Hur breda garagedörrar har ni?
Moderator: Redaktion
Hur breda garagedörrar har ni?
Tja,
Jag har idag 230 cm bred garageport. Har beställt en Model X, och den är 227 cm med speglarna utfällda. Jag kommer fixa en bredare dörr då jag tycker den jag har idag känns smal för min Hyundai i40 som jag har idag.
Räcker det med 250 cm för Model X?
Ni som har Model S, hur breda garagedörrar har ni? Hur breda skulle ni vilja ha?
Allt gott
Björn
Jag har idag 230 cm bred garageport. Har beställt en Model X, och den är 227 cm med speglarna utfällda. Jag kommer fixa en bredare dörr då jag tycker den jag har idag känns smal för min Hyundai i40 som jag har idag.
Räcker det med 250 cm för Model X?
Ni som har Model S, hur breda garagedörrar har ni? Hur breda skulle ni vilja ha?
Allt gott
Björn
Re: Hur breda garagedörrar har ni?
Om du ändå ska byta ta 260
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Denna bild kan kanske vara till nytta:
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag har för mig att min är 225, vilket kräver noggrannhet varje dag (och Summon, hur kul det än är, är rätt opraktiskt till vardags som det ser ut nu) - skulle gärna ha 250 för att inte behöva finlira. För en X, ytterligare 10...
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
3m port här hemma för vår model S.
Jobbet har 240cm och jag tycker det länns lite väl trångt. Kör alltid väldigt försiktingt in i det garaget.
Jobbet har 240cm och jag tycker det länns lite väl trångt. Kör alltid väldigt försiktingt in i det garaget.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
230, och jag skulle inte vilja ha mindre.
Jag gissar att även 250 känns tight. Det var dock mest i början som det kändes läskigt, sen lär man sig ju.

Model X, Pearl White
- peterlauri
- Teslaägare
Och om det inte är frun som ska köra in bilenWester skrev:5m, funkar ok om man inte e för trött

Min öppning är 225. Det är trångt som sjutton redan med min Model S - har skrapat i fronten när jag kört ut 
Hur bred är X med speglarna infällda?

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Har inte mätt exakt men har bara någon cm tillgodo på varje sida med utfällda speglar, så gissningvis max 225 cm (garagedörrarna stjäl några cm i öppet läge också). Bilen står oftast utanför.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
207,3 cm med infällda speglarHerr X skrev:Min öppning är 225. Det är trångt som sjutton redan med min Model S - har skrapat i fronten när jag kört ut
227,1 cm med utfällda speglar
Ska visst vara 200 cm om speglarna plockas bort...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Känns dock djäkligt jobbigt att skruva bort speglarna var kväll o sen skruva på dom på morgonen när man kört ut igen

http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Du kan fälla in dem med en knapp på förardörren. Men det vet du nog redan. 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- lator
- Teslaägare
Det handlade väl om de sista 7 centimetrarna... Man kan ju annars göra en urfräsning för speglarna! 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Tack för all info.
Med 260 cm borde det inte vara några problem. Jag siktar på det. Bredare får jag inte till för då måste jag sno grannens garage också...
Med 260 cm borde det inte vara några problem. Jag siktar på det. Bredare får jag inte till för då måste jag sno grannens garage också...
Hur kommer det sig att Summon är opraktiskt? Har beställt en X och har en rätt smal garageport, hade hoppats på att Summon kunde hjälpa till där..thebishop skrev:Jag har för mig att min är 225, vilket kräver noggrannhet varje dag (och Summon, hur kul det än är, är rätt opraktiskt till vardags som det ser ut nu) - skulle gärna ha 250 för att inte behöva finlira. För en X, ytterligare 10...
Fobben måste vara nära bilen, bilen måste känna av att telefonen är nära och sedan måste du trycka på knappen på telefonen hela tiden. Fungerar smidigare i USA.m4gic skrev:Hur kommer det sig att Summon är opraktiskt? Har beställt en X och har en rätt smal garageport, hade hoppats på att Summon kunde hjälpa till där..thebishop skrev:Jag har för mig att min är 225, vilket kräver noggrannhet varje dag (och Summon, hur kul det än är, är rätt opraktiskt till vardags som det ser ut nu) - skulle gärna ha 250 för att inte behöva finlira. För en X, ytterligare 10...
Och om du råkar ha oturen att den tappar wi-fi när bilen är halvvägs ute varje gång så att processen avbryts dessutom..:.
I USA där man kan köra med enbart nyckeln är klart bättre.
I USA där man kan köra med enbart nyckeln är klart bättre.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Ah segt. Låter inget vidare.
Har dom sagt något officiellt varför detta inte är på utanför USA?
Det var väl prat innan att Summon kom till Europa att förseningen berodde på regler och lagar.m4gic skrev:Ah segt. Låter inget vidare.