Precis, det går egentligen inte att diskutera och jämföra upplevelserna då de skiljer sig åt så mycket mellan en bil till en annan. Men min högst subjektiva upplevelse är att HW4 i min Plaid än så länge fungerar sämre än HW3 som jag hade i min 2021-MSP, speciellt på motortrafikled, därav reagerade jag på att 1-2 och 2-1 funkade bättre. Håller tummarna för att AAKEEs bil är på senare version än 2023.12.300.1, då kanske jag har något att se fram emot senare i sommar.Tellus skrev: ↑03 jul 2023 09:59AP på Plaid är på en helt annan nivå jämfört med MYP, oklart varför. HW3 i båda.
I plaid inga spökbromsningar eller plötsligt röd ratt eller vill köra av vägen plötsligt upplevelser.
Eller har programvaran förbättrats så mycket sedan MYP såldes, men märkte skillnaden direkt vid bytet.
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1158
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Tackar!
Pitemacc är inte måhända Marcus som en hång hade en likadan Nogaroblå Audi biturbo som jag?
Senast redigerad av AAKEE, redigerad totalt 1 gånger.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Låter som min M3P. Sportigt värre, och frun vägrade i princip åka med AP på.bjornnilsson skrev: ↑03 jul 2023 09:46Coolt! Min bil siktar fortfarande på vänsterfilen först och kastar sedan om till höger. Ibland mer brutalt, ibland något försiktigare, men jag skulle nog inte påstå att det fungerar.. Vad har du för version? Min bil har 2023.12.300.1
Nej, jag var förvånad vid varje 2:1-ändring.
Måste ha passerat 30-40 st utan issues. Man får hoppas det fortsätter så.
(23.12.300 här med).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Det känns egentligen inte som någon tvekan.
Bilen beter sig väldigt likt innan de stöngde nee radarn på min ’21 M3P.
Mjuk inbromsning i god tid, stannar och bibehåller 3s oberoende av bil framför.
Bilen ser även bilen framför vilket min M3P gjorde med radar men inte gjorde sen radarn stängdes.
Det sitter en ny högupplöst radar i HW4, så jag skulle bli förvånad om de löste det så bra utan att använda radarn, när vision är så dåligt.
Någon formell verifiering är dock inte gjord…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Stämmer bra, när är du i Luleå so man kan få blänga lite på din nya ?
FD: vw egolf -15 SÅLD, Porsche TT -10 SÅLD, MXP100D-17 SÅLD
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FT:Cybertruck awd beställt
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FT:Cybertruck awd beställt
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Lätt!
Är lite på vift just nu. For på nåt Piteväder, men åter inom kort.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Senaste teardown av en radar specialist visar att det är en ganska medioker radar i HW4 tyvärr. Men bättre än den 10år gamla Continental radarn såklart.AAKEE skrev: ↑03 jul 2023 15:54Det känns egentligen inte som någon tvekan.
Bilen beter sig väldigt likt innan de stöngde nee radarn på min ’21 M3P.
Mjuk inbromsning i god tid, stannar och bibehåller 3s oberoende av bil framför.
Bilen ser även bilen framför vilket min M3P gjorde med radar men inte gjorde sen radarn stängdes.
Det sitter en ny högupplöst radar i HW4, så jag skulle bli förvånad om de löste det så bra utan att använda radarn, när vision är så dåligt.
Någon formell verifiering är dock inte gjord…
” So to get to the big question up-front, ‘why did they bother?’ While the device we see here is clearly more capable than the Continental radar Tesla shipped years ago (4D, and likely provides much more software control, time synchronization, and optimization for the Tesla system), it also appears to fall very short of the specs of the new generation of long-range 4D imaging radars that have been introduced by the automotive industry. ”
Intressant artikel:
https://www.ghostautonomy.com/blog/tear ... hey-bother
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Använder nya model S samma blåtandsdäcksteyckövervakning som model 3/Y ?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7252
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Som jag har förstått det så har refresh S/X BLE TPMS precis som 3/Y.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Thanx! (Hittade info i teslas shop också.)
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Läser man hela artikeln verkar han ändå inte helt igenom missnöjd. Största vinsten med radarn verkar vara att Tesla gör den och styr mjukvaran i den.LarsOJ skrev: ↑03 jul 2023 21:10
Senaste teardown av en radar specialist visar att det är en ganska medioker radar i HW4 tyvärr. Men bättre än den 10år gamla Continental radarn såklart.
