Det här ju ändå en västanfläkt jämfört med Teslas Cybertruck. Tesla stoppade ju produktionen på CT för två år sedan och har först nu återupptagit den...
... om man använder samma terminologi för CT som taliz gör för id7
Nej nu är du ute och cyklar.
CT har en rejäl orderstock att beta av. Den är försenad eftersom de inte har lyckats massproducera de battericeller den kräver(4680).
VW har inga problem att producera, de har problem att sälja. Dvs tvärtom.
Id7 går väl inte att beställa ännu?
Att påstå att den inte går att sälja blir ju då ganska konstigt
De gör givetvis olika typer av marknadsundersökningar för att få fram uppskattat intresse för en ny bilmodell. Det gör man ju redan innan bilen ens designats.
Sen allt efterhand och tex som nu inför produktionsstart.
Kan tänka mig att VW tex säljer en hel del till flottor, särskilt i Tyskland, och de kanske fått veta där att intresset är väldigt svalt. Därmed skjuter de fram produktionsstart.
Det här ju ändå en västanfläkt jämfört med Teslas Cybertruck. Tesla stoppade ju produktionen på CT för två år sedan och har först nu återupptagit den...
... om man använder samma terminologi för CT som taliz gör för id7
Nej nu är du ute och cyklar.
CT har en rejäl orderstock att beta av. Den är försenad eftersom de inte har lyckats massproducera de battericeller den kräver(4680).
VW har inga problem att producera, de har problem att sälja. Dvs tvärtom.
Id7 går väl inte att beställa ännu?
Att påstå att den inte går att sälja blir ju då ganska konstigt
De gör givetvis olika typer av marknadsundersökningar för att få fram uppskattat intresse för en ny bilmodell. Det gör man ju redan innan bilen ens designats.
Sen allt efterhand och tex som nu inför produktionsstart.
Kan tänka mig att VW tex säljer en hel del till flottor, särskilt i Tyskland, och de kanske fått veta där att intresset är väldigt svalt. Därmed skjuter de fram produktionsstart.
Jag tror inte alls att intresset för id7 skulle vara svagt, om inte vw prisar ut den har den potential att sälja hur bra som helst. Att de skjuter upp produktionsstarten något beror nog snarare på tekniska orsaker precis som för CT.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det här ju ändå en västanfläkt jämfört med Teslas Cybertruck. Tesla stoppade ju produktionen på CT för två år sedan och har först nu återupptagit den...
... om man använder samma terminologi för CT som taliz gör för id7
Nej nu är du ute och cyklar.
CT har en rejäl orderstock att beta av. Den är försenad eftersom de inte har lyckats massproducera de battericeller den kräver(4680).
VW har inga problem att producera, de har problem att sälja. Dvs tvärtom.
Id7 går väl inte att beställa ännu?
Att påstå att den inte går att sälja blir ju då ganska konstigt
De gör givetvis olika typer av marknadsundersökningar för att få fram uppskattat intresse för en ny bilmodell. Det gör man ju redan innan bilen ens designats.
Sen allt efterhand och tex som nu inför produktionsstart.
Kan tänka mig att VW tex säljer en hel del till flottor, särskilt i Tyskland, och de kanske fått veta där att intresset är väldigt svalt. Därmed skjuter de fram produktionsstart.
Jag tror inte alls att intresset för id7 skulle vara svagt, om inte vw prisar ut den har den potential att sälja hur bra som helst. Att de skjuter upp produktionsstarten något beror nog snarare på tekniska orsaker precis som för CT.
Varför skulle VW då själva bokstavligen säga "The reason for this is weakening sales."
Det finns heller ingenting som pekar på något produktionsproblem.
Märkligt om man nu anser att de fortfarande har höga förväntningar på efterfrågan för ID7.
The company itself did not comment on the demand for the individual models, but has high expectations for the premiere of the ID.7. “We are confident that the utilisation of the plant will increase again with the market launch of the ID.7 at the end of the year,” a VW spokesperson told the local German publication Nordwest-Zeitung. Emden is also the only production plant for the ID.7 for the time being.
