Dimljus installation
Moderator: Redaktion
Dimljus installation
Hej på er,
Är ny MY ägarna sen ca en vecka tillbaka och är super nöjd än så länge. (precis återlämnat en EV6 som inte var som den skulle, måndags ex kanske).
Beställde den bakhjulsdriva MY och insåg nu att jag saknar dimljus fram och verkar inte ingå i den modellen.
Om jag vill eftermontera dimljus fram finns alla kablar framdragna, är det någon av er som vet? Eller måste jag lämna in för att få elen framdragen?
Jag har bara plastlocket som sitter för så det bör inte vara några konstigheter att installera men innan jag börjar plocka isär så vill jag höra med er som har MY eller liknade bilar tidigare.
Tack för er hjälp
Är ny MY ägarna sen ca en vecka tillbaka och är super nöjd än så länge. (precis återlämnat en EV6 som inte var som den skulle, måndags ex kanske).
Beställde den bakhjulsdriva MY och insåg nu att jag saknar dimljus fram och verkar inte ingå i den modellen.
Om jag vill eftermontera dimljus fram finns alla kablar framdragna, är det någon av er som vet? Eller måste jag lämna in för att få elen framdragen?
Jag har bara plastlocket som sitter för så det bör inte vara några konstigheter att installera men innan jag börjar plocka isär så vill jag höra med er som har MY eller liknade bilar tidigare.
Tack för er hjälp
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Dimljus installation
Min nuvarande och min förra bil har haft dimljus som jag inte ens testat. Volvon jag hade innan dess hade inga dimljus. Jag saknade inte dem.
När det gäller installation av dimljus på en RWD så misstänker jag att det blir ett mjukvaruproblem, d.v.s. de finns inte i menyn på skärmen. Det är lättare på äldre bilar med knappar som man kan montera.
När det gäller installation av dimljus på en RWD så misstänker jag att det blir ett mjukvaruproblem, d.v.s. de finns inte i menyn på skärmen. Det är lättare på äldre bilar med knappar som man kan montera.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag tänker jag har ju en knapp för dimljus bak och då bör det väl ändå bara vara en uppdatering som behövs för att få den funktionen 

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, bara en specialuppdatering från Tesla. Lycka till.
Volvo PV 544 Special 1963
Tyvärr tror jag att du får det svårt att få en uppdatering från Tesla, så du får igång dina dimljus...
-
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Tack för hjälpen. Frågan är om jag ens har kabeln framdragen alls.
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Mest troligt inte!paan006 skrev: ↑04 jul 2023 00:30Tack för hjälpen. Frågan är om jag ens har kabeln framdragen alls.
Ursäkta om vi låter luttrade men det är mycket med mjukvaran som hade varit otroligt lätt att fixa om Tesla vill, men de vill oftast inte

Tesla Model Y Performance
-
No worries. Tråden handlar ju om M3, men OM det funkar på M3 så gissar jag att det borde funka på Y med.paan006 skrev: ↑04 jul 2023 00:30Tack för hjälpen. Frågan är om jag ens har kabeln framdragen alls.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting