Tesla Superchargers

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
George_Westinghouse
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 04 mar 2023 15:23

Tesla Superchargers

Inlägg av George_Westinghouse »

Frugan tankade i Mantorp idag, när hon skulle åka stod det i displayen att hon inte betalt för strömmingen, varpå bilen stängs av.
Efter en stund startar den och hon kan åka iväg.
Under tiden får jag ett Mail med ämnes raden fyllt av detta: Din åtkomst till Supercharging är nu indragen.
Efter 75 min i tesla supporten konstaterar dom att det varit ett tillfälligt fel och allt var betalt.

Jag har ett amex kopplat till bilen så från min sida är det ok, supporten erkände att det har hänt tidigare för andra kunder.

Gissar att smekmånaden är över🤪
My rwd
beställd 230325
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av Bengt-re »

Det har buggat för mig en gång, mystiska meddelanden, men i slutändan tog de aldrig betalt. Teknik bråkar ibland helt enkelt.
Användarvisningsbild
George_Westinghouse
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 04 mar 2023 15:23

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av George_Westinghouse »

Bengt-re skrev: 21 jun 2023 20:50
Det har buggat för mig en gång, mystiska meddelanden, men i slutändan tog de aldrig betalt. Teknik bråkar ibland helt enkelt.
Helt rätt att tekniken buggar ibland, men att stänga av bilen det suger gigantiska elefant ballar.
Tvivlar starkt på att tesla får stänga av bilen rent juridiskt, sedan kan man fråga sig om det är ok?
Jag gillar verkligen teslas produkter men detta känns inte ok.
My rwd
beställd 230325
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av renes »

George_Westinghouse skrev: 21 jun 2023 21:15
Bengt-re skrev: 21 jun 2023 20:50
Det har buggat för mig en gång, mystiska meddelanden, men i slutändan tog de aldrig betalt. Teknik bråkar ibland helt enkelt.
Helt rätt att tekniken buggar ibland, men att stänga av bilen det suger gigantiska elefant ballar.
Tvivlar starkt på att tesla får stänga av bilen rent juridiskt, sedan kan man fråga sig om det är ok?
Jag gillar verkligen teslas produkter men detta känns inte ok.
Är det inte mer sannolikt att det tekniska problemet ledde till att bilen stängde av och att betalningen inte funkade normalt? Att Tesla skulle stänga ner bilen som hämnd verkar mer än lovligt långsökt.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 794
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av Ilduce77 »

Jag är också inne på spåret att det var en olycklig omständighet som gjorde att bilen stängdes av... Har svårt att tro att tesla stänger av en bil. De äger ju liksom inte bilen.. 🤗
Användarvisningsbild
George_Westinghouse
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 04 mar 2023 15:23

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av George_Westinghouse »

Ilduce77 skrev: 22 jun 2023 10:11
Jag är också inne på spåret att det var en olycklig omständighet som gjorde att bilen stängdes av... Har svårt att tro att tesla stänger av en bil. De äger ju liksom inte bilen.. 🤗
Du har helt rätt, banken äger bilen.
Lite mycket tillfälle att bilen stängdes av och en skylt dök upp på skärmen.
My rwd
beställd 230325
Unia
Inlägg: 69
Blev medlem: 20 mar 2023 16:36

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av Unia »

Helt rätt att tekniken buggar ibland, men att stänga av bilen det suger gigantiska elefant ballar.
Tvivlar starkt på att tesla får stänga av bilen rent juridiskt, sedan kan man fråga sig om det är ok?
Jag gillar verkligen teslas produkter men detta känns inte ok.
Hänger förmodligen ihop med felet hos Tesla men det hade varit intressant att utforska detta närmare om Tesla har möjlighet att stänga av bilen på det sättet.
Senast redigerad av Unia, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av renes »

Unia skrev: 23 jun 2023 11:23
Helt rätt att tekniken buggar ibland, men att stänga av bilen det suger gigantiska elefant ballar.
Tvivlar starkt på att tesla får stänga av bilen rent juridiskt, sedan kan man fråga sig om det är ok?
Jag gillar verkligen teslas produkter men detta känns inte ok.
Vilken djävla grej! Frågan är om Tesla bilägare känner ens till att Tesla kan stänga av bilen bara så där!
Låter helt horribelt.
Wow, så lätt att tro på konspirationer... inte undra på att så mycket BS sprids på nätet med den nivån av kritiskt tänkande.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Unia
Inlägg: 69
Blev medlem: 20 mar 2023 16:36

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av Unia »

Jag tror inte på konspirationer men vilket sammanträffande.
Lite mycket tillfälle att bilen stängdes av och en skylt dök upp på skärmen.
Användarvisningsbild
George_Westinghouse
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 04 mar 2023 15:23

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av George_Westinghouse »

Unia skrev: 23 jun 2023 11:29
Jag tror inte på konspirationer men vilket sammanträffande.
Lite mycket tillfälle att bilen stängdes av och en skylt dök upp på skärmen.
Om man läser på lite betyder konspiration följande:
samman­svärjning, komplott.

Det här är ingen samman­svärjning, komplott. Det här är fakta, bilen stängdes av och det visades en skylt på skärmen.

Men att skriva något negativt på forumet generar alltid starka känslor, varför inte varva ner en aning och vänta tills tesla återkopplar till mig.
My rwd
beställd 230325
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av renes »

Unia skrev: 23 jun 2023 11:29
Jag tror inte på konspirationer men vilket sammanträffande.
Lite mycket tillfälle att bilen stängdes av och en skylt dök upp på skärmen.
Det finns väl nästan hur många tekniska skäl som helst där resultatet är att bilen stänger ner. Att den sammanfaller med ett annat (eller kanske samma?) fel som störde betalningen är väl inte särskilt osannolikt?

Mer sannolikt än att Tesla supporten har uppdrag att immobilisera bilar när man tror sig inte fått betalt för supercharging. Någonting som verkar en rätt vansinnig policy för vilket bilföretag som helst och som alltså dessutom bara hänt en gång hittills, om det nu hände överhuvudtaget.

Occam's razor, liksom.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3976
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av AAKEE »

renes skrev: 21 jun 2023 21:37

Är det inte mer sannolikt att det tekniska problemet ledde till att bilen stängde av och att betalningen inte funkade normalt? Att Tesla skulle stänga ner bilen som hämnd verkar mer än lovligt långsökt.
Håller med, men visst hade det vart lite kul med ett sånt surt straff.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Tesla Superchargers

Inlägg av renes »

AAKEE skrev: 23 jun 2023 19:50
renes skrev: 21 jun 2023 21:37

Är det inte mer sannolikt att det tekniska problemet ledde till att bilen stängde av och att betalningen inte funkade normalt? Att Tesla skulle stänga ner bilen som hämnd verkar mer än lovligt långsökt.
Håller med, men visst hade det vart lite kul med ett sånt surt straff.
Jo, innerst inne måste jag medge att det skulle vara lite speciellt. Fast nej, ändå inte.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Skriv svar