Läser man hela artikeln som du hänvisar till Taliz så står det också att fabriken producerade ID4 för både Europa och USA fram till i våras då de fick igång produktionen av ID4 i USA. Så även om efterfrågan skulle förbli densamma i Europa så skulle mängden beställningar från fabriken minska.
Det där är ju inkl avgasbilar. Problemet är att VWs elbilar inte säljer.
Enligt det där dokumentet har Tesla ökat sin försäljning med 2000% på ett år. Ganska tydligt tecken på hur viktigt det är att man har elbilar som säljer.
Det går snabbt nu.
Det där är ju inkl avgasbilar. Problemet är att VWs elbilar inte säljer.
Enligt det där dokumentet har Tesla ökat sin försäljning med 2000% på ett år. Ganska tydligt tecken på hur viktigt det är att man har elbilar som säljer.
Det går snabbt nu.
Bara därför inte Tesla gör en viss typ av bil kan man väl inte bara tänka bort att de andra finns? VW:s marknadsandel är upp YoY.
Märkligt om man nu anser att de fortfarande har höga förväntningar på efterfrågan för ID7.
The company itself did not comment on the demand for the individual models, but has high expectations for the premiere of the ID.7. “We are confident that the utilisation of the plant will increase again with the market launch of the ID.7 at the end of the year,” a VW spokesperson told the local German publication Nordwest-Zeitung. Emden is also the only production plant for the ID.7 for the time being.
Läser man hela artikeln som du hänvisar till Taliz så står det också att fabriken producerade ID4 för både Europa och USA fram till i våras då de fick igång produktionen av ID4 i USA. Så även om efterfrågan skulle förbli densamma i Europa så skulle mängden beställningar från fabriken minska.
Det är väl självklart att de säger så. "Nä, vi tror inte på ID7. Det blev tyvärr en skitbil".
Återigen, från första inlägget:
Demand is almost 30 per cent below the originally planned production figures. In the next two weeks until the plant holidays, the late shift for the production of the ID.4 and the first models of the new ID.7 will be cancelled. The three-week plant holidays are also to be extended by one week for workers in the E-segment. In addition, about 300 of the current 1,500 temporary workers in Emden will not be kept on as of August.
Lower Saxony’s Minister of Economics Olaf Lies (SPD), who also sits on VW’s supervisory board, told the Nordwest-Zeitung that the decision was “understandable” but also a “warning signal for the industry”. “The registration figures for electric cars remain high, but what we are concerned about is the current dip in demand – and not just at Volkswagen, but at all manufacturers,” Lies said, referring to the drop in subsidies.
Det där är ju inkl avgasbilar. Problemet är att VWs elbilar inte säljer.
Enligt det där dokumentet har Tesla ökat sin försäljning med 2000% på ett år. Ganska tydligt tecken på hur viktigt det är att man har elbilar som säljer.
Det går snabbt nu.
Bara därför inte Tesla gör en viss typ av bil kan man väl inte bara tänka bort att de andra finns? VW:s marknadsandel är upp YoY.
Du, liksom VW, vet mycket väl att framtiden inte ligger i avgasbilar.
Man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP om man inte skall gå omkull.
VW hade knappast kommunicerat "the roof is on fire" internt till alla managers om det inte var kris.
Du, liksom VW, vet mycket väl att framtiden inte ligger i avgasbilar.
Man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP om man inte skall gå omkull.
VW hade knappast kommunicerat "the roof is on fire" internt till alla managers om det inte var kris.
Hur många gångar har inte Elon sagt liknande saker internt? Det där är ju standardspråk för "fokus tack".
Du, liksom alla andra, förstår väl att dels har VW befintliga fabriker, och dels kan inte alla gå över till el i morgon. Det skulle bli kaos på elnätet, på laddstationerna och det skulle inte finnas batterier ens om alla barn i Kongo grävde upp metaller.
Det kan ju vara lite svårt att ta in hur många bilar VW tillverkar årligen.
