FSD i Sverige?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: FSD i Sverige?

Inlägg av Banane »

agehall skrev: 05 jul 2023 18:15
Om du är egoist och antar att du är bättre än alla andra på allt så kommer du aldrig att få hjälp av några system. Antar att du inte heller använder vanlig farthållare eftersom den inte alltid håller hastigheten perfekt på 0,001km/h?

Poängen här är att det är helt ointressant vad systemet kan i förhållande till dig eller mig som individ. Det är bara relevant att titta på de övergripande siffrorna.
Det skrev jag inte. Men visst bryr jag mig mer om mitt och min familjs säkerhet än befolkningen i stort. Och visst kör jag bättre än snittet. Det tror jag nästan alla på det här forumet gör.

De övergripande siffrorna kommer aldrig bli särskilt relevanta i det här fallet eftersom varken du eller jag kommer få uppleva det under vår livstid. Det finns inte en enda självkörande bil än och ingen är särskilt nära att skapa en heller. Om det går riktigt snabbt kanske vi kan skaffa en om 5-10 år. Men från det till att alla har en självkörande bil är det flera decennier till. Antagligen är det de allra osäkraste förarna som får tillgång till en självkörande allra sist också.
Skriv svar