Någon som testat Chademo vid Ica Maxi i Falun

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Någon som testat Chademo vid Ica Maxi i Falun

Inlägg av JonasH »

Hej

Är det någon här som testat Chademoladdaren vid Ica Maxi i Falun med Chademoadapter till Model S.

Ska åka Stockholm - Rättvik ToR inom kort, och borde klara mig Gävle Bro - Rättvik ToR utan laddning, men det är ju alltid bra med en backupladdare om foten blir för tung...
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Re: Någon som testat Chademo vid Ica Maxi i Falun

Inlägg av bullen »

Inte den. Men däremot en gratis chademo vid kupolen i Borlänge. Funkade klockrent.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Inte testat själv, men enligt kommentarerna på uppladdning.nu så fungerar den med Tesla.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inlägg av AnteF »

Jag har använt den många gånger (päronen bor i Falun) Laddaren fungerar finfint, är gratis och bra effekt (40-44 kWH oftast). Kör aldrig via Gävle utan kör direkt via Sala-Hedemora till Falun från Stockholm. Alternativ är chademon i Bjursås men den har jag inte provat än.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Skriv svar