Räntekampanjen

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Geesy
Inlägg: 73
Blev medlem: 10 jun 2023 11:10

Räntekampanjen

Inlägg av Geesy »

Räntekampanjen på Y och 3 närmar sig sitt slut. Är det någon som har koll på exakt hur detta fungerar? Jag har förstått att den justeras med räntehöjningar. Men betyder det att man om man får en bil idag utgår från 3% och sen följer dessa justeringar från dagens datum? Och att rabatten gäller i 3 år?
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Räntekampanjen

Inlägg av snowtroll »

Hej
Har ej stenkoll men ränterabatten man har i samband med att avtalets skrivs på ska gälla avtalsperioden ut... dock kan räntan totalt sett åka upp och ner beroende på hur offset vandrar om man säger.
Och här gällde dessutom att det blir betalt kontantinsats med påföljande påskrivet för lån/leverans senast den 30 juni. Därefter gäller andra förutsättningar... sämre eller kanske bättre ränterabatt beroende på hur "Dennis trixar med jojjoräntan".

Jag är techsavvy och ej ekonom .. tror vi har ett skapligt gäng black-belts på detta område här och har varit dialog om tidigare i forumet också :)
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5755
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Räntekampanjen

Inlägg av SwedishAdvocate »

@Geesy:

Avsikten med det följande är inte att komma med någon slags pik om 'forumetikett', utan endast att ge möjlighet att förhoppningsvis lite snabbt kunna hitta info som jag också tror kan finnas i existerande trådar... ;)

Jag har aldrig fått forumets sökfunktion att fungera. Istället använder jag Google. Mata in följande i Google:

site:teslaclubsweden.se

...därefter ett mellanslag och sen sökordet. Använder du flera sökord så är det bara att ha mellanrum emellan.

Och vill man t.ex. söka efter "Model Y" som ett sökord enligt det ovanstående, så underlättar det att sätta det inom citationstecken även i Google. Annars kommer man hitta alla trådar som handlar om "Model" – dvs även trådar om Model 3, S och X. Men det kände du säkert till... ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Geesy
Inlägg: 73
Blev medlem: 10 jun 2023 11:10

Re: Räntekampanjen

Inlägg av Geesy »

SwedishAdvocate skrev: 12 jun 2023 16:42
@Geesy:

Avsikten med det följande är inte att komma med någon slags pik om 'forumetikett', utan endast att ge möjlighet att förhoppningsvis lite snabbt kunna hitta info som jag också tror kan finnas i existerande trådar... ;)

Jag har aldrig fått forumets sökfunktion att fungera. Istället använder jag Google. Mata in följande i Google:

site:teslaclubsweden.se

...därefter ett mellanslag och sen sökordet. Använder du flera sökord så är det bara att ha mellanrum emellan.

Och vill man t.ex. söka efter "Model Y" som ett sökord enligt det ovanstående, så underlättar det att sätta det inom citationstecken även i Google. Annars kommer man hitta alla trådar som handlar om "Model" – dvs även trådar om Model 3, S och X. Men det kände du säkert till... ;)
Tack jag sökte men fann inget entydigt svar någonstans, till min förvåning
SwedishAdvocate
Inlägg: 5755
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Räntekampanjen

Inlägg av SwedishAdvocate »

Geesy skrev: 12 jun 2023 19:24
Tack jag sökte men fann inget entydigt svar någonstans, till min förvåning
Om inte någon som vet svarar här, så skulle jag nog testa att maila en av Teslas Sales Advisers, eller ställa frågorna i deras chatt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Räntekampanjen

Inlägg av Bjelke »

SwedishAdvocate skrev: 12 jun 2023 16:42
@Geesy:

Avsikten med det följande är inte att komma med någon slags pik om 'forumetikett', utan endast att ge möjlighet att förhoppningsvis lite snabbt kunna hitta info som jag också tror kan finnas i existerande trådar... ;)

Jag har aldrig fått forumets sökfunktion att fungera. Istället använder jag Google. Mata in följande i Google:

site:teslaclubsweden.se

...därefter ett mellanslag och sen sökordet. Använder du flera sökord så är det bara att ha mellanrum emellan.

Och vill man t.ex. söka efter "Model Y" som ett sökord enligt det ovanstående, så underlättar det att sätta det inom citationstecken även i Google. Annars kommer man hitta alla trådar som handlar om "Model" – dvs även trådar om Model 3, S och X. Men det kände du säkert till... ;)
Din text har nog förekommit fler gånger än ”bjelkemetoden” nu tror jag :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
SwedishAdvocate
Inlägg: 5755
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Räntekampanjen

Inlägg av SwedishAdvocate »

Bjelke skrev: 13 jun 2023 13:25
Din text har nog förekommit fler gånger än ”bjelkemetoden” nu tror jag :lol:
Tack och lov för Copy/Paste... ;)

Men såklart synd att det inte gick att hitta svaren på frågorna den här gången...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5755
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Räntekampanjen

Inlägg av SwedishAdvocate »

