Vad finns det för godkända verkstäder som INTE är Werksta?
Moderator: Redaktion
Vad finns det för godkända verkstäder som INTE är Werksta?
Bilen har blivit påbackad på ICA-parkeringen (smitning, en separat tråd med film osv kommer när allt kring det är klart)
Trygg Hansa kunde enkelt konstatera att jag inte var vållande. <3 Sentry Mode <3
Jag försökte använda mitt postnummer i Arboga, eftersom jag sitter på ett konsultuppdrag här. Det fanns ingen, så då skulle man lämna tomt så skulle Trygg Hansa höra av sig. Det gjorde dom inte.
Default valde dom Werksta i Danderyd.
10 print "hahahahahahah!!!!!"
20 goto 10
Efter min förra upplevelse med Werksta Danderyd så kommer dom inte i närheten av någon av mina bilar igen.
Telefonisten jag pratade med på Trygg Hansa började föreslå Teslas egna verkstäder istället. Men dom gör ju inte "plåtjobb".
Eftersom vagnskadedelen är inblandad så säger dom att det måste vara en teslagodkänd verkstad.
Vad har ni använt för alternativ nyligen som ni varit nöjda med? Nära Arboga är ett plus, men Stockholm får fungera i värsta fall.
Det handlar om en repa på kofångaren, men det var en halvskaplig snyting i 45 grader, så jag vill att krockbalken kollas också.
Trygg Hansa kunde enkelt konstatera att jag inte var vållande. <3 Sentry Mode <3
Jag försökte använda mitt postnummer i Arboga, eftersom jag sitter på ett konsultuppdrag här. Det fanns ingen, så då skulle man lämna tomt så skulle Trygg Hansa höra av sig. Det gjorde dom inte.
Default valde dom Werksta i Danderyd.
10 print "hahahahahahah!!!!!"
20 goto 10
Efter min förra upplevelse med Werksta Danderyd så kommer dom inte i närheten av någon av mina bilar igen.
Telefonisten jag pratade med på Trygg Hansa började föreslå Teslas egna verkstäder istället. Men dom gör ju inte "plåtjobb".
Eftersom vagnskadedelen är inblandad så säger dom att det måste vara en teslagodkänd verkstad.
Vad har ni använt för alternativ nyligen som ni varit nöjda med? Nära Arboga är ett plus, men Stockholm får fungera i värsta fall.
Det handlar om en repa på kofångaren, men det var en halvskaplig snyting i 45 grader, så jag vill att krockbalken kollas också.
- LarsaR
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/larsa68805
Re: Vad finns det för godkända verkstäder som INTE är Werkst
Uppsala? Godkänd skadeverkstad
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Tyvärr är de uppköpta av Werksa men med lite tur så har de behållit sin servicenivå som jag upplevde när de var fristående. Jag ska lämna in min bil där den 17 så får jag väl veta hur det är med den saken.LarsaR skrev:Uppsala? Godkänd skadeverkstad
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- LarsaR
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/larsa68805
Hade för mig dom hette Werksta men blev osäker, väldigt trevliga och bra service i oktober 2021 när jag var där med en lackskada.themax skrev:Tyvärr är de uppköpta av Werksa men med lite tur så har de behållit sin servicenivå som jag upplevde när de var fristående. Jag ska lämna in min bil där den 17 så får jag väl veta hur det är med den saken.LarsaR skrev:Uppsala? Godkänd skadeverkstad
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Finns Werksta i Örebro också. Har inte haft något eget ärende dit än, men ringde dom och de var trevliga i telefon. Betyder ju inget i sig men tänker att analogin med Teslas SC där service nivå och bemötande varierar kraftigt med ort kanske är applicerbar även här.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
- TeslaKotte
- Teslaägare
Är också en av många som har tråkiga erfarenheter av Werksta Danderyd (strul och skador på bilen vid vindrutebyte)
Nu vid senaste parkeringsskadan valde vi att vända vi oss till Ellte Bil i Tumba istället, än så länge bara skadebesiktning (väntar på restade delar från Tesla) men varit väldigt enkla och smidiga än så länge.
https://www.elltebil.se/tesla
Du kan även se alla godkända verkstäder här https://www.tesla.com/sv_se/support/body-shop-support
/TK
Nu vid senaste parkeringsskadan valde vi att vända vi oss till Ellte Bil i Tumba istället, än så länge bara skadebesiktning (väntar på restade delar från Tesla) men varit väldigt enkla och smidiga än så länge.
https://www.elltebil.se/tesla
Du kan även se alla godkända verkstäder här https://www.tesla.com/sv_se/support/body-shop-support
/TK
Model Y LR 2023
Model Y LR 2022
Jag har gjort 2 plåtjobb (Model S och Model 3) hos Ellte. Model 3 är faktiskt där nu - 3 jobbet hos dem när den är klar). Bra jobb varje gång och extra plus är att de faktiskt är trevliga. Lite off men det får man ta (har haft hos Werksta också men väljer bort dem nuförtiden).
