Däckslagning
Moderator: Redaktion
- OlaMorndal
- Teslaägare
Däckslagning
Hur ser ni på forumet på att ha en däckslagningssats i bilen (spray/minikompressor)? Om det är något ni har finns det förslag på vad som bör införskaffas?
- LarsaR
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/larsa68805
Re: Däckslagning
Beställ Tesla original från shopen.OlaMorndal skrev: ↑02 aug 2023 10:28Hur ser ni på forumet på att ha en däckslagningssats i bilen (spray/minikompressor)? Om det är något ni har finns det förslag på vad som bör införskaffas?
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Biltema har ett kit annars så man kan plugga däcket själv.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OlaMorndal
- Teslaägare
Kollade shopen och det verkar som att en minikompressor från Biltema och en CRC-spray från C-O är lika bra som originalprodukten och till mindre än halva priset. Instämmer alltså med föregående inlägg.
- LarsaR
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/larsa68805
Men är det lika fin väskaOlaMorndal skrev: ↑02 aug 2023 12:13Kollade shopen och det verkar som att en minikompressor från Biltema och en CRC-spray från C-O är lika bra som originalprodukten och till mindre än halva priset. Instämmer alltså med föregående inlägg.

Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Jag har en sån här i bilen: https://www.biltema.se/bil---mc/mc/atv/ ... 2000022836OlaMorndal skrev: ↑02 aug 2023 12:13Kollade shopen och det verkar som att en minikompressor från Biltema och en CRC-spray från C-O är lika bra som originalprodukten och till mindre än halva priset. Instämmer alltså med föregående inlägg.
Större chans att lyckas med plugg än med spray tänker jag.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- SIR N
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/sren49192
Någon som har provat såna här produkter i skarpt läge när man står nånstans bortom civilisationen? Fungerar det? Biltemas lagningskit t ex, det står att patronerna ska räcka till ett 16" för att ta sig vidare till närmsta serviceplats. Men räcker de till för våra Teslors större hjul?
Nu har jag ingenting i Teslan. Med hustruns Toyota medföljde en kompressor och en burk lagningsvätska.
Nu har jag ingenting i Teslan. Med hustruns Toyota medföljde en kompressor och en burk lagningsvätska.
Jag har fixat en punktering på vår Leaf med Biltemas lagningskit på en parkering på stan. Var lite meckigt att få till, men blev en lagning som fungerade säsongen ut, sedan fick däckkillen byta ut den till en plugg från insidan. Patronerna är värdelösa, man behöver komplettera med en billig 12V-kompressor för att fylla ett bildäck. Fördelen med pluggarna är att man inte fyller däcket med vätska/skum som kan förstöra TPMS-sensorerna.SIR N skrev: ↑02 aug 2023 15:08Någon som har provat såna här produkter i skarpt läge när man står nånstans bortom civilisationen? Fungerar det? Biltemas lagningskit t ex, det står att patronerna ska räcka till ett 16" för att ta sig vidare till närmsta serviceplats. Men räcker de till för våra Teslors större hjul?
Elbilist sedan 2014