Fantastiskt snyggt, men ryser lite vid tanken på att skrapa en sån fälg i trottoarkanten.
The New Aero - Performance Aerowheels
Moderator: Redaktion
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3707
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Model Y LR AWD 2022
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
AGCF
Är priset 26345kr för 4st Razor 19" Matte Black Shadow Cut limited edition till MY?
Vad kostar däcktrycksensorer?
Är priset 26345kr för 4st Razor 19" Matte Black Shadow Cut limited edition till MY?
Vad kostar däcktrycksensorer?
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Jag svarade i PM.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Jag har nu en del fraktskadade fälgar som jag vill sälja av. Det handlar om ca 1% av sålda fälgar under senaste året, som fått en krater i lack under transport till kund och bytts ut. Jag har ett 40-tal, nästan alla är 19” till model Y. Säljer dessa för 15000 kr inkl moms per uppsättning. Bäst är att komma till lagret i Norrköping och välja själv. Bifogar bild på hur det typiskt kan se ut. Finns färgpennor att tillgå med.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2082
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Hur fungerar det, får man en skadad fälg, eller får man 4 skadade fälgar?
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Fyra
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2082
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Hur fungerar det om man vill komma förbi? Ska man ringa nånstans?
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3707
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Du har inga (skadade) Model 3-fälgar som skulle gå på Model Y men är smalare? Jag vill verkligen komma från de överbreda fälgarna jag har nu.
Sommarfälgarna är 19x8.5" Model3-fälgar som har tillräcklig viktklass (i mitt fall 800 kg) och jag skulle gärna ha samma på vintern.
Sommarfälgarna är 19x8.5" Model3-fälgar som har tillräcklig viktklass (i mitt fall 800 kg) och jag skulle gärna ha samma på vintern.
Model Y LR AWD 2022
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Du kan skicka meddelande till eller ringa 0735005520 så jag kan möta upp. Är oftast på plats 9-12
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Jag har nog det faktiskt. De är till 3 men de nyare har stämpel 830 kgjonasl skrev: ↑21 jun 2023 15:42Du har inga (skadade) Model 3-fälgar som skulle gå på Model Y men är smalare? Jag vill verkligen komma från de överbreda fälgarna jag har nu.
Sommarfälgarna är 19x8.5" Model3-fälgar som har tillräcklig viktklass (i mitt fall 800 kg) och jag skulle gärna ha samma på vintern.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3707
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Vad är det för färg? Samma pris på dem? Kan du lägga om däck med?
Model Y LR AWD 2022
- FutureTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 272
- Blev medlem: 14 feb 2019 10:37
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Vad kostar dessa? Passar dem till originaldäcken?
Model S Plaid 2023
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Ja de är exakt samma mått som originalfälgarna. De finns på vår sida thenewaero.com och går att betala i SEK. Vi har lager i Norrköping. Du kan också skicka PM till mig
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Matt Bronze 19” till 3 one off..
Onyx kompletta hjul till Y
Shadow Cut.
Kosmetisk andrasortering till nästan halva priset
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 985
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Har precis fått Onyx 19" till MS monterade. Blev grannt.
Model S 90D -2017 Titanium
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Onyx och Quicksilver
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
-
- Inlägg: 179
- Blev medlem: 10 mar 2022 14:29
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Hej, hörde i annan tråd att grundare eller liknande av new aero finns här.
Är genuint intresserad av aeroaspekten på fälgar generellt, och ville kolla varför ni har täckt insidan av fälgen men lämnat utkanten öppen?
Chefsingenjörer på Audi/BMW etc har ju gått ut med att insidan av fälgen i stort sett kan ignoreras och att man ska fokusera på att täcka utsidan. Detta syns ju numera även i designen på dom flesta aero-fälgarna.
Är bara intresserad av varför ni gjort tvärtom? Om man kan lära sig något nytt.
Är genuint intresserad av aeroaspekten på fälgar generellt, och ville kolla varför ni har täckt insidan av fälgen men lämnat utkanten öppen?
Chefsingenjörer på Audi/BMW etc har ju gått ut med att insidan av fälgen i stort sett kan ignoreras och att man ska fokusera på att täcka utsidan. Detta syns ju numera även i designen på dom flesta aero-fälgarna.
Är bara intresserad av varför ni gjort tvärtom? Om man kan lära sig något nytt.
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Våra ventilationshål är utformade för att skapa en liten luftkudde utanför hålen. Den runda delen av det D-formade hålet är vinklad lite för att skopa ut luft från bromsen som smörjer ytan, eller hur man ska förklara det.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑28 aug 2023 10:41Hej, hörde i annan tråd att grundare eller liknande av new aero finns här.
Är genuint intresserad av aeroaspekten på fälgar generellt, och ville kolla varför ni har täckt insidan av fälgen men lämnat utkanten öppen?
Chefsingenjörer på Audi/BMW etc har ju gått ut med att insidan av fälgen i stort sett kan ignoreras och att man ska fokusera på att täcka utsidan. Detta syns ju numera även i designen på dom flesta aero-fälgarna.
