Lastförankring Y MIC
Moderator: Redaktion
- nogren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas756762
Lastförankring Y MIC
Hej!
Hur är det med de senaste bilarna tillverkade i Shanghai; har de öglor i bagageutrymmet för lastförankring?
Tidigare rapporterades det att de saknades, och jag har sett på Bilar tillverkade i Berlin att de har.
Har du en MY nyligen levererad från Kina, kan du upplysa?
Tack
Om de saknas, någon som har tips om eftermarknadslösning?
Hur är det med de senaste bilarna tillverkade i Shanghai; har de öglor i bagageutrymmet för lastförankring?
Tidigare rapporterades det att de saknades, och jag har sett på Bilar tillverkade i Berlin att de har.
Tack
Om de saknas, någon som har tips om eftermarknadslösning?
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
BMW X3 G01 30d -18 såld
- Andre_stockholm
- Teslaägare
Re: Lastförankring Y MIC
Tyvärr är det väl lite så med Tesla att man vet inte exakt hur det ser ut innan man får sin egen bil. De byter ju komponenter lite hursomhelst. Ofta är det saker som man som ägare inte märker alls (typ en annan styrbox för något system) men ibland är det saker vi märker, som lastöglor i bagageutrymmet.
Det är ganska trist att de inte har något vettigt system för lastförankring i 3/Y. Hade gärna sett någon form av skenor som man kan skruva fast öglor (eller annat) i. I 3:an är behovet kanske inte lika stort, men om man fraktar last som man verkligen inte vill ska kunna fara runt alls så är det fortfarande viktigt även om lasten inte enkelt tar sig in i kupén.
Det är ganska trist att de inte har något vettigt system för lastförankring i 3/Y. Hade gärna sett någon form av skenor som man kan skruva fast öglor (eller annat) i. I 3:an är behovet kanske inte lika stort, men om man fraktar last som man verkligen inte vill ska kunna fara runt alls så är det fortfarande viktigt även om lasten inte enkelt tar sig in i kupén.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Vet inte om det är något sånt här du söker?
Köpte ett par krokar från Tässla att fästa under huvudkuddarna bak. Perfekt för t.ex. matkassar. Funkar utmärkt.
https://www.xn--tssla-gra.se/model-y/kl ... r-ryggstod
Köpte ett par krokar från Tässla att fästa under huvudkuddarna bak. Perfekt för t.ex. matkassar. Funkar utmärkt.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Nä, det är något sånt här man (jag) vill ha:jalfa skrev: ↑29 aug 2023 10:49Vet inte om det är något sånt här du söker?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Jag har inte sett det själv, men det verkar som att de sitter dolda i de Y som har dem. Är du säker på att du kollat efter ordentligt? Se. t.ex. nedan:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
Samt @Andre_sthlm:nogren skrev: ↑27 aug 2023 06:27Hej!
Tack [...
Om jag vore er skulle jag nog dubbelkolla det här med Tesla. Och oavsett om bilarna har öglor el. inte så tycker jag det är bra att Tesla får feedback från kunder om att det här anses som viktigt (el. viktigare än viktigt).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- nogren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas756762
Exakt så Markus!agehall skrev: ↑29 aug 2023 10:41Tyvärr är det väl lite så med Tesla att man vet inte exakt hur det ser ut innan man får sin egen bil. De byter ju komponenter lite hursomhelst. Ofta är det saker som man som ägare inte märker alls (typ en annan styrbox för något system) men ibland är det saker vi märker, som lastöglor i bagageutrymmet.
Annat var det på dina gamla chippade Saabar.
Jag skulle gärna vilja ha alternativet att kroka fast hunden i sin för ändamålet avsedda sele, om hon inte sitter i baksätet.
Får prova att skriva lite själv i värsta fall.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
BMW X3 G01 30d -18 såld
Helt säker och i manualen står det ”Utrustning för lastsäkring (i förekommande fall)”
MY RWD Vit 2023