Kolla på car.info om ni får någon träff på era VIN.
Får du upp info om din där?
Nej, ingenting just nu. Om jag förstått det rätt är det tisdagar denna månad då databasen uppdateras. Men det är ju annars ett gott tecken på att det kan vara nära. Vi verkar ju ha beställt liknande bil och har samma fönster. Uppdatera gärna om det rör sig på ditt håll.
Jag tror som tidigare sagt att min o din bil är på båten ”morning carina” som nu befinner sig i Barcelona.
Den ska vara i Zeeburg 28 aug. Och det finns inga andra båtar som kommer till europa just nu iaf runt den tiden.
Och om du också har LWR på din VIN så är det nästan garanterat att den är på den.
Jag ska hämta bilen i Huddinge, om du också ska hämta där så betyder det att de datumet vi har fått bör stämma då bilarna till södra Sverige leveras först och det tar tid för de andra bilarna att transporteras norrut.
Väntar just nu på MYP QS, hämtar i Huddinge. Beställd 8 aug & nuvarande EDD 29 aug - 20 sep, antar att det finns en chans att den finns med också?
Ingen aning faktiskt då den båten vi snacka om har bilar från kina.
Och då din är en MYP så ska den komma från berlin och ej shanghai.
Du kanske får din till och med tidigare än oss.
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
Nej, ingenting just nu. Om jag förstått det rätt är det tisdagar denna månad då databasen uppdateras. Men det är ju annars ett gott tecken på att det kan vara nära. Vi verkar ju ha beställt liknande bil och har samma fönster. Uppdatera gärna om det rör sig på ditt håll.
Jag tror som tidigare sagt att min o din bil är på båten ”morning carina” som nu befinner sig i Barcelona.
Den ska vara i Zeeburg 28 aug. Och det finns inga andra båtar som kommer till europa just nu iaf runt den tiden.
Och om du också har LWR på din VIN så är det nästan garanterat att den är på den.
Jag ska hämta bilen i Huddinge, om du också ska hämta där så betyder det att de datumet vi har fått bör stämma då bilarna till södra Sverige leveras först och det tar tid för de andra bilarna att transporteras norrut.
Väntar just nu på MYP QS, hämtar i Huddinge. Beställd 8 aug & nuvarande EDD 29 aug - 20 sep, antar att det finns en chans att den finns med också?
Aha okej, antar att de från GigaBerlin är då på en annan båt från Norra Tyskland till tex Malmö och sen lastbil till Sthlm
Kort fråga, är helt ny här men snart en del av Teslafamiljen. Kommer från en Porsche Taycan CT med luftfjädring så det är med lite skräckblandad förtjusning jag skall testa Tesla (haft en Etron SB).
Jag bestämde min MYP MCR den 10/8. Fick först edd på aug-sept. Igår uppdaterades den till 22 aug - 2 sept. Med tanke på att det nu är den 17e, så känns ju det helt orealistiskt. Eller?
När man väl får besked om leverensdatum, blir man då tilldelad en tid eller får välja bland lediga? Vad händer om ingen av de dagarna funkar?
Se till att ha telefonen nära dig hela tiden, när smset kommer så får du välja några dagar, var snabb där. Tar tiderna slut eller ej funkar så kan du skriva, (ring ALDRiG tesla)
Senaste bilarna jag hämtat har varit kontaktlösa så man kan i princip be vemsomhelst hämta den, du låser upp den från appen sen kan man bara åka iväg. Du kan alltså vara tex i Japan och låta din kompis hoppa in och ta den.
Aha okej, antar att de från GigaBerlin är då på en annan båt från Norra Tyskland till tex Malmö och sen lastbil till Sthlm
Det står när man beställer att QS enbart görs i Berlin så det stämmer nog!
Jag bestämde min MYP MCR den 10/8. Fick först edd på aug-sept. Igår uppdaterades den till 22 aug - 2 sept. Med tanke på att det nu är den 17e, så känns ju det helt orealistiskt. Eller?
Din bil har gjorts i Berlin och det verkar som om det är en last på väg därifrån nu, så inte helt osannolikt. När du beställer blir du matchad till en redan befintlig bil. De produceras inte efter beställning utan efter antaganden om kommande beställningar. Så grattis, det kommer nog gå fort!
Bilen har funnits i bilregistret en dryg vecka. I måndags flyttades EDD en dag nämre, så nu är jag inne i perioden….Skicka det jävla SMSet nu då
Hahaha kul att det inte bara är jag som sitter med mobilen laddad till 100% (för då går väl SMS fram mycket fortare eller?!).
