En Ford f150 raptor supercrew är större än en CT.
Väger ca 2,6 ton och är en och annan cm bredare, längre och större än en CT.
Att folk påstår att Tesla inte skulle satsa på den europeiska marknaden ser jag som löjlig.
Pengar som pengar oavsett om det är dollar, euro, norska kroner eller vad som.
CT kommer hit förr eller senare.
Vikten som är det stora problemet men kan man reggas den som en lätt lastbil så funkar ju det också
En Ford f150 raptor supercrew är större än en CT.
Väger ca 2,6 ton och är en och annan cm bredare, längre och större än en CT.
Att folk påstår att Tesla inte skulle satsa på den europeiska marknaden ser jag som löjlig.
Pengar som pengar oavsett om det är dollar, euro, norska kroner eller vad som.
CT kommer hit förr eller senare.
Vikten som är det stora problemet men kan man reggas den som en lätt lastbil så funkar ju det också
En Ford f150 raptor supercrew är större än en CT.
Väger ca 2,6 ton och är en och annan cm bredare, längre och större än en CT.
Att folk påstår att Tesla inte skulle satsa på den europeiska marknaden ser jag som löjlig.
Pengar som pengar oavsett om det är dollar, euro, norska kroner eller vad som.
CT kommer hit förr eller senare.
Vikten som är det stora problemet men kan man reggas den som en lätt lastbil så funkar ju det också
En Ford f150 raptor supercrew är större än en CT.
Väger ca 2,6 ton och är en och annan cm bredare, längre och större än en CT.
Att folk påstår att Tesla inte skulle satsa på den europeiska marknaden ser jag som löjlig.
Pengar som pengar oavsett om det är dollar, euro, norska kroner eller vad som.
CT kommer hit förr eller senare.
Vikten som är det stora problemet men kan man reggas den som en lätt lastbil så funkar ju det också
Jo jag vet att de finns på Blocket för jag har en F150 själv. Det jag skrev var att Ford aldrig sålt någon officiellt i Europa. Samtliga är sidoimporterade. Kolla tex https://ford.se/
Enligt Exclusive Cars så skulle dom försöka regga in dom med dispans. Tydligen så har väl vissa fordon det idag om det var husbilar eller vad det nu var för något.
De ville dock ha 1.6 milj för sin F150 Lightning vilket för mig är helt galet.
Den tekniska skillnaden mellan personbil (M1) och lastbil (N1 max 3500kg totalvikt, N2 max 7500kg) handlar om vad fordonet är gjord för.
Detta bedöms kort sagt baserat på lastvikt kontra passagerarvikt (+bagage per pass).
Så det handlar ’bara’ om att anpassa totalvikten med hänsyn taget till antalet passagerare.
Kvarstår då problemet med körkortsrättigheten. Körkort för personbil taget före 1 juni 1996 får köra M1 personbil oavsett totalvikt, men har man tagit kortet efter nämnda datum så är det begränsat till 3500kg i totalvikt (oavsett fordonskategori)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om den registreras som personbil kan du köra den både med C-kort och B-kort före -96. Så länge man registrerar den som personbil finns väl ingen begränsning i hastighet?
Transportstyrelsen Krav för personbil klass II
Körkortskrav: En personbil klass II som har en totalvikt under 3,5 ton kan köras med behörighet B. Den som har en utökad B-behörighet (kod 96) får köra en fordonskombination som väger 4 250 kg. Personbilens vikt dock inte överstiga 3,5 ton.
En personbil klass II som är tyngre än 3,5 ton kräver behörighet C1 eller C. Vill man dra ett släp med sin tunga husbil krävs behörighet C1E eller CE.
B-behörighet som förvärvats före den 1 juli 1996 ger rätt att köra personbil med en totalvikt över 3,5 ton om behörigheten inte har varit återkallad efter detta datum.
Korrekt - personbil över 3500kg kräver ingen hastighetsbegränsning
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Personbil klass II kan ju inte bli aktuellt för cybertruck med nuvarande regler.