” So to get to the big question up-front, ‘why did they bother?’ While the device we see here is clearly more capable than the Continental radar Tesla shipped years ago (4D, and likely provides much more software control, time synchronization, and optimization for the Tesla system), it also appears to fall very short of the specs of the new generation of long-range 4D imaging radars that have been introduced by the automotive industry. ”
Intressant artikel:
https://www.ghostautonomy.com/blog/tear ... hey-bother
Det lät som man prioriterat låg tillverkningskostnad före high tech.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Ja håller med men det var ju ganska hajpat att det skulle vara HD Radar och till och med Arbes Phoenix radar ett tag. De använder ju tex. fortfarande ”Phoenix” som namn i koden.AAKEE skrev: ↑04 jul 2023 09:03Läser man hela artikeln verkar han ändå inte helt igenom missnöjd. Största vinsten med radarn verkar vara att Tesla gör den och styr mjukvaran i den.LarsOJ skrev: ↑03 jul 2023 21:10
Senaste teardown av en radar specialist visar att det är en ganska medioker radar i HW4 tyvärr. Men bättre än den 10år gamla Continental radarn såklart.
” So to get to the big question up-front, ‘why did they bother?’ While the device we see here is clearly more capable than the Continental radar Tesla shipped years ago (4D, and likely provides much more software control, time synchronization, and optimization for the Tesla system), it also appears to fall very short of the specs of the new generation of long-range 4D imaging radars that have been introduced by the automotive industry. ”
Intressant artikel:
https://www.ghostautonomy.com/blog/tear ... hey-bother
Det lät som man prioriterat låg tillverkningskostnad före high tech.
Kul att Tesla tagit fram egen radar men de borde gått på high tech med tanke på vad man tar betalt för FSD.
Nu är det ju ingen speciell radar alls i HW4 utan bara billig.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7698
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Dessutom borde man sömlöst gått från gammal radar till ny radar, i samtliga modeller, och definitivt inte kopplat ur radarn på befintliga bilar.LarsOJ skrev: ↑04 jul 2023 09:08Ja håller med men det var ju ganska hajpat att det skulle vara HD Radar och till och med Arbes Phoenix radar ett tag. De använder ju tex. fortfarande ”Phoenix” som namn i koden.AAKEE skrev: ↑04 jul 2023 09:03Läser man hela artikeln verkar han ändå inte helt igenom missnöjd. Största vinsten med radarn verkar vara att Tesla gör den och styr mjukvaran i den.LarsOJ skrev: ↑03 jul 2023 21:10
Senaste teardown av en radar specialist visar att det är en ganska medioker radar i HW4 tyvärr. Men bättre än den 10år gamla Continental radarn såklart.
” So to get to the big question up-front, ‘why did they bother?’ While the device we see here is clearly more capable than the Continental radar Tesla shipped years ago (4D, and likely provides much more software control, time synchronization, and optimization for the Tesla system), it also appears to fall very short of the specs of the new generation of long-range 4D imaging radars that have been introduced by the automotive industry. ”
Intressant artikel:
https://www.ghostautonomy.com/blog/tear ... hey-bother
Det lät som man prioriterat låg tillverkningskostnad före high tech.
Kul att Tesla tagit fram egen radar men de borde gått på high tech med tanke på vad man tar betalt för FSD.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Stänklapparna behövde en dryg vecka för att anlända.
Meanwhile vilar bilen med låg SOC medan jag solar på annan plats.
Kör ni bilen i läge låg normalt?
Har för plan att köra låg som standard och göra en hjulinställning i låg.
Enligt de flesta på TMC har bilen runt 2 grader negativ camber i låg. Tyckte inte det såg ut så, bakhjulen såg ut att ha betydligt mindre neg camber än min M3P som var sänkt.
En tanke kring vibrationer är om det är negativ camber kommer överföringen av kraft från bakaxeln bli med varierande hastighet.
Kommer sannolikt köpa ett kit som justerar bakre cambern från macsboost.com.
Låter väldigt vanligt att bakhjulen sliter snett bak, macsboost kit ska lösa det (såklart inkl. Hjulinställning).
