Köar för modell 3
Moderator: Redaktion
Re: Köar för modell 3
Bra förutom det faktafelet att jag inte har en Leaf utan en Zoe...Herr X skrev:Här är artikeln:Jerker skrev:Kön i MoS är nu uppe o över 80!
Jag har blivit intervjuad av både DI digital och Elbilen i Sverige!
http://digital.di.se/artikel/har-koar-d ... inte-finns
Väldigt bra artikel - faktamässigt korrekt såvitt jag kan bedöma. Bra skrivet!
Edit: första gången på länge jag läser något om Tesla i svensk press som är faktamässigt korrekt.
- Elektrokungen
- Teslaägare
Inte mer än att du stod nästan sist i kön om ca 100pers!danni skrev:Ingen som har en rapport från Göteborg?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Kan du korrigera? Jag har en Zoe, inte en Leaf.Andersen skrev:Som författare till artikeln får jag väl säga tack!Herr X skrev:Här är artikeln:Jerker skrev:Kön i MoS är nu uppe o över 80!
Edit: första gången på länge jag läser något om Tesla i svensk press som är faktamässigt korrekt.
En reservation fick jag också själv
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Pratades det något slutgiltigt pris vid reservationen? Jag är lite orolig över att lite många tidningar kommunicerat att bilen kommer kosta ca 250 000 kr ($35000 - 40000 kr) istället för att titta på vad billigaste Model S kostar och ta hälften av det priset, och sen lägga till lite options på det. Det kan resultera både i dålig press och massiva avbokningar.
Jag räknar med att betala ca 450k och få leverans tidigast 2019. Förhoppningsvis med skinnklädsel och AP och möjligen större batteri och AWD (i den prioordningen).
Var ute på MoS strax efter 10 imorse men hade möte på jobbet lite för tätt inpå för att kunna köa, åker nog dit en sväng i eftermiddag istället och bokar en köplats.
Jag räknar med att betala ca 450k och få leverans tidigast 2019. Förhoppningsvis med skinnklädsel och AP och möjligen större batteri och AWD (i den prioordningen).
Var ute på MoS strax efter 10 imorse men hade möte på jobbet lite för tätt inpå för att kunna köa, åker nog dit en sväng i eftermiddag istället och bokar en köplats.
Model Y LR AWD 2022
Ja tack!Andersen skrev:Ahh, sorry Jerker! Förlåter du mig, eller vill du ha in en rättelse? Det gick lite för fort att skriva på stående fot tydligen :/LarsL skrev:Förutom att Jerker har uppgraderat(?) sig till en Leaf.Herr X skrev:Här är artikeln:Jerker skrev:Kön i MoS är nu uppe o över 80!

Nej.Indigo skrev:Är det så? Känns ju väldigt oseriöst från Teslas sida att göra så. Det öppnar ju upp för att folk kan sälja köplatser svart lite hursomhelst...Daoops skrev:Spännande att man fick signa upp sig på två st reservationer, som man sedan får deala med som man vill...
Ur villkoren i avtalet:
4. Acknowledgements; Non-Transferable
You understand that we will not hold your Reservation Payment separately or in an escrow or trust fund or pay any interest on your Reservation Payment. Your Reservation is not transferable or assignable to another party without the prior written approval of Tesla.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Så har jag blivit intervjuad av Expressen också. En liten hype är det trots allt!
- lator
- Teslaägare
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Så, rättelse på felen inskickad. Så här är köstatus i MoS just nu:
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
- lator
- Teslaägare
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

10 i kön i Täby centrum och ingen ny efter mig ännu. Kön här är nog borta snart...
känd från media

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Får väl be om din autograf om vi ses, kändis där 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- lator
- Teslaägare
Är det någon som är kvar på Mos och ska upp mot Arlanda? Lifta?

Mall of Scandinavia 35 minuter innan dörrarna öppnas.

5 minuter innan öppning så räknade jag till 111 pers.
En kort video:
(Hmm jag lyckades inte visa den direkt på sidan.)

5 minuter innan öppning så räknade jag till 111 pers.
En kort video:
(Hmm jag lyckades inte visa den direkt på sidan.)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Kan inte annat än att hålla med om att det var en välskriven artikel. Är dock också lite orolig att folk inte fattar att $35k för Model ≡ i USA inte betyder 285k kr i Sverige. $35k är ju korrekt men förvånansvärt många förstår inte att priset i USA är utan moms och att det dessutom tillkommer tex tull och frakt för den svenska marknaden.Andersen skrev:Som författare till artikeln får jag väl säga tack!Herr X skrev:Här är artikeln:Jerker skrev:Kön i MoS är nu uppe o över 80!
En reservation fick jag också själv
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- lator
- Teslaägare
Nu är det slutköat på MoS!
Skickat från min D5803 via TapatalkEfter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det var ju därför jag ville ha en lägesuppdatering, för att veta om det var lönt att ta mig ut! Men jag fick min reservation rätt fort ändåElektrokungen skrev:Inte mer än att du stod nästan sist i kön om ca 100pers!danni skrev:Ingen som har en rapport från Göteborg?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
....och mitt efternamn blev felAndersen skrev:Ahh, sorry Jerker! Förlåter du mig, eller vill du ha in en rättelse? Det gick lite för fort att skriva på stående fot tydligen :/LarsL skrev:Förutom att Jerker har uppgraderat(?) sig till en Leaf.Herr X skrev:Här är artikeln:Jerker skrev:Kön i MoS är nu uppe o över 80!

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Men det borde väl bara vara en per VIN nummer för ägare eller? För det är väl bara tidiga beställningar som är värt något och då borde det rimligtvis bara vara ägarbeställningar som sen är värt något?Indigo skrev:Är det så? Känns ju väldigt oseriöst från Teslas sida att göra så. Det öppnar ju upp för att folk kan sälja köplatser svart lite hursomhelst...Daoops skrev:Spännande att man fick signa upp sig på två st reservationer, som man sedan får deala med som man vill...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.