Hur är det med Tesla, är det helt tätt runt batteriet? Någon som testat

Moderator: Redaktion
Låter som kvalificerat skitsnack från Teslas sida för att slippa ansvar (dvs pengar).Klintan skrev: ↑17 okt 2023 09:09Brittiskt par nekade batterigaranti, fick vatteninträngning i batteriet då de körde bilen i regn trots gul vädervarning:
“We went out for dinner and drove our car to Frederick Street. Obviously, it was wet with the weather last week, but I honestly can’t remember any huge puddles or anything like that. It’s not like I was driving my car through the Cairngorms."
"After complaints from me, we received a call at 5.30pm on the Wednesday saying the battery was damaged due to water ingress and it was unfortunately not covered by the battery’s 8-year warranty and so the repair would be around £17,500"
“After finally getting to speak to a manager, he told me it had water in it due to the fact the weather in Scotland has been so bad. That was the issue. They said it’s not necessarily my fault but it’s not Tesla’s to pay under warranty. He reminded me there was a yellow weather warning in some parts of Scotland."
https://www.edinburghlive.co.uk/news/ed ... k-27906242
Skall man ställa bilen när SMHI har en gul varning?
Antingen det eller så har kanske kunden fullständigt vadat fram med bilen, man skulle ju inte bli förvånad efter alla filmer man sett från Rufford Ford och hur folk lyckas där!
BMW = Brings Me Water ?
Är ju tyvärr inte första gången de försöker komma undan garantiansvar.Bjelke skrev: ↑17 okt 2023 14:54Låter som kvalificerat skitsnack från Teslas sida för att slippa ansvar (dvs pengar).Klintan skrev: ↑17 okt 2023 09:09Brittiskt par nekade batterigaranti, fick vatteninträngning i batteriet då de körde bilen i regn trots gul vädervarning:
“We went out for dinner and drove our car to Frederick Street. Obviously, it was wet with the weather last week, but I honestly can’t remember any huge puddles or anything like that. It’s not like I was driving my car through the Cairngorms."
"After complaints from me, we received a call at 5.30pm on the Wednesday saying the battery was damaged due to water ingress and it was unfortunately not covered by the battery’s 8-year warranty and so the repair would be around £17,500"
“After finally getting to speak to a manager, he told me it had water in it due to the fact the weather in Scotland has been so bad. That was the issue. They said it’s not necessarily my fault but it’s not Tesla’s to pay under warranty. He reminded me there was a yellow weather warning in some parts of Scotland."
https://www.edinburghlive.co.uk/news/ed ... k-27906242
Skall man ställa bilen när SMHI har en gul varning?
Det bör gå få klarlagt exakt var gränsen går från Tesla, före det händer.Klintan skrev: ↑17 okt 2023 16:04Är ju tyvärr inte första gången de försöker komma undan garantiansvar.Bjelke skrev: ↑17 okt 2023 14:54Låter som kvalificerat skitsnack från Teslas sida för att slippa ansvar (dvs pengar).Klintan skrev: ↑17 okt 2023 09:09Brittiskt par nekade batterigaranti, fick vatteninträngning i batteriet då de körde bilen i regn trots gul vädervarning:
“We went out for dinner and drove our car to Frederick Street. Obviously, it was wet with the weather last week, but I honestly can’t remember any huge puddles or anything like that. It’s not like I was driving my car through the Cairngorms."
"After complaints from me, we received a call at 5.30pm on the Wednesday saying the battery was damaged due to water ingress and it was unfortunately not covered by the battery’s 8-year warranty and so the repair would be around £17,500"
“After finally getting to speak to a manager, he told me it had water in it due to the fact the weather in Scotland has been so bad. That was the issue. They said it’s not necessarily my fault but it’s not Tesla’s to pay under warranty. He reminded me there was a yellow weather warning in some parts of Scotland."
https://www.edinburghlive.co.uk/news/ed ... k-27906242
Skall man ställa bilen när SMHI har en gul varning?
Det finns en massa filmer från tex Rufford där de kör i vatten och Teslas verkar klara det ovanligt bra jämfört med bensin och dieselbilar, de två sistnämnda behöver ofta bärgas från platsen.AAKEE skrev: ↑17 okt 2023 17:47Det bör gå få klarlagt exakt var gränsen går från Tesla, före det händer.Klintan skrev: ↑17 okt 2023 16:04Är ju tyvärr inte första gången de försöker komma undan garantiansvar.Bjelke skrev: ↑17 okt 2023 14:54Låter som kvalificerat skitsnack från Teslas sida för att slippa ansvar (dvs pengar).Klintan skrev: ↑17 okt 2023 09:09Brittiskt par nekade batterigaranti, fick vatteninträngning i batteriet då de körde bilen i regn trots gul vädervarning:
“We went out for dinner and drove our car to Frederick Street. Obviously, it was wet with the weather last week, but I honestly can’t remember any huge puddles or anything like that. It’s not like I was driving my car through the Cairngorms."
"After complaints from me, we received a call at 5.30pm on the Wednesday saying the battery was damaged due to water ingress and it was unfortunately not covered by the battery’s 8-year warranty and so the repair would be around £17,500"
“After finally getting to speak to a manager, he told me it had water in it due to the fact the weather in Scotland has been so bad. That was the issue. They said it’s not necessarily my fault but it’s not Tesla’s to pay under warranty. He reminded me there was a yellow weather warning in some parts of Scotland."
https://www.edinburghlive.co.uk/news/ed ... k-27906242
Skall man ställa bilen när SMHI har en gul varning?
De måste rimligen sätta gränsen tydligt och de vill nog inte ha en vackert-väder bil som inte får köras i regn.
Efter det blir det Teslas bussiness att bevisa att man kört i värre pölar än begränsningen.
Finns ju exempel på de som fått in vatten i batteriet utan att ha kört i djupt vatten.skrev: ↑11 sep 2023 11:58
Har under senare tid försökt att få tesla å se på mitt batteri jag har upplevt långsam laddning dålig räckvidd å
framförallt den drar ur ström när man ej använder den (snabbare än vanligt).
dom har hela tiden sagt att det är inget fel på bilen å att det är normalt slitage,
men för några väckor sedan gick garantin ut å då kom det som ett brev på poste bilen startade ej.
Bärgning till tesla (AminogatanGTB ) och där konstaterar dom att batteriet är dåligt å måste bytas = mycket pengar.
pga vatten som har tatt sig in!!
Vad ska jag göra känner mig så grundlurad
model s 2015 70d
Finns väl övertrycks-”ventiler” som skall förhindra en mindre förödelse, men som inte mår så bra efter en tid med saltsprut och dylikt. Där skall det tydligen kunna komma in fukt.