Meanwhile vilar bilen med låg SOC medan jag solar på annan plats.
Kör ni bilen i läge låg normalt?
Har för plan att köra låg som standard och göra en hjulinställning i låg.
Enligt de flesta på TMC har bilen runt 2 grader negativ camber i låg. Tyckte inte det såg ut så, bakhjulen såg ut att ha betydligt mindre neg camber än min M3P som var sänkt.
En tanke kring vibrationer är om det är negativ camber kommer överföringen av kraft från bakaxeln bli med varierande hastighet.
Kommer sannolikt köpa ett kit som justerar bakre cambern från macsboost.com.
Låter väldigt vanligt att bakhjulen sliter snett bak, macsboost kit ska lösa det (såklart inkl. Hjulinställning).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
jag kör också lågt läge normalt, men har aldrig funderat på hjulvinklarna. Tycker däremot att den drar mycket och spårar (när det finns hjulspår i asfalten) och det brukar bero på felaktig framvagnsinställning. Man kanske skall göra en hjulinställning i låga läget då.AAKEE skrev: ↑06 jul 2023 13:34Stänklapparna behövde en dryg vecka för att anlända.
Meanwhile vilar bilen med låg SOC medan jag solar på annan plats.
Kör ni bilen i läge låg normalt?
Har för plan att köra låg som standard och göra en hjulinställning i låg.
Enligt de flesta på TMC har bilen runt 2 grader negativ camber i låg. Tyckte inte det såg ut så, bakhjulen såg ut att ha betydligt mindre neg camber än min M3P som var sänkt.
En tanke kring vibrationer är om det är negativ camber kommer överföringen av kraft från bakaxeln bli med varierande hastighet.
Kommer sannolikt köpa ett kit som justerar bakre cambern från macsboost.com.
Låter väldigt vanligt att bakhjulen sliter snett bak, macsboost kit ska lösa det (såklart inkl. Hjulinställning).
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Min kändes grymt bra!
Går spikrakt, ingen spårighet att orda om.
Kanske hade tur med hjulinställningen också.
Det verkar dock standard att nöta upp insidan på bakdäcken innan mitten på däcket nästan märks av att börja nötas.
Kommer troligen gå på det macsboost camber-kittet ( www.macsboost.com/product/macsboost-tes ... palladium/ ).
Går spikrakt, ingen spårighet att orda om.
Kanske hade tur med hjulinställningen också.
Det verkar dock standard att nöta upp insidan på bakdäcken innan mitten på däcket nästan märks av att börja nötas.
Kommer troligen gå på det macsboost camber-kittet ( www.macsboost.com/product/macsboost-tes ... palladium/ ).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Säg till om du installerar detta då jag har kikat på det också. Men jag ska nog göra en 4-hjulsinställning i low först för att få fram vinklarna bilen faktiskt har och hur de blir efter justering.AAKEE skrev:Min kändes grymt bra!
Går spikrakt, ingen spårighet att orda om.
Kanske hade tur med hjulinställningen också.
Det verkar dock standard att nöta upp insidan på bakdäcken innan mitten på däcket nästan märks av att börja nötas.
Kommer troligen gå på det macsboost camber-kittet ( www.macsboost.com/product/macsboost-tes ... palladium/ ).
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Självklart.jpetters skrev: ↑06 jul 2023 14:32Säg till om du installerar detta då jag har kikat på det också. Men jag ska nog göra en 4-hjulsinställning i low först för att få fram vinklarna bilen faktiskt har och hur de blir efter justering.AAKEE skrev:Min kändes grymt bra!
Går spikrakt, ingen spårighet att orda om.
Kanske hade tur med hjulinställningen också.
Det verkar dock standard att nöta upp insidan på bakdäcken innan mitten på däcket nästan märks av att börja nötas.
Kommer troligen gå på det macsboost camber-kittet ( www.macsboost.com/product/macsboost-tes ... palladium/ ).
Kommer mäta upp själv lite innan jag beställer och kika på hur bakdäcken ser ut efter de 100 milen hem.
Som det låter är det ett måste att åtgärda camber med 21” för att inte förstöra hjulen.
Min bil går dock spikrakt i low med comfortläget valt och ratten står tom rätt.
