Förutom potthål så är det korta farthinder som känns, till exempel de fartdämpande limporna i Mall of Scandinavia som vi besöker minst en gång i veckan. Min MYLR är faktiskt värre än min tidigare M3LR i det avseendet.pejvic skrev: ↑28 maj 2023 21:58Jag kan tycka att det är så. Sen är min 23:a knappt blivit inkörd så jag kan ha fel.mikebike skrev: ↑28 maj 2023 21:31Det är ju helt bakvänt att P är bekvämare än LR.pejvic skrev: ↑28 maj 2023 19:19Berlin. Lika hård som Shanghai. Avsevärd skillnad på LR mot Performance.flamman skrev: ↑28 maj 2023 14:19Vilken fabrik är din LR från?pejvic skrev: ↑26 maj 2023 08:40För mig blev det lite rörigt. jag skulle först få leverans i januari och då sålde jag min 22 LR. Tyvärr så sänkte de priserna precis innan jag sålde så jag fick panik och sålde iväg den. Sen flyttades min leverans fram och då kände jag att jag inte ville köra gammelbil i två månader så jag köpte en beg Performance.
jag ville gärna ha en helt ny bil med bonus så därför gick jag vidare och tog leverans på den. Vågade inte ha dubbla Y så då sålde jag Performancen, det var nog dumt, den gick riktigt billigt på blocket.
När jag får min bonus så får jag se hur jag gör. jag kanske köper en beg Performance igen, för den går mkt mjukare. Jag har lite dålig rygg mm så det är jobbigt med det stötiga i nuvarande LR.
jag byter gärna bil ofta då det är kul, och sen vill jag gärna ha bra med garanti kvar mm.
Skall jag köra med LR i framtiden så kommer jag nog köpa en sänkningssats för att få komfortablare bil.
Performance tar guppen i städer mycket mycket bättre. Trots att den är byggd 9 månader innan.
Kan inte riktigt fatta att de inte löser detta. Typ alla som jobbar på Tesla är ju ute på nätet och ser detta.
Hur svårt kan det vara att sänka LR på samma sätt som Performance?
De kanske köpt in ett gäng hårda fjädrar de måste bli av med?
Det finns ju ingen annan rimlig förklaring.
Och du menar att 23 MiG är lika hårda som 22 MiC?
I så fall var det ju "tur" att jag tackade nej till min bil, bättre komfort var främsta orsaken till att jag la en beställning för knappt ett år sedan.
Min svåger tycker att sin 23 MIC RWD är lite mjukare än sin "gamla" 22:a LR från Kina.
Själv kan jag inte hålla med om det efter att ha kört YP 22:an och sen LR 23:an. (har även kört LR 22:an)
YP 22:an går tydligt mjukare. Det är särskilt min sambo som klagat. Själv vill man gärna tro i början att nya bilen är bättre.
Det är en ingångskänsla man har.
För att få svaret måste man nog låta tio personer prova båda i villaområden med mkt gupp. Det är främst över ojämnheter i gator och fartgupp den beter sig. Motorväg går fint.
Synd att det inte längre går att provköra i MoS, det hade varit perfekt för att jämföra olika fjädringar.