Men vad händer då, jo det dyker upp massa jävla SMS från CityGross om lösviktsgodis för 69kr/kg.
Är också inne i EDD perioden 16-30/8.
Jag med! Har EDD mellan 17-31a aug på Kinesisktillverkad RWD. Den va i Zeebrugge 23dje juli och jag la beställning 31a juli så det borde vara dags nu. Hämtar i Gbg och hoppas stenhårt på att fartyget Hermine som la till i Göteborgs hamn imorse hade bilen ombord…
Hur kort inpå brukar man kunna välja att hämta bilen? Skulle jag kunna få sms idag och välja pickup imorgon?
Enligt Tesla är det en inplanerad transport till Göteborg, som avgår 24/8. Tyvärr ganska värdelös information egentligen, för vi vet inte vilka bilar det berör eller vart ifrån den båten går. Men jag tog den infon som en hint med tanke på att det var i sammanhanget kring min Berlin-byggda MY som sedan en tid står i någon trött hamn och idlar.
Dert roligaste är kanske det faktum att Göteborgsbilar från Berlin verkar fraktas på lastbil till Zeebrügge - trots att det är längre från Berlin till Zeebrügge än vad det är till Göteborg
Någon som har koll på hur sent man får avboka en bil?
14 dagar efter leverans?
Jag avbokade min mindre än en vecka innan leverans.
Även om du betalat in insats?
Betala inte förrän du fått ett datum.
Men, det har ingen betydelse, du har rätt att ångra dig upp till 14 dagar efter leverans
Om du nu inte nyligen provkört liknande modell/konfiguration i närtid hos Tesla.
"Om du,
kort efter att du provkört ett fordon, beställer ett Fordon online som motsvarar specifikationerna för det fordon som du provkörde,
har detta Avtal inte ingåtts med hjälp av distanskommunikation och du har följaktligen inte den lagstadgade ångerrätt som beskrivs
häri."
Model S 75D -18 Midnight Silver, Soltak (2018-2021)
Model Y RWD -23 Pearl White Multi-Coat (2023-09-19 ->)
Dert roligaste är kanske det faktum att Göteborgsbilar från Berlin verkar fraktas på lastbil till Zeebrügge - trots att det är längre från Berlin till Zeebrügge än vad det är till Göteborg
Ja, det känns lite märkligt. Läste dock att någon hade fått sin från bremerhaven, vilket känns mer logiskt. Oklart om det var zeebrugge -> bremerhaven eller om de ställer bilar i båda.
Det är lite kul att spekulera också, de har ju onekligen lyckats bättre att skapa förväntan än de flesta bilhandlare lyckas med. Till deras nackdel kommer jag vara än mer nitisk än om de levererat snabbare. Ovissheten är effektfull
Fast nu börjar detta bli riktigt jävla irriterande...
Så fort man kommer in i leveransfönstret så skjuts det upp med 3-4 veckor.
Detta är femte gången som datumet skjuts fram vad är det frågan om. Jag har så jäkla svårt att tänka mig att de inte har bättre koll än så redan tidigt i beställningsstadiet.
Detta är femte gången som datumet skjuts fram vad är det frågan om. Jag har så jäkla svårt att tänka mig att de inte har bättre koll än så redan tidigt i beställningsstadiet.
Håller med, det börjar bli riktigt irriterande.
Pratade med Tesla idag och de sa att jag ska inte förvänta mig leverans i början av mitt leveransfönster (18/8 - 1/9), mest troligt i slutet.
Har fått framflyttat två gånger tidigare också.
Håller med, det börjar bli riktigt irriterande.
Pratade med Tesla idag och de sa att jag ska inte förvänta mig leverans i början av mitt leveransfönster (18/8 - 1/9), mest troligt i slutet.
Har fått framflyttat två gånger tidigare också.
Ni skall vara glada att ni har ett leveransfönster och blivit tilldelade en bil.
Min beställning från 30/6 går kräftgång.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Waiting for mine MYLR (Berlin made as per allocated VIN), estimated date changed from Jul 31-Aug 14--- To---- 18/8 - 1/9 ...Have been told by Tesla sales support(on 15/8) at Gothenburg that the lot is stuck at Brandenburg... 300 tesla for Sweden out of which 150 alone for Gothenburg....Not sure though how realistic the info is However, i browse the accessories daily and then leave without buying any thinking the car is still not here