Har också noterat att nya LR är överlägsen gamla Performance. Att den är en halv sekund långsammare från stillastående gör mig inte så mycket. Det rycket orkar man ändå inte med i vardagen och bilen håller dessutom inte för det i längden.Gustafsson skrev: ↑20 jun 2023 09:29Vänjer mig lite gradvis vid ny S. Förvånas över att den är så mycket snabbare i accelerationen än min 100D, speciellt när man kommit upp i fart. Och då kör jag i sport mode. Dessutom tycker jag 100D drar bra den med..
Ser att många av de publicerade prestandasiffrorna visar att LR gör kvartsmilen på 10,4-10,6 s dvs snabbare än Raven performance. Dock är 0-100 långsammare. Borde vara så att LR därmed är den snabbaste S efter Plaid i lite högre farter.
Det hade jag inte förväntat mig. Hade trott att den skulle hamna rejält efter P100D och Raven performance...
Förhoppningsvis kommer nya Model 3 ärva tekniken från nya S och få liknande karaktär.
Jag skulle väl inte tycka att det var tråkigt med en ännu snabbare bil men det är ändå inget prioriterat område för mig. Kommer på mig själv med att inte gasa fullt vid säkert 9 av 10 omkörningar ändå. Möjligt att jag upplever min S som lite slö uppåt 200 km/h på Autobahn men det är verkligen ett edge case för min del och inget jag tänker basera ett bilköp på.