglig?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ja, gäller rimligen bara totalskador där bilen lösts in. Annars måste ju ägaren kompenseras för att supercharging försvinner som en konsekvens av skadan. På försäkringen alltså.mikebike skrev: ↑20 maj 2023 16:30Det gäller vad jag förstår bilar som lösts in av försäkringsbolag som totalskadade (i USA).Dr Mabuse skrev: ↑20 maj 2023 16:29Jag tror jag hörde någonstans (minns inte om jag läste det eller hörde det på tv eller youtube) att Supercharging hade deaktiverats på Teslor som krockat. Det verkar ju rimligt om Tesla misstänker strukturella skador på batteriet, men hur känsliga är administratörerna på Tesla? Hur kraftig "fender-bender" behöver det bli innan ladd-stoppet går in?
Exakt. Inget att oroa sig för här i någon större omfattning.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5