Funkar inte hur länge som helst. Till sist blir det bara gammalt och ute.
Målgruppen är liten och skiter fullständigt i vad både du och jag tycker.
Till sist är målgruppen så liten att bilarna inte säljer längre.
Jag tror dom har ökat sin produktion stadigt. Vad menar du att rollskunderna skulle vilja ha?
En skramlig Tesla-klon?
Skulle nog vilja hävda att alla rolls royce-kunder kan köpa vilken tesla som helst och flera av dom har säkert en tesla också. Skulle tro att väldigt få rolls-ägare bara har en bil.
Målgruppen är liten och skiter fullständigt i vad både du och jag tycker.
Till sist är målgruppen så liten att bilarna inte säljer längre.
Jag tror dom har ökat sin produktion stadigt. Vad menar du att rollskunderna skulle vilja ha?
En skramlig Tesla-klon?
Skulle nog vilja hävda att alla rolls royce-kunder kan köpa vilken tesla som helst och flera av dom har säkert en tesla också. Skulle tro att väldigt få rolls-ägare bara har en bil.
Till sist är målgruppen så liten att bilarna inte säljer längre.
Jag tror dom har ökat sin produktion stadigt. Vad menar du att rollskunderna skulle vilja ha?
En skramlig Tesla-klon?
Skulle nog vilja hävda att alla rolls royce-kunder kan köpa vilken tesla som helst och flera av dom har säkert en tesla också. Skulle tro att väldigt få rolls-ägare bara har en bil.
Den bäst säljande designen handlar inte alltid om vad som är mest praktiskt, och det är dessutom väldigt flytande. I högre prisklasser får praktikalitet ännu mindre betydelse, där handlar det mer om mode. Mode är också något som utvecklas, det går inte att köra med samma design i årtionde efter årtionde.
Jag vet inte om jag håller med om det här påståendet. Jag tänker att dyra/exklusiva produkter brukar ha en mer konservativ inställning till "mode".
Har du några konkreta exempel från lyxsegmentet i bilindustrin att styrka detta påstående?
Det finns massor med exklusiva bilmärken som gått omkull. Vissa har återupplivats för att sen dö ut igen.
Senaste försökte ju tex Mercedes med Maybach, det gick inte så bra.
Till sist är målgruppen så liten att bilarna inte säljer längre.
Jag tror dom har ökat sin produktion stadigt. Vad menar du att rollskunderna skulle vilja ha?
En skramlig Tesla-klon?
Skulle nog vilja hävda att alla rolls royce-kunder kan köpa vilken tesla som helst och flera av dom har säkert en tesla också. Skulle tro att väldigt få rolls-ägare bara har en bil.
Det är ju precis det där jag säger. Det är inte gamla rika gubbar som köper RR. Det är rappare och övriga som vill göra intryck på instagram. Slutar det vara "coolt" med RR så försvinner deras marknad.
Jag tror som sagt den tiden är nära nu.
Men nu är det ju du som tycker det är förlegat. Inte kunderna.
Jämförelsen med armbandsur är ju mycket bra.
Vet du bättre än mig vad kunderna tycker menar du?
Den är inte helt dum. Hela den schweiziska industrin höll ju på att helt dö ut, för att sedan bli återupplivad i betydligt mindre skala.
Samma håller på att ske inom fordonsindustrin.
Men nu är det ju du som tycker det är förlegat. Inte kunderna.
Jämförelsen med armbandsur är ju mycket bra.
Vet du bättre än mig vad kunderna tycker menar du?
Den är inte helt dum. Hela den schweiziska industrin höll ju på att helt dö ut, för att sedan bli återupplivad i betydligt mindre skala.
Samma håller på att ske inom fordonsindustrin.
Som jag skrev tidigare så tror jag inte varken du eller jag verkar förstå Rolls-kunderna.
Rolls-royce är bilvärldens motsvarighet till schweiziska ur. Dom är en liten del av BMW numera. 6000 bilar om året. Kan t.o.m. vara så att man likt Ferrari kommer vilja begränsa produktionen.