SwedishAdvocate skrev: 12 jun 2023 20:22
Geesy skrev: 12 jun 2023 19:24
Tack jag sökte men fann inget entydigt svar någonstans, till min förvåning
Om inte någon som vet svarar här, så skulle jag nog testa att maila en av Teslas Sales Advisers, eller ställa frågorna i deras chatt.
Vet inte hur det är nu för tiden, men för några månader sen har jag för mig att man kunde komma fram direkt ifall man slog numret till försäljningspersonalen hos Tesla upp i Umeå. Har man tur kanske det skulle kunna gå snabbare än att använda chatten. Svar via e-post kan tydligen ta ca 24 timmar...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Teslafor
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jun 2023 17:14

Re: Räntekampanjen

Inlägg av Teslafor »

Hmm, ser ut som räntekampanjen 2.99 är borttagen på teslas hemsida nu, hoppas inte de drar in den för oss som beställt under kampanjtiden? Kollade under dokumenten i beställningen och där står inget om räntekampanjen, har för mig att det stod typ

"Gäller bilar uthämtade före 30/6 slut eller så långt lagret räcker" ?

vad tror ni?
Geesy
Inlägg: 73
Blev medlem: 10 jun 2023 11:10

Re: Räntekampanjen

Inlägg av Geesy »

Teslafor skrev: 25 jun 2023 11:01
Hmm, ser ut som räntekampanjen 2.99 är borttagen på teslas hemsida nu, hoppas inte de drar in den för oss som beställt under kampanjtiden? Kollade under dokumenten i beställningen och där står inget om räntekampanjen, har för mig att det stod typ

"Gäller bilar uthämtade före 30/6 slut eller så långt lagret räcker" ?

vad tror ni?
Kampanjen gällde vid beställning innan 16 juni för bil uthämtad innan 30 juni
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Räntekampanjen

Inlägg av slugger75 »

Var det verkligen innan 30 juni? Jag trodde det var senast 30 juni.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Teslafor
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jun 2023 17:14

Re: Räntekampanjen

Inlägg av Teslafor »

Geesy skrev: 25 jun 2023 13:59
Teslafor skrev: 25 jun 2023 11:01
Hmm, ser ut som räntekampanjen 2.99 är borttagen på teslas hemsida nu, hoppas inte de drar in den för oss som beställt under kampanjtiden? Kollade under dokumenten i beställningen och där står inget om räntekampanjen, har för mig att det stod typ

"Gäller bilar uthämtade före 30/6 slut eller så långt lagret räcker" ?

vad tror ni?
Kampanjen gällde vid beställning innan 16 juni för bil uthämtad innan 30 juni
Japp du har rätt i det! Skönt!
Model3LR
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 jan 2019 11:08

Re: Räntekampanjen

Inlägg av Model3LR »

Räntan på 2,99% gäller avtalsperioden. Det står i avtalet att den kan ändras (av olika anledningar). Men det gäller ju alla lån med rörlig ränta. Dom kan inte bara okynneshöja räntan utan det måste vara motiverat. Är väl inte omöjligt att den höjs lite om styrräntan går upp men många andra billån är ju på 7-8% ränta så att då börja på 2,99 är bra. :)
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Räntekampanjen

Inlägg av snowtroll »

Model3LR skrev: 27 jun 2023 20:47
Räntan på 2,99% gäller avtalsperioden. Det står i avtalet att den kan ändras (av olika anledningar). Men det gäller ju alla lån med rörlig ränta. Dom kan inte bara okynneshöja räntan utan det måste vara motiverat. Är väl inte omöjligt att den höjs lite om styrräntan går upp men många andra billån är ju på 7-8% ränta så att då börja på 2,99 är bra. :)
japp, allt hänger på hur "Dennis trixar med jojjoräntan" efter påsignat avtal 🤪
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Räntekampanjen

Inlägg av slugger75 »

Teslafor skrev: 25 jun 2023 19:24
Geesy skrev: 25 jun 2023 13:59
Teslafor skrev: 25 jun 2023 11:01
Hmm, ser ut som räntekampanjen 2.99 är borttagen på teslas hemsida nu, hoppas inte de drar in den för oss som beställt under kampanjtiden? Kollade under dokumenten i beställningen och där står inget om räntekampanjen, har för mig att det stod typ

"Gäller bilar uthämtade före 30/6 slut eller så långt lagret räcker" ?

vad tror ni?
Kampanjen gällde vid beställning innan 16 juni för bil uthämtad innan 30 juni
Japp du har rätt i det! Skönt!
Nej! Det var inte rätt, det var fel. Rätt är senast 30 juni.
F777F202-0FA8-4BE6-95D1-E1B367FD7B37.png
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
BTC
elbilist
Inlägg: 63
Blev medlem: 14 apr 2023 20:48

Re: Räntekampanjen

Inlägg av BTC »

Testar här med.

Hur fungerar uppskjutna leveranser i samband med kampanjen?

Kampanjen på M3 är slut men MY kvarstår. Det hela framstår som en mycket bra deal, men allt faller ju platt ifall leveransdatumet på beställd bil skjuts upp till efter 31 augusti, när kampanjen tar slut?

Det är i alla fall så jag tolkar den tillgängliga infon kring villkoren.
Skriv svar