Hej alla!
Är snart en i gänget eftersom jag precis beställt en model Y. Kunde inte hålla mig ifrån när det var så bra pris på lagerbilarna nu.
Hur som helst, jag var helt säker på att det var dragkrok på den bil jag beställde, men jag ser nu att det inte är det.
Vad göra nu? Bilen betalas genom finansiell leasing om det spelar roll. Kan man eftermontera? Gick in i appen men ser inte att det går att beställa där.
Är det värt att avboka bilen och ta en ny, eller kan man rentav byta bil och slippa förlora 2500kr?
Precis beställt MY (utan dragkrok)
Moderator: Redaktion
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Re: Precis beställt MY (utan dragkrok)
Har för mig det ska gå att eftermontera. Tyckt mig läsa att någon lade ett ärende i appen (fråga mig inte hur) och fick det fixat på det viset. Tror det var i väntrumstråden jag läste det.Stirrah skrev: ↑24 jul 2023 16:00Hej alla!
Är snart en i gänget eftersom jag precis beställt en model Y. Kunde inte hålla mig ifrån när det var så bra pris på lagerbilarna nu.
Hur som helst, jag var helt säker på att det var dragkrok på den bil jag beställde, men jag ser nu att det inte är det.
Vad göra nu? Bilen betalas genom finansiell leasing om det spelar roll. Kan man eftermontera? Gick in i appen men ser inte att det går att beställa där.
Är det värt att avboka bilen och ta en ny, eller kan man rentav byta bil och slippa förlora 2500kr?
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
När du fått bilen så lägger du ett serviceärende i appen om att du vill montera dragkrok.Stirrah skrev: ↑24 jul 2023 16:00Hej alla!
Jag hämtade min utan drag 24 april, Fick monterat drag hemma på gårdsplan 3 maj.
Tog ca 2-2,5 timmar inklusive uppdatering osv.
Lagret du ser i shoppen är inte samma som det rangers har tillgång till.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
Jag har skrivit det tidigare, så kan vara mitt inlägg du läst.MNA skrev: ↑24 jul 2023 16:03Har för mig det ska gå att eftermontera. Tyckt mig läsa att någon lade ett ärende i appen (fråga mig inte hur) och fick det fixat på det viset. Tror det var i väntrumstråden jag läste det.Stirrah skrev: ↑24 jul 2023 16:00Hej alla!

M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det är så fiffigt att man inte ser dragkroken i shoppen förrän man har en bil där den passar.
När man beställer kroken så ingår monteringen och SC kontaktar beställaren. De skickar inte hem dragkroken (i förväg).
PS. Jag kan se dragkroken i shoppen fast jag redan har en.

När man beställer kroken så ingår monteringen och SC kontaktar beställaren. De skickar inte hem dragkroken (i förväg).
PS. Jag kan se dragkroken i shoppen fast jag redan har en.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Precis! Bra minne men kortCollin87 skrev: ↑24 jul 2023 16:05Jag har skrivit det tidigare, så kan vara mitt inlägg du läst.MNA skrev: ↑24 jul 2023 16:03Har för mig det ska gå att eftermontera. Tyckt mig läsa att någon lade ett ärende i appen (fråga mig inte hur) och fick det fixat på det viset. Tror det var i väntrumstråden jag läste det.Stirrah skrev: ↑24 jul 2023 16:00Hej alla!
Är det värt att avboka bilen och ta en ny, eller kan man rentav byta bil och slippa förlora 2500kr?![]()
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Tack för alla svar 
Vad skönt att höra!
Då avbeställer jag inte!

Vad skönt att höra!
Då avbeställer jag inte!
MY LR
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Sen ibland är det ju brist på krokar. För mig tog det 100 dagar från beställning till montering.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5