Transportstyrelsen
Personbil klass II är permanent försedd med ett karosseri som är inrättat som bostadsutrymme och utrustat med åtminstone:
fast monterade sittplatser,
fast monterade sovplatser som kan utgöras av sittplatser som kan omvandlas till sovplatser,
fast monterad utrustning för matlagning och lagring och
bord.
Enligt Exclusive Cars så skulle dom försöka regga in dom med dispans. Tydligen så har väl vissa fordon det idag om det var husbilar eller vad det nu var för något.
De ville dock ha 1.6 milj för sin F150 Lightning vilket för mig är helt galet.
Den tekniska skillnaden mellan personbil (M1) och lastbil (N1 max 3500kg totalvikt, N2 max 7500kg) handlar om vad fordonet är gjord för.
Detta bedöms kort sagt baserat på lastvikt kontra passagerarvikt (+bagage per pass).
Så det handlar ’bara’ om att anpassa totalvikten med hänsyn taget till antalet passagerare.
Kvarstår då problemet med körkortsrättigheten. Körkort för personbil taget före 1 juni 1996 får köra M1 personbil oavsett totalvikt, men har man tagit kortet efter nämnda datum så är det begränsat till 3500kg i totalvikt (oavsett fordonskategori)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om den registreras som personbil kan du köra den både med C-kort och B-kort före -96. Så länge man registrerar den som personbil finns väl ingen begränsning i hastighet?
Transportstyrelsen Krav för personbil klass II
Körkortskrav: En personbil klass II som har en totalvikt under 3,5 ton kan köras med behörighet B. Den som har en utökad B-behörighet (kod 96) får köra en fordonskombination som väger 4 250 kg. Personbilens vikt dock inte överstiga 3,5 ton.
En personbil klass II som är tyngre än 3,5 ton kräver behörighet C1 eller C. Vill man dra ett släp med sin tunga husbil krävs behörighet C1E eller CE.
B-behörighet som förvärvats före den 1 juli 1996 ger rätt att köra personbil med en totalvikt över 3,5 ton om behörigheten inte har varit återkallad efter detta datum.
Korrekt - personbil över 3500kg kräver ingen hastighetsbegränsning
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Personbil klass II kan ju inte bli aktuellt för cybertruck med nuvarande regler.
Transportstyrelsen Personbil klass II är permanent försedd med ett karosseri som är inrättat som bostadsutrymme och utrustat med åtminstone:
fast monterade sittplatser,
fast monterade sovplatser som kan utgöras av sittplatser som kan omvandlas till sovplatser,
fast monterad utrustning för matlagning och lagring och
bord.
Nej det kan aldrig bli aktuellt eftersom Cybertruck inte är en husbil.
Första CT tillverkad !
Hoppas vi får en EU anpassad snart.
Det ser ut som att de glömt montera förardörren... att de inte upptäckte det ens när de tog bilden kanske är ett tecken på att det återstår lite finslipning av kvalitetskontrollavdelningen?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Första CT tillverkad !
Hoppas vi får en EU anpassad snart.
Det ser ut som att de glömt montera förardörren... att de inte upptäckte det ens när de tog bilden kanske är ett tecken på att det återstår lite finslipning av kvalitetskontrollavdelningen?
Antar du försöker vara rolig bara men man ser ju att de på andra sidan står och hänger på den öppna dörren...
Första CT tillverkad !
Hoppas vi får en EU anpassad snart.
Det ser ut som att de glömt montera förardörren... att de inte upptäckte det ens när de tog bilden kanske är ett tecken på att det återstår lite finslipning av kvalitetskontrollavdelningen?
Antar du försöker vara rolig bara men man ser ju att de på andra sidan står och hänger på den öppna dörren...
Jag tycker det ser ut som att dörren saknas helt med tanke på hur gubbarna står, ev saknas även ratten men det kanske gömmer sig en halv ratt någonstans i skuggorna.
Men ja, jag skrev med glimten i ögat alla vet ju att Tesla inte har någon avdelning för leveranskontroll
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)