Fortfarande EDD 1 - 12 augusti. Går och väntar på nån uppdatering
Fick precis uppdaterat EDD till 6 - 17 augusti.
Intressant. Kan se att du också ska hämta i Huddinge. Då borde det ju anlända en båt dit någon gång hyfsat snart. Kollar man på Södertälje hamn verkar det dock inte vara något Ro/Ro-fartyg på väg innan 9 augusti i alla fall. Sen kan det ju vara att de körs på lastbil med... Man vill ju veta nu! // Otålig som en 5-åring på julafton...
Kollade snabbt på KESS och Thames Highway ska enl deras planering komma fram till Södertälje den 7e Aug.
Kan vara så att det inte stämmer, alternativt att Södertälje hamn inte lagt in det i listan än.
Nu litar jag på dig @dow! Och håller tummar och tår för att det sker, och att min kärra är på den.
Tesla Model Y LR blå/svart
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge 24 juli: EDD 17-31 aug 2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning 8 aug 11 aug
Det är ju mindre än en månad kvar, så inte jättemycket tid. Men man ska inte förvänta sig att det datum som man får är något exakt datum för leverans. Det kan bli tidigare eller senare...
Har fått mitt vin nummer nu, estimerad levererans 2/9. Alltså två dagar efter sista augusti vilket innebär att jag missar ränterabatten, sjukt surt…
Vet någon vilken båt min bil kan vara på?
Vit Model y standard range
De komme ge dig ränterabatten ändå om du ställer på lite, annars är det ju bara för dig att avboka bilen och vänta tills nästa kampanj som garanterat kommer komma, det vet de om.
Parkerar in mig i väntrummet nu jag med som både ny medlem och nybliven ägare. Är det någon som i dagarna beställt någon av lagerbilarna? Jag beställde idag och fick per tfn veta att beräknad leverans är månadsskiftet. I appen står det 12-26 september. Om någon är i liknande sits, hur ser det ut för er?
Fick precis slutfaktura och VIN och godkänna tesla vision. Med det även ändrad EDD till 31 aug - 14 sep.
Det här gör mig lite orolig att jag inte får någon bil denna månaden..
Beställde min MYP vit/svart 24/7, så en hel månad efter dig..
Har just nu 9-31/8, så det lär ju inte stämma. Har inte ens fått VIN.
Såg nu slutfaktura och VIN via webben samt levdatum på slutfaktura till 2 sep.
Jag beställde samma dag som dig 29 juli och samma spec.
Min uppskattade leverands tid är 12-26 sep..
Och så vart lite strul med DNB så vart tvungen att skicka in manuell ansökan, den blev godkänd men ser inga uppdatering hos tesla.
Jag ringer in till de och då säger de ”han som ska uppdatera din beställning är på semester och kommer tillbaka nästa vecka”.
Kan detta på verka min leveranstid?
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
Och så vart lite strul med DNB så vart tvungen att skicka in manuell ansökan, den blev godkänd men ser inga uppdatering hos tesla.
Jag ringer in till de och då säger de ”han som ska uppdatera din beställning är på semester och kommer tillbaka nästa vecka”.
Det kan säkert påverka. Liksom ifall man köper privat eller företagsleasing eller via privatleasingbolag.
Det kan säkert påverka. Liksom ifall man köper privat eller företagsleasing eller via privatleasingbolag.
Jag har beställt den via mitt taxi bolag.
Enligt kundservice skulle detta ej påverka leveranstiden men jag är tveksam..
Skulle vara riktig tråkigt om det nu skulle påverka det.
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
Hej!
Ska hämta bilen i Huddinge imorgon och väntar på att något ska dyka upp i appen.
Absolut ingenting förutom beställningshistorik av originalmattor.
Kommer bilen att dyka upp där innan hämtning eller vad är rutinen för er med erfarenhet?
Behöver väl även att bilen ligger där av flera aspekter, tex laddning på supercharger osv?
Har fått datum för upphämtning men behöver skjuta på det. Visst har man 7 dagar på sig efter det datum man fått? Hur meddelar man Tesla att man vill skjuta några dagar på upphämtning?
Har fått datum för upphämtning men behöver skjuta på det. Visst har man 7 dagar på sig efter det datum man fått? Hur meddelar man Tesla att man vill skjuta några dagar på upphämtning?
Om du har en Tesla Advisor, ring denne. Annars, ring till Segeltorp (08-446 838 72) så kan de nog svara på din fråga.
Sen som ni säger ser man inget på Södertälje hamns webb om Thames Highway, men det går ju även läsa detta på Södertälje hamns webb:
Fartygsanmälan måste alltid skickas och ska vara oss tillhanda senast 24 timmar innan ankomst eller senast kl. 16.00 vardagen innan helgdag.
Jag väljer att tro på att de bara inte anmält det än
Du har rätt. Nu dök Thames Highway upp på Södertälje hamns ankomstsida. Måndag morgon kl 06 ska den vara där. Även Balticborg kommer in till Södertälje, men den kommer via Malmö från Terneuzen. Vet inte om Tesla använder den hamnen.
Sen som ni säger ser man inget på Södertälje hamns webb om Thames Highway, men det går ju även läsa detta på Södertälje hamns webb:
Fartygsanmälan måste alltid skickas och ska vara oss tillhanda senast 24 timmar innan ankomst eller senast kl. 16.00 vardagen innan helgdag.
Du har rätt. Nu dök Thames Highway upp på Södertälje hamns ankomstsida. Måndag morgon kl 06 ska den vara där. Även Balticborg kommer in till Södertälje, men den kommer via Malmö från Terneuzen. Vet inte om Tesla använder den hamnen.
Blir spännande att se ifall nåt händer under nästa vecka då!
Tesla Model Y Performance vit/svart
Beställd 2023-06-21 -> Huddinge 21 jun: EDD 17 jul - 8 aug 18 jul: EDD 1 - 12 aug 2 aug: EDD 6 - 17 aug 3 aug: VIN, EDD 31 aug - 14 sep
15 aug: REGNR, Hämtning 23 aug
Jag tror mig ha räknat ut rutten såhär: Bremen -> Terneuzen -> Malmö -> Södertälje -> Piteå -> Bremen
Japp. Med svarta säten. Beställd 24/7 (Malmö). Bara fått EDD 9-31/8. Inget VIN än eller meddelande om Vision än..
När beställde du och vad har du för datum? VIN?