Påminner mig om en snubbe i södra Sverige som kör mycket med sin Zoe i Europa, de första åren hade han ingen smartphone, antar han letade laddare innan han for från Sverige och när han då kom fram till en laddare så var den ibland trasig och han skulle försöka hitta en annan laddstation. Den har ju rätt litet batteri och de tidiga modellerna kunde väl bara ladda växelström helst 32A. Men han slapp ju då ha telefonen uppe hela tiden, då han inte hade någon.magpet skrev: ↑23 jul 2023 21:55Är nyss hemkommen från en resa i Europa. Detta tillsammans med en annan familj som också hade elbil, dock av annat märke.
Jag vet inte hur ofta de hade telefonen uppe för att leta resvägar, laddstolpar och betalningsalternativ. Själva kunde vi fokusera på annat än en massa appar på resan för att komma rätt. Dessutom till en lägre energiförbrukning.
På slutet fick de ont om el och när vi skulle på en "extrautflykt" fick de helt enkelt parkera sin bil och hoppa in i vår, så vi fick köra.
Så om vi pratar smidighet vid långresa kan jag inte se någon annan elbil som är i närheten så smidig som Tesla. Alla har olika preferenser och erfarenheter men för mig som kör mycket och vill att resan ska vara smidig är valet väldigt enkelt!
Jag har en Tesla sedan ett år och det enda jag varit missnöjd med var väl att få en dragkrok monterad.
Innan hade jag en Toyota i drygt 20 år och den fick ju lite problem de sista åren, men aldrig några problem med drivlina och motor. Tyvärr har ju Toyota helt tappat bort sig med elbilar och någon hybrid med dubbla drivlinor vill jag inte ha, med tanke på att jag än så länge brukar ha mina bilar minst 20 år