- pawweshark
- Teslaägare
Akta er för Werksta Örebro, långa levtider, återkopplar inte när man har frågor.FStaake skrev:Finns Werksta i Örebro också. Har inte haft något eget ärende dit än, men ringde dom och de var trevliga i telefon. Betyder ju inget i sig men tänker att analogin med Teslas SC där service nivå och bemötande varierar kraftigt med ort kanske är applicerbar även här.
Bedrövlig lackverkstad dessutom.
Tesla Model Y LR 2022
Som flertalet andra skulle jag också vilja rekommendera Ellte Bil i Tumba. Jag har haft både en Model S och en Model 3 som de fixat till på bästa möjliga sätt. Dessutom är de trevliga och lätta att ha att göra med.
Model Y LR 2022
pawweshark skrev: ↑04 nov 2022 20:04Akta er för Werksta Örebro, långa levtider, återkopplar inte när man har frågor.FStaake skrev:Finns Werksta i Örebro också. Har inte haft något eget ärende dit än, men ringde dom och de var trevliga i telefon. Betyder ju inget i sig men tänker att analogin med Teslas SC där service nivå och bemötande varierar kraftigt med ort kanske är applicerbar även här.
Står i kö för bl.a lackskada på Werksta Örebro (krock med rådjur). Ingen lust lämna dit efter inlägg här i gruppen. Någon som kan rekommendera annan verkstad Karlsborg plusminus 40 mil?
MS 2015 P85D insane+ 25000+ mil och fler ska det bli
-
- Referralkod: ts.la/sami934995
Re: Vad finns det för godkända verkstäder som INTE är Werksta?
Nyfiken på filmen! Men kan inte se att den någonsin kom

Tesla Model Y LR blå/svart
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning8 aug 11 aug
4 aug: Hämtning
Om det enbart är plåtarbete varför måste det gå via en verkstad som har samarbete med Tesla?
Så länge garantin inte är inblandad kan du väl gå till vilken karossverkstad som helst? Bara de är pålitliga, plåten på en Tesla är inget unikt speciellt.
När vi backade in i en grindstolpe med vår äldre model s lagdes den av en verkstad som försäkringsbolaget föreslog, lokalt i vår hemstad. Löste jobb på aluminium och målningen utmärkt , smidigare och enklare än att gå via någon som tesla förordade.
Så länge garantin inte är inblandad kan du väl gå till vilken karossverkstad som helst? Bara de är pålitliga, plåten på en Tesla är inget unikt speciellt.
När vi backade in i en grindstolpe med vår äldre model s lagdes den av en verkstad som försäkringsbolaget föreslog, lokalt i vår hemstad. Löste jobb på aluminium och målningen utmärkt , smidigare och enklare än att gå via någon som tesla förordade.
Model Y LR.
Model S70D
-
Helt rätt. Så länge inte vagnskadegarantin är involverad så går det, förutsatt att verkstaden vill laga en Tesla (vet flera som inte vill), helt utmärkt att välja ”vilken som helst” som har avtal med ens försäkringsbolag.frippe skrev: ↑06 aug 2023 12:35Om det enbart är plåtarbete varför måste det gå via en verkstad som har samarbete med Tesla?
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Förmodligen är inte alla Werksta likadana, men det kommer väl nånstans ifrån.
Linköping har en i Tallboda som gjort jobb på min M3 och min brors MY. Bra gjort arbete på min, sämre på hans då de fick göra om pga slarv med stänk och annat.
Det värsta är att de lämnar bilarna ute på olåst parkering, olåsta i service mode. Vi poängterade det och de var helt frågande och trodde inte ens. Min bror var där flera gånger och kollade.
Bara en anekdot för att folk ska vara extra noga med besiktning och att tömma bilen på grejer, alternativt prata med dem.
Linköping har en i Tallboda som gjort jobb på min M3 och min brors MY. Bra gjort arbete på min, sämre på hans då de fick göra om pga slarv med stänk och annat.
Det värsta är att de lämnar bilarna ute på olåst parkering, olåsta i service mode. Vi poängterade det och de var helt frågande och trodde inte ens. Min bror var där flera gånger och kollade.
Bara en anekdot för att folk ska vara extra noga med besiktning och att tömma bilen på grejer, alternativt prata med dem.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
-
På Trygg-Hansa tror jag man kan söka på partnerverkstäder när man gör en skadeanmälan. Kolla där.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Som nämnts redan så borde det gå bra om garantin gått ut (annars lär det bli Werksta typ),Krinil skrev: ↑06 aug 2023 11:10pawweshark skrev: ↑04 nov 2022 20:04Akta er för Werksta Örebro, långa levtider, återkopplar inte när man har frågor.FStaake skrev:Finns Werksta i Örebro också. Har inte haft något eget ärende dit än, men ringde dom och de var trevliga i telefon. Betyder ju inget i sig men tänker att analogin med Teslas SC där service nivå och bemötande varierar kraftigt med ort kanske är applicerbar även här.
Står i kö för bl.a lackskada på Werksta Örebro (krock med rådjur). Ingen lust lämna dit efter inlägg här i gruppen. Någon som kan rekommendera annan verkstad Karlsborg plusminus 40 mil?
så har du garanti kvar? (Vagnskadegaranti)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Den har jag glömt. Det finns även en film som tydligt visar föraren när hon sätter sig i bilen.
edit: och jag anmälde henne för smitning. Har dock inte hört något från Polisen.
Jag gjorde det då. 99% var Werksta.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑07 aug 2023 08:16På Trygg-Hansa tror jag man kan söka på partnerverkstäder när man gör en skadeanmälan. Kolla där.
Ellte bil fick den här - och min Model X som även den backades på när den var parkerad. I Januari.
Det har saknats en dörrlist sedan dess. Nästa vecka ska den dock in för att få dörren bytt.
-
- Referralkod: ts.la/sami934995
Det gjorde du helt rätt i. Helt klart att hon kommer hävda att hon inte märkte att hon körde in i din bil. Men det märker man. Låter ju i plåten på hennes bil på ett sätt man inte missar.dstr skrev: ↑07 aug 2023 15:47Den har jag glömt. Det finns även en film som tydligt visar föraren när hon sätter sig i bilen.
edit: och jag anmälde henne för smitning. Har dock inte hört något från Polisen.
Tesla Model Y LR blå/svart
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning8 aug 11 aug
4 aug: Hämtning
Väldigt trist! Sentry är ju utmärkt hjälpmedel i dylika fall för försäkringsärenden. Risken är dock stor att polisen inte ens startar en utredning. Regnumret på påkörande bil till trots.dstr skrev: ↑07 aug 2023 15:47Den har jag glömt. Det finns även en film som tydligt visar föraren när hon sätter sig i bilen.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Har inget tips gällande verkstad, mer än att jag haft med Werksta Uppsala två gånger att göra, två gånger för mycket.
Första gången var det för en parkeringsskada på fronten, blev påbackad på ett hotell och bilen filmade hela sekvensen. Föraren smet såklart men allt fanns dokumenterat. Skadan landade i helt sönderrepad PPF samt ett dimljus som misstänktes ha knäckts. Werksta hörde av sig och bokade in tid typ två månader framåt, när väl tiden kom och jag lämnar bilen för byte av dimljus så blir jag uppringd av en anställd där;
"Hej, jag måste tyvärr meddela att dimljuset vi beställt inte alls är till din bil, vi har fått ett USA dimljus med blinkers i"
Jag höll mig sansad och bad de kontrollera att det inte fanns fler skador, han försäkrar mig om att inga fler skador finns och att nytt dimljus beställs. Blir uppringd fyra timmar senare med nyheten om att dimljuset inte alls var trasigt utan att bara behövde trycka det på plats. Förmodligen så fick dom lite bråttom och kontrollerade enligt mina tips och insåg att inget dimljus behövdes. Tur i oturen, men ändå amatörmässigt att ens ringa innan man dubbelkollar bilen.
Andra gången jag haft med Werksta var efter en skada på vänster bakskärm. Då "beställde" de också rätt baksskärm men det kom en bakskärm till en annan modell. De ringde då upp och inledde samtalet med;
"Hej, jag skäms så mycket för det här samtalet men vi har fått hem fel skärm till din bil"
Kundmottagaren sa att de kunde eventuellt rikta skärmen men att de som var kunniga på riktning hade andra jobb inbokade, safe to say att jag inte gav de annat alternativ än att låta de killarna göra min bil och sätta andra på bilarna de påbörjat. När jag väl ska hämta bilen gick jag igenom den ganska noga, jag hade givetvis tagit bilder före så att jag hade mitt på det torra. När jag går igenom bilen ser jag att min front är skadad. Självklart den front som blev skadad första gången.
"Vi har ingen aning hur detta har kunnat ske, men vi ska självklart stå för bytet"
Jag vägrar lämna mina bilar till Werksta igen. Det tråkiga med just denna verkstad är att när det var Skadeverkstad (ej ägt av Werksta) så var dom extremt duktiga och serviceminded. Synd att det blev uppköpt.
Första gången var det för en parkeringsskada på fronten, blev påbackad på ett hotell och bilen filmade hela sekvensen. Föraren smet såklart men allt fanns dokumenterat. Skadan landade i helt sönderrepad PPF samt ett dimljus som misstänktes ha knäckts. Werksta hörde av sig och bokade in tid typ två månader framåt, när väl tiden kom och jag lämnar bilen för byte av dimljus så blir jag uppringd av en anställd där;
"Hej, jag måste tyvärr meddela att dimljuset vi beställt inte alls är till din bil, vi har fått ett USA dimljus med blinkers i"
Jag höll mig sansad och bad de kontrollera att det inte fanns fler skador, han försäkrar mig om att inga fler skador finns och att nytt dimljus beställs. Blir uppringd fyra timmar senare med nyheten om att dimljuset inte alls var trasigt utan att bara behövde trycka det på plats. Förmodligen så fick dom lite bråttom och kontrollerade enligt mina tips och insåg att inget dimljus behövdes. Tur i oturen, men ändå amatörmässigt att ens ringa innan man dubbelkollar bilen.
Andra gången jag haft med Werksta var efter en skada på vänster bakskärm. Då "beställde" de också rätt baksskärm men det kom en bakskärm till en annan modell. De ringde då upp och inledde samtalet med;
"Hej, jag skäms så mycket för det här samtalet men vi har fått hem fel skärm till din bil"
Kundmottagaren sa att de kunde eventuellt rikta skärmen men att de som var kunniga på riktning hade andra jobb inbokade, safe to say att jag inte gav de annat alternativ än att låta de killarna göra min bil och sätta andra på bilarna de påbörjat. När jag väl ska hämta bilen gick jag igenom den ganska noga, jag hade givetvis tagit bilder före så att jag hade mitt på det torra. När jag går igenom bilen ser jag att min front är skadad. Självklart den front som blev skadad första gången.
"Vi har ingen aning hur detta har kunnat ske, men vi ska självklart stå för bytet"
Jag vägrar lämna mina bilar till Werksta igen. Det tråkiga med just denna verkstad är att när det var Skadeverkstad (ej ägt av Werksta) så var dom extremt duktiga och serviceminded. Synd att det blev uppköpt.
Bjelke skrev: ↑07 aug 2023 09:18Som nämnts redan så borde det gå bra om garantin gått ut (annars lär det bli Werksta typ),Krinil skrev: ↑06 aug 2023 11:10pawweshark skrev: ↑04 nov 2022 20:04Akta er för Werksta Örebro, långa levtider, återkopplar inte när man har frågor.FStaake skrev:Finns Werksta i Örebro också. Har inte haft något eget ärende dit än, men ringde dom och de var trevliga i telefon. Betyder ju inget i sig men tänker att analogin med Teslas SC där service nivå och bemötande varierar kraftigt med ort kanske är applicerbar även här.
Nej, ingen garanti kvar.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Bra då kan du välja någon annan verkstad (som försäkringsbolaget godtar)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har exakt samma erfarenhet. Innan de köptes upp var det ett nöje att ha med dem att göra. Efter att Werksta tog över, not so much. Att Werksta (och Tesla) inte begriper vilken badwill det har på respektive varumärke.NEO skrev:Jag vägrar lämna mina bilar till Werksta igen. Det tråkiga med just denna verkstad är att när det var Skadeverkstad (ej ägt av Werksta) så var dom extremt duktiga och serviceminded. Synd att det blev uppköpt.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Då jag inte har någon garanti kvar har jag sökt på nätet och i denna tråd och hittat verkstad i Tumba (Ellte) som verkar vara bra och som mitt försäkringsbolag godtar efter förfrågan (finns ej med på deras lista). Får stå ut med att åka dryga 30 mil t.o.r två gånger, vill att jobbet ska bli bra då folieringen försvinner från framvagnen ochjag inte avser ersätta den med ny.Bjelke skrev: ↑07 aug 2023 09:18Som nämnts redan så borde det gå bra om garantin gått ut (annars lär det bli Werksta typ),Krinil skrev: ↑06 aug 2023 11:10pawweshark skrev: ↑04 nov 2022 20:04Akta er för Werksta Örebro, långa levtider, återkopplar inte när man har frågor.FStaake skrev:Finns Werksta i Örebro också. Har inte haft något eget ärende dit än, men ringde dom och de var trevliga i telefon. Betyder ju inget i sig men tänker att analogin med Teslas SC där service nivå och bemötande varierar kraftigt med ort kanske är applicerbar även här.