Jag hade aningen lägre förbrukning på väg hem med MSP än med M3P på väg ned till bilbytet. Samma snittfart.
Förvånad, då M3P är sänkt och noggrant hjulinställd för att rulla lätt.
Det är dessutom samma däcktyp (pilot sport 4S på bägge). Hade räknat med högre förbrukning med MSP, men min gissning är att toe in inte är helt galen på Plaiden. Borde rullat mer trögt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Lysande!AAKEE skrev:Självklart.jpetters skrev: ↑06 jul 2023 14:32Säg till om du installerar detta då jag har kikat på det också. Men jag ska nog göra en 4-hjulsinställning i low först för att få fram vinklarna bilen faktiskt har och hur de blir efter justering.AAKEE skrev:Min kändes grymt bra!
Går spikrakt, ingen spårighet att orda om.
Kanske hade tur med hjulinställningen också.
Det verkar dock standard att nöta upp insidan på bakdäcken innan mitten på däcket nästan märks av att börja nötas.
Kommer troligen gå på det macsboost camber-kittet ( www.macsboost.com/product/macsboost-tes ... palladium/ ).
Kommer mäta upp själv lite innan jag beställer och kika på hur bakdäcken ser ut efter de 100 milen hem.
Som det låter är det ett måste att åtgärda camber med 21” för att inte förstöra hjulen.
Min bil går dock spikrakt i low med comfortläget valt och ratten står tom rätt.
Jag hade aningen lägre förbrukning på väg hem med MSP än med M3P på väg ned till bilbytet. Samma snittfart.
Förvånad, då M3P är sänkt och noggrant hjulinställd för att rulla lätt.
Det är dessutom samma däcktyp (pilot sport 4S på bägge). Hade räknat med högre förbrukning med MSP, men min gissning är att toe in inte är helt galen på Plaiden. Borde rullat mer trögt.
Den går verkligen snålt måste jag säga. Körde Zürich - Hamburg igår och den var nog 25-30% mer effektiv än min gamla SP100D.
Sen gick det ju att göra åt lite mer energi också.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Japp. Har “stört” mig lite på att M3P:n jag hade innan tappar all kraft efter 90-100km/h.
Här är det tvärtom. Min hobbybil med prestanda för låga 10s kommer på efterkälken. Det ska såklart åtgärdas, men det är inte givet att den både kan åka igenom SBP och hålla undan bilen som ska dra den till tävlingarna
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Har läst på lite mer runt vibrationer och snedslitna bakdäck.
Vibrationerna sägs ska komma från främre drivaxlarna. Model S var i grunden bakhjulsdriven och främre motorn (eller utgående axlar till hjulen snarare) sitter inödigt högt. Det ger drixsxlarna en onödig vinkel som gör att det inte blir jämn rotationshastighet på drivaxlarna.
Man vill tydligen köra bilen i lägsta läge, eller rent sänka den lite för att få bort vinrationerna.
Den lösningen med lite sänkt bil ska ta bort vibrationerna och dessutom minska risken att drivaxlarna måste bytas med jämna mellanrum.
Lägsta höjd eller lite sänkt gör dock att cambern blir extrem, vilket Tesla byggt med flit för att den ska vara grymt snabb på bana. Mycket power bak kräver negativ camber för att kunna nyttja effekten i kurvor.
Det kittet ovan med fast förändring minskar cambern med 0.8 grader vilket sägs vara bra.
Jag funderar dock på ett N2itive set med ställbara länkar bak för att ha full frihet att justera cambern (toe går redan justera på palladium).
N2itive-kittet är inte billigt (torde bli 20K med frakt/moms) men det verkar lösa allt och förmodligen är man helt säker på att däcken håller mycket längre.
Vibrationerna sägs ska komma från främre drivaxlarna. Model S var i grunden bakhjulsdriven och främre motorn (eller utgående axlar till hjulen snarare) sitter inödigt högt. Det ger drixsxlarna en onödig vinkel som gör att det inte blir jämn rotationshastighet på drivaxlarna.
Man vill tydligen köra bilen i lägsta läge, eller rent sänka den lite för att få bort vinrationerna.
Den lösningen med lite sänkt bil ska ta bort vibrationerna och dessutom minska risken att drivaxlarna måste bytas med jämna mellanrum.
