Ny laddkurva CATL?
Moderator: Redaktion
- CrazyGang
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin63489
Ny laddkurva CATL?
Laddar på SuC Mariestad och fick 175 kW som max. Aldrig hänt tidigare. Ny laddkurva med 2023.20.40.1?
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Re: Ny laddkurva CATL?
170 kw är väl max för RWD..? 250 kw för övriga modeller...
Eller missförstod jag din fråga?
Blev lite osäker på om du var missnöjd eller nöjd..
Eller missförstod jag din fråga?
Blev lite osäker på om du var missnöjd eller nöjd..
- CrazyGang
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin63489
175 kW har jag aldrig fått tidigare. Däremot vara 170 kW - som vanligt - i Jönköping.
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Den effekt vi läser på skärmen är total effekt från SUC.
Är batterivärmen på (vilket den istort alltid är i början på laddningen) ingår den i värdet vi ser.
Är AC på sommartid vilken den troligen är om vi är i bilen och fotar, ingår den också.
Man ser det tydligt med Scan my tesla med teslalogger när man kan lägga flera olika värden i samma graf.
Jag har sett 261kW på min M3P på skärmen men laddeffekten peakade 251.75kW enligt loggen. Resten var batteri och kupevärme.
Facebook är fullt av tävlingar om högst värde på värdet på skärmen. Vill man vinna kan man kyla kupen före man kommer till laddningen och sedan kräma på med max cabin temp precis när man kopplar in. Det får gärna vara lite kallt ute så VP har dålig COP.
Är batterivärmen på (vilket den istort alltid är i början på laddningen) ingår den i värdet vi ser.
Är AC på sommartid vilken den troligen är om vi är i bilen och fotar, ingår den också.
Man ser det tydligt med Scan my tesla med teslalogger när man kan lägga flera olika värden i samma graf.
Jag har sett 261kW på min M3P på skärmen men laddeffekten peakade 251.75kW enligt loggen. Resten var batteri och kupevärme.
Facebook är fullt av tävlingar om högst värde på värdet på skärmen. Vill man vinna kan man kyla kupen före man kommer till laddningen och sedan kräma på med max cabin temp precis när man kopplar in. Det får gärna vara lite kallt ute så VP har dålig COP.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5