För att sälja så mycket behöver man ju finnas i alla segment samtidigt.
Förra året så sålde Volkswagen koncernen själva fler bilar än vad de såldes elbilar totalt i hela välden, säger kanske något om proportionerna. Om det är volkswagen som är väldigt stort eller elbilar som fortfarande är litet går såklart att diskutera.
Det där är ju inkl avgasbilar. Problemet är att VWs elbilar inte säljer.
Enligt det där dokumentet har Tesla ökat sin försäljning med 2000% på ett år. Ganska tydligt tecken på hur viktigt det är att man har elbilar som säljer.
Det går snabbt nu.
Bara därför inte Tesla gör en viss typ av bil kan man väl inte bara tänka bort att de andra finns? VW:s marknadsandel är upp YoY.
Du, liksom VW, vet mycket väl att framtiden inte ligger i avgasbilar.
Man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP om man inte skall gå omkull.
VW hade knappast kommunicerat "the roof is on fire" internt till alla managers om det inte var kris.
Kan finnas en enorm framtid i förbränningsbilar. Många nya bränslen på väg inom 3-4 år som kan förändra marknaden helt.
Du, liksom VW, vet mycket väl att framtiden inte ligger i avgasbilar.
Man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP om man inte skall gå omkull.
VW hade knappast kommunicerat "the roof is on fire" internt till alla managers om det inte var kris.
Hur många gångar har inte Elon sagt liknande saker internt? Det där är ju standardspråk för "fokus tack".
Du, liksom alla andra, förstår väl att dels har VW befintliga fabriker, och dels kan inte alla gå över till el i morgon. Det skulle bli kaos på elnätet, på laddstationerna och det skulle inte finnas batterier ens om alla barn i Kongo grävde upp metaller.
Det här racet har knappt börjat.
Du tolkar helt fel.
Det jag sa var att man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP.
Det är också det VW säger indirekt.
Ingen har sagt något om att avgasbilarna måste bort imorgon.
Det där är ju inkl avgasbilar. Problemet är att VWs elbilar inte säljer.
Enligt det där dokumentet har Tesla ökat sin försäljning med 2000% på ett år. Ganska tydligt tecken på hur viktigt det är att man har elbilar som säljer.
Det går snabbt nu.
Bara därför inte Tesla gör en viss typ av bil kan man väl inte bara tänka bort att de andra finns? VW:s marknadsandel är upp YoY.
Du, liksom VW, vet mycket väl att framtiden inte ligger i avgasbilar.
Man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP om man inte skall gå omkull.
VW hade knappast kommunicerat "the roof is on fire" internt till alla managers om det inte var kris.
Kan finnas en enorm framtid i förbränningsbilar. Många nya bränslen på väg inom 3-4 år som kan förändra marknaden helt.
Glöm det. All form av förbränning är dåligt. Punkt.
Du, liksom VW, vet mycket väl att framtiden inte ligger i avgasbilar.
Man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP om man inte skall gå omkull.
VW hade knappast kommunicerat "the roof is on fire" internt till alla managers om det inte var kris.
Hur många gångar har inte Elon sagt liknande saker internt? Det där är ju standardspråk för "fokus tack".
Du, liksom alla andra, förstår väl att dels har VW befintliga fabriker, och dels kan inte alla gå över till el i morgon. Det skulle bli kaos på elnätet, på laddstationerna och det skulle inte finnas batterier ens om alla barn i Kongo grävde upp metaller.
Det här racet har knappt börjat.
Du tolkar helt fel.
Det jag sa var att man måste sälja elbilar i stora volymer ASAP.
Det är också det VW säger indirekt.
Ingen har sagt något om att avgasbilarna måste bort imorgon.
VW måste sälja allt i stora mängder för att inte tappa.
Bloomberg: SAIC, Audi Reach Agreement on Electric Vehicle Cooperation
"All stakeholders agree that the Chinese auto market is in the midst of the biggest transformation in its history, therefore we will jointly work on a strategic approach that guarantees our future success,” SAIC said, without elaborating on the details of the agreement."