Är bara intresserad av varför ni gjort tvärtom? Om man kan lära sig något nytt.
Vi vill inte flytta in hålen mot mitten för då skapas rundgång av luften från de ventilerade bromsarna. Om du tittar på en bromsskiva så är det en radial fläkt som blåser luften rakt mot fälgbanan där den är tänkt att ventileras ut genom hålen. Men om det istället för hål är täppt där stannar luften i större utsträckning kvar och sugs in i bromsen igen.
De fälgar du tänker på är inte tänkta att försöka maximera bromskylning samtidigt som de är aerodynamiska, de är bara aerodynamiska. De adderar dessutom vikt så långt från rotationscentrum som är möjligt på en fälg, vilket får anses vara det sämsta stället att öka vikten.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
-
- Inlägg: 179
- Blev medlem: 10 mar 2022 14:29
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Ok intressant, tack för svar, ursäkta följdfrågan..AGCF skrev: ↑28 aug 2023 10:50Våra ventilationshål är utformade för att skapa en liten luftkudde utanför hålen. Den runda delen av det D-formade hålet är vinklad lite för att skopa ut luft från bromsen som smörjer ytan, eller hur man ska förklara det.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑28 aug 2023 10:41Hej, hörde i annan tråd att grundare eller liknande av new aero finns här.
Är genuint intresserad av aeroaspekten på fälgar generellt, och ville kolla varför ni har täckt insidan av fälgen men lämnat utkanten öppen?
Chefsingenjörer på Audi/BMW etc har ju gått ut med att insidan av fälgen i stort sett kan ignoreras och att man ska fokusera på att täcka utsidan. Detta syns ju numera även i designen på dom flesta aero-fälgarna.
Är bara intresserad av varför ni gjort tvärtom? Om man kan lära sig något nytt.
Vi vill inte flytta in hålen mot mitten för då skapas rundgång av luften från de ventilerade bromsarna. Om du tittar på en bromsskiva så är det en radial fläkt som blåser luften rakt mot fälgbanan där den är tänkt att ventileras ut genom hålen. Men om det istället för hål är täppt där stannar luften i större utsträckning kvar och sugs in i bromsen igen.
De fälgar du tänker på är inte tänkta att försöka maximera bromskylning samtidigt som de är aerodynamiska, de är bara aerodynamiska. De adderar dessutom vikt så långt från rotationscentrum som är möjligt på en fälg, vilket får anses vara det sämsta stället att öka vikten.
Om ni fokuserat mer på bromskylning och andra mer på aero, varför räcker det inte med att ha ett par ”avlånga hål” som sträcker sig från insidan till utkanten på fälgen? Så som dom flesta andra ser ut.
Behövs det inte mindre bromskylning eftersom det nästan bara är regenerativ bromsning i elbilar?
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Vi har inte fokuserat mer på bromskylning än aero, utan på båda. Men det förutsätter att man använder riktningsorienterade fälgar, alltså spegelvända höger och vänsterfälgar, så man kan styra luftflödet.
I vanlig körning behövs ingen större kylning vare sig på elbil eller fosssilbil. Vi vill att våra fälgar ska fungera i extremfall med. Som att köra nedför ett alppass med 100% batteri och husvagn på släp. Eller på autobahn. Jag vet inte hur Tesla kan ha så små luftutsläpp på Model S Plaid 19”. Jag kan inte svara på det. Det känns som att de prioriterade lång rated range.
I vanlig körning behövs ingen större kylning vare sig på elbil eller fosssilbil. Vi vill att våra fälgar ska fungera i extremfall med. Som att köra nedför ett alppass med 100% batteri och husvagn på släp. Eller på autobahn. Jag vet inte hur Tesla kan ha så små luftutsläpp på Model S Plaid 19”. Jag kan inte svara på det. Det känns som att de prioriterade lång rated range.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Dessa finns kvar! Samt även blåa med shadow cut. Perfekt till highland
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Jag har 19" till Model S.
Jag la "täcklocken" i en plastpåse över vintern och de var tyvärr inte riktigt torra. Det blev nån slags reaktion (rost?) som gjorde att lacken släppte från underlaget så nu måste jag lacka om. Eller finns de att köpa som reservdelar?
Jag la "täcklocken" i en plastpåse över vintern och de var tyvärr inte riktigt torra. Det blev nån slags reaktion (rost?) som gjorde att lacken släppte från underlaget så nu måste jag lacka om. Eller finns de att köpa som reservdelar?
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Blå fälgar? Har du bilder? 19” båda varianterna, bronze och blå?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: The New Aero - Performance Aerowheels
Den blå ser ut så här. Matt blå och kanten är diamond cut, silvrig. Har två uppsättningar till Model 3 med offset ET35.
Den i Bronze är 19x8,5" ET35 lämpad för Model 3, hoppas få se den på en highland.
Den i Bronze är 19x8,5" ET35 lämpad för Model 3, hoppas få se den på en highland.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com