Konstig kollision
Moderator: Redaktion
- jonsalgerier
- Teslaägare
Konstig kollision
Jag körde förbi den här idag (bild från UNT).
Hoppas att det gick bra för föraren och ändå imponerande att det inte blir (av allt att döma) större påverkan efter krock med buss.
Men jag är lite förvånad att det alls kunde hända så som min bil tjuter och beter sig (hjälper till med styrningen) om man ens är nära en heldragen linje och i synnerhet om man faktiskt kör över den. Den kanske har väjt för djur/fotgängare och valt bussen istället, men det känns nästan som fel prioritering.
Hoppas att det gick bra för föraren och ändå imponerande att det inte blir (av allt att döma) större påverkan efter krock med buss.
Men jag är lite förvånad att det alls kunde hända så som min bil tjuter och beter sig (hjälper till med styrningen) om man ens är nära en heldragen linje och i synnerhet om man faktiskt kör över den. Den kanske har väjt för djur/fotgängare och valt bussen istället, men det känns nästan som fel prioritering.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Konstig kollision
Av bilden att döma har bilen precis kört ut ur en rondell och ändå hamnat på fel sida vägen, såvida den inte blivit knuffat bakåt en lång sträcka efter kollisionen med bussen. Mycket märkligt.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Ovan förare som inte var beredd på att MS skjuter på som den gör och laddat på lite för hårt ut ur rondellen? Eller generellt ouppmärksam?
När det gäller Yoke (nu har inte bilen på bilden det) så har jag varit på vippen att fastna med ratten i mina ben på vägen ut från lokala mataffären. Lite mer van nu så just det händer förhoppningsvis inte igen.
En annan gång (+20 år sedan) skulle jag nollställa trippmätaren på en gammal bensinbil samtidigt som jag svängde och den gången höll det att på att gå illa med armen i kläm..
Jag har sett ett par MS på vägarna som frontat så visst går det fortfarande. Man kan klanta till det på tusen olika sätt även fast våra mer moderna bilar borde hålla koll.
När det gäller Yoke (nu har inte bilen på bilden det) så har jag varit på vippen att fastna med ratten i mina ben på vägen ut från lokala mataffären. Lite mer van nu så just det händer förhoppningsvis inte igen.
En annan gång (+20 år sedan) skulle jag nollställa trippmätaren på en gammal bensinbil samtidigt som jag svängde och den gången höll det att på att gå illa med armen i kläm..

Jag har sett ett par MS på vägarna som frontat så visst går det fortfarande. Man kan klanta till det på tusen olika sätt även fast våra mer moderna bilar borde hålla koll.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Kan ju ha varit en förare som är van vid vänstertrafik också.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Jag gjorde den missen för en månad sen efter ett halvår på Bali.
Råkade svänga ut på fel sida 6-filig väg mitt i stan(mörkt och jag hade inte kört där på läääänge) och fick plötsligt 3 bilar emot mig.

Väjde snabbt in på en busshållplats.
(Körde hoj och låg hastighet så mest risk för mig själv)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag känner en engelsman som inte längre kör bil när han besöker England, p.g.a. en händelse i en cirkulationsplats.taliz skrev: ↑20 jun 2023 14:50Jag gjorde den missen för en månad sen efter ett halvår på Bali.
Råkade svänga ut på fel sida 6-filig väg mitt i stan(mörkt och jag hade inte kört där på läääänge) och fick plötsligt 3 bilar emot mig.![]()
Väjde snabbt in på en busshållplats.
(Körde hoj och låg hastighet så mest risk för mig själv)

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag har kört in på fel sida vägen i USA. Mörk och snöig natt i norra NY. Svänger ut från hotellet och min kollega påpekar ”erhm, ska vi inte köra på höger sida av vägen?”. Vägen utanför hotellet var en 2x3-filig ”motorväg”. Säger ”motorväg” för det var bara en stor väg med 35MPH hastighetsbegränsning. Pga mittrefugen så såg jag inte filerna jag skulle in i och som svensk är man ju inte direkt van vid att en mindre trafikerad väg i utkanten av ett samhälle ska vara 2x3!
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Gissar på sjukdomsfall
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
-
En krock mellan en elbil och en biogasbuss, och varken elbilen eller bussen börjar brinna.
Undrar hur mkt Syntax Error det har blivit i huvudet på alla elbilsmotståndare pga det här?
Undrar hur mkt Syntax Error det har blivit i huvudet på alla elbilsmotståndare pga det här?

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Nej, bilden är väl tagen ett par timmar efter kollisionen när de redan släkt branden. Var säkert en explosionsartad brand direkt efter krocken.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Ett par dagar menar du väl, det vet väl alla att elbilar brinner precis hur länge som helst.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Sant - krocken ägde nog rum förra sommaren men det är först nu de lyckats ta sig fram till offren.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX