Eftersom förvaltningen inte levde upp till förväntningarna beslutade jag att byta tillbaka. Vilket visade sig bli onödigt komplicerat.
Beställde bytet på Tibbers hemsida och i samband med att Jämtkraftavtalets uppsägningstid löpt ut tog elhandeln över av Tibber.
Förutom produktionsavtalet visade det sig.
Jämtkraft hörde av sig dagen efter avslut och berättade att jag inte längre får betalt för inmatad el. Tibber har inte anmält på sig på produktionsavtalet utan endast elhandeln.
Jag skickade meddelande till Tibber omgånde (2/8). Påminnde 3/8 och 4/8. 7/8 återkommer de slutligen. Svaret blir då att produktionsavtalet startar 21/8. Går inte att göra innan.
Jag frågar hur det kunde bli så här och svaret jag får är att ”elmarknaden fungerar dåligt” och ”du borde läst vår FAQ, där står att produktion ska anmälas separat”.

Tidigare hade jag bra erfarenheter av Tibber men jäklar vad dåligt skött detta var. 21 dagars produktion blir nu utan ersättning.
Jag har bett att bli kontaktad av någon som ansvarar för kundupplevelsen men hittills utan resultat.
Trist, var tidigare väldigt nöjd med dem.