Lägsta höjd eller lite sänkt gör dock att cambern blir extrem, vilket Tesla byggt med flit för att den ska vara grymt snabb på bana. Mycket power bak kräver negativ camber för att kunna nyttja effekten i kurvor.
Det kittet ovan med fast förändring minskar cambern med 0.8 grader vilket sägs vara bra.
Jag funderar dock på ett N2itive set med ställbara länkar bak för att ha full frihet att justera cambern (toe går redan justera på palladium).
N2itive-kittet är inte billigt (torde bli 20K med frakt/moms) men det verkar lösa allt och förmodligen är man helt säker på att däcken håller mycket längre.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Har flera frågor nu när man kört en del.
Vibrationerna som är de 2 första minuterna man kör bilen efter den stått still, är det någon som fått någon lösning från Tesla på detta?
AI som ska välja växel åt en, ska den lära sig efter hand eller hur är det tänkt? Jag har dock inte märkt att den skulle blivit bättre med tiden. Ibland är den fruktansvärt dum.
Vibrationerna som är de 2 första minuterna man kör bilen efter den stått still, är det någon som fått någon lösning från Tesla på detta?
AI som ska välja växel åt en, ska den lära sig efter hand eller hur är det tänkt? Jag har dock inte märkt att den skulle blivit bättre med tiden. Ibland är den fruktansvärt dum.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Är det bara efter bilen har stått en stund kan det vara små ståplattor på däcken som försvinner efter en stunds körning.Pontus skrev: ↑07 jul 2023 13:51Har flera frågor nu när man kört en del.
Vibrationerna som är de 2 första minuterna man kör bilen efter den stått still, är det någon som fått någon lösning från Tesla på detta?
AI som ska välja växel åt en, ska den lära sig efter hand eller hur är det tänkt? Jag har dock inte märkt att den skulle blivit bättre med tiden. Ibland är den fruktansvärt dum.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Precis, är det bara första kilometern är det nog köassiska däckplättar. Det kommer mn nog ha oavsett biltyp. Hann aldrig uppöeva det på mina 1000 km hem, bilen laddade för fort för det.Fredrik j skrev: ↑07 jul 2023 13:56Är det bara efter bilen har stått en stund kan det vara små ståplattor på däcken som försvinner efter en stunds körning.Pontus skrev: ↑07 jul 2023 13:51Har flera frågor nu när man kört en del.
Vibrationerna som är de 2 första minuterna man kör bilen efter den stått still, är det någon som fått någon lösning från Tesla på detta?
AI som ska välja växel åt en, ska den lära sig efter hand eller hur är det tänkt? Jag har dock inte märkt att den skulle blivit bättre med tiden. Ibland är den fruktansvärt dum.
Det har gått uppleva på mina Audis tidigare.
Min egen uppfattning som jag inte läst att någon annan skrivit om är att billiga B-däck är värre än premiumdäck på det.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Jag har ju original 19" Pirelli däcken på bilen. Tänkte att kommit något svar ifrån Tesla då det var många som upplevde samma sak när bilarna kom för ett halvår sedan. Är det som ni säger så är det väl bra på så sätt att inget annat är fel.AAKEE skrev: ↑07 jul 2023 14:10Precis, är det bara första kilometern är det nog köassiska däckplättar. Det kommer mn nog ha oavsett biltyp. Hann aldrig uppöeva det på mina 1000 km hem, bilen laddade för fort för det.Fredrik j skrev: ↑07 jul 2023 13:56Är det bara efter bilen har stått en stund kan det vara små ståplattor på däcken som försvinner efter en stunds körning.Pontus skrev: ↑07 jul 2023 13:51Har flera frågor nu när man kört en del.
Vibrationerna som är de 2 första minuterna man kör bilen efter den stått still, är det någon som fått någon lösning från Tesla på detta?
AI som ska välja växel åt en, ska den lära sig efter hand eller hur är det tänkt? Jag har dock inte märkt att den skulle blivit bättre med tiden. Ibland är den fruktansvärt dum.
Det har gått uppleva på mina Audis tidigare.
Min egen uppfattning som jag inte läst att någon annan skrivit om är att billiga B-däck är värre än premiumdäck på det.
Kan dessa plattor dyka upp bara ibland eller är det alltid i så fall?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.