Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Re: Teslaspotting

Inlägg av Lucidor »

Blev omkörd på väg hem från jobbet idag på Bergshamraleden av IH8GAS.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare

Inlägg av Designer »

3 model S på rad i Ösbyrondellen, typ kl 13 idag. 2 mörka och jag
längst bak. Någon som känner igen sig? :)
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

I bilkö norrut vid Älvkarleby. Vi ses vid Gävle Bro, men jag får köa till dieselslangen.

Bild

Skickat från min iPad med Tapatalk
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Huxx

Inlägg av Huxx »

themax skrev:
I bilkö norrut vid Älvkarleby. Vi ses vid Gävle Bro, men jag får köa till dieselslangen.

Bild

Hittar han sig själv så ser han att vänstra lamphalvan är trasig ;)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Huxx skrev:
Dessa led-lampor flimrar en del, och ser lite märkliga ut på bild och film, inte alltid de lyser under tiden bilden tas.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Mötte en svart skönhet i Runsbäckskurvan påväg söderut efter Färjestaden. Någon på besök på ön under påskhelgen?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

bylund skrev:
Huxx skrev:
Dessa led-lampor flimrar en del, och ser lite märkliga ut på bild och film, inte alltid de lyser under tiden bilden tas.
Inget fel på lampan. Kan bli så när man fotograferar. Ser nästan coolt ut om man tittar på en bil med LED genom mobilkameran.

Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

themax skrev:
bylund skrev:
Huxx skrev:
Inget fel på lampan. Kan bli så när man fotograferar. Ser nästan coolt ut om man tittar på en bil med LED genom mobilkameran.
Ja, det var det jag menade.
Sedan kan det ju faktiskt vara fel på lampan också :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

bylund skrev:
Ja, förlåt. Blev lite kort när jag skrev på paddan. Bara bekräftade din teori. Trodde först att bilen blinkade när jag tog bilden...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

themax skrev:
bylund skrev:
Ja, förlåt. Blev lite kort när jag skrev på paddan. Bara bekräftade din teori. Trodde först att bilen blinkade när jag tog bilden...
Och jag missade att det var du som tog bilden, så du borde ju veta säkert att lampan fungerade :)
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare

Inlägg av jans »

Vi är många nu !

Om jag räknade rätt såg jag tolv Tesla efter en mindre tur in till city och en vända till Träkvista-Ekerö i går em. Nån här som känner igen sig ?

Dessutom 020:s nya Tesla, där alla varumärken får vara på samma bil: 020, Sverigetaxi Stockholm, Cabonline Group och Flygtaxi. Så den skall väl få arbete, antar jag...

(Kul att av en slump kom en annan Tesla körde om den just då jag skulle fota, tyckte jag....)
teslataxi.JPG
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

Fick äntligen provåka i lördags natt när jag åkte hem från Arlanda med en mycket trevlig Uber-chaufför (riktig taxireggad bil alltså) i en S70D. Redan accelerationen i den kändes rejält så jag kommer nog inte satsa på någon P-uppgradering på min Model 3 även om det säkert vore kul (men dyrt...). Klart värd åktur!

Jag måste säga att jag var imponerad av finishen på inredningen jämfört med andra amerikanska bilar jag åkt med. Nu handlar det ju iof om den tämligen dyr lyxbil men ändå, det knirk och knarr jag upplevt i t.ex. min grannes Ford Mustang men även i vissa Chrysler 300 och motsvarande saknades helt, och hela inredningen kändes väldigt tyskt solid - bådar gott :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Stockholm en vanlig Tisdag:
3st norrgående på E4 södergående vid KS (en titanium, en blå, en svart alla 85D)
Tittar på andra sidan E4 norrgående, ser en röd och en svart
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Alx skrev:
Stockholm en vanlig Tisdag:
3st norrgående på E4 södergående vid KS (en titanium, en blå, en svart alla 85D)
Tittar på andra sidan E4 norrgående, ser en röd och en svart BildBild

Åker Solna-Märsta på morgonen och tillbaka på Eftermiddagen i princip varje dag, förutom de Taxi-Teslor man ser, så brukar jag möta ett antal också :) Alltid skoj :)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
dstrombe

Inlägg av dstrombe »

Såg en S P85 på malmskillnadsgatan precis.

Jag vet att de är dyra, men inte måste du sälja dig själv för att gå runt? :(

En intervention eller insamling kanske är på plats.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Bild
Denna står nu på Fleminggatan och får en parkeringsbot. Nån som vill krypa fram och erkänna? :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Oooooh, där får man inte stå! Och vad ska jag säga om färgen, egentligen.........
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

danni skrev:
Oooooh, där får man inte stå! Och vad ska jag säga om färgen, egentligen.........
Nej, det finns till och med en skylt ditställd, antagligen för att fler har glömt det där med 10 meter från korsning.

Färgen? Kanske jag borde ha "folierat" bilen svart i Photoshop först, innan jag laddade upp bilden, så du inte behöver kräkas upp din tonfisk-baguette så här 17 minuter efter du ätit den. ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Gula taxiteslan såg jag igår på Strandvägen. Passerar där med cykel varje dag och man ser minst en S varje dag, ofta tre-fyra. Nån i trafiken, nån längs med vägen och nån på parkeringen på kajen. Östermalm är Tesla-tätt, och då misstänker jag att de flesta ändå inte gatuparkerar utan står i nått garage.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jonasl skrev:
Gula taxiteslan såg jag igår på Strandvägen. Passerar där med cykel varje dag och man ser minst en S varje dag, ofta tre-fyra. Nån i trafiken, nån längs med vägen och nån på parkeringen på kajen. Östermalm är Tesla-tätt, och då misstänker jag att de flesta ändå inte gatuparkerar utan står i nått garage.
behöver man inte gul skylt på taxi?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

HelectriC skrev:
jonasl skrev:
behöver man inte gul skylt på taxi?
Det tar några dagar innan man får den efter att man registrerat om den till taxi
Användarvisningsbild
muran
Teslaägare

Inlägg av muran »

danni skrev:
Det där är väl Titaniumfärgen?
Är jag ensam om att gilla den? (ja, förutom han som köpte den bilen då. Utgår ifrån att han också gillar den.)
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare

Inlägg av Designer »

muran skrev:
danni skrev:
Det där är väl Titaniumfärgen?
Är jag ensam om att gilla den? (ja, förutom han som köpte den bilen då. Utgår ifrån att han också gillar den.)
Jag äääälskar Titanium färgen, så du är inte ensam :D
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Alla älskar titanium... utom Danni för han köpte svart.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Well... Älskar inte Titanium... Äkta gammalgubbefärg. ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Skriv svar