Stora tråden om Monaco GP6

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Apollo
Teslaägare

Stora tråden om Monaco GP6

Inlägg av Apollo »

Hej!

Tänkte jag drar igång en tråd om Monaco GP6. Fälgen som alla känner igen, kan det vara den mest sålda eftermarknadsfälgen? Tänkte så kan vi alla dela lite kunskap, jag lär väl inte vara den sista som ska beställa fälgar :lol:

Jag sitter nu och ska beställa vinterfälgar och har landat i 18" till min M3P. Vet att många sidor och Tesla själva säger att 18" inte passar. Men ändå har jag sett några kommentarer här på forumet och på Facebook att vissa kör med detta och funkar hur bra som helst. Finns det några här som kan dela med sig av deras upplevelse som också kör 18" på M3P?

3mm ringen verkar ju inte vara några problem då fälgen, från vad jag har läst, är svarvad från fabrik och passar utan några tillbehör. Är mest orolig över bromsoket, finns det risk att hjulvikterna kan ta i bromsok?

Om någon har bilder så posta gärna!! Tack på förhand :D
- Model 3 Performance 2023
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Stora tråden om Monaco GP6

Inlägg av taliz »

Som du själv skriver så finns det en miljard trådar om detta redan.
JA DET PASSAR UTAN PROBLEM. :lol:
(Hade själv dessa på min M3P)

Med det sagt skall du förstås välja fälgar med rätt bultmönster, bredd, CB, ET(35 på P) etc. Men det brukar däckfirmorna ha koll på.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Apollo
Teslaägare

Inlägg av Apollo »

taliz skrev: 30 aug 2023 17:30
Som du själv skriver så finns det en miljard trådar om detta redan.
JA DET PASSAR UTAN PROBLEM. :lol:
(Hade själv dessa på min M3P)

Med det sagt skall du förstås välja fälgar med rätt bultmönster, bredd, CB, ET(35 på P) etc. Men det brukar däckfirmorna ha koll på.
Haha jo jag vet men all information ligger i olika trådar och olika kontext så hade varit bra samla allt här. Men du gav bra svar på min fråga så det blir nog beställning på dessa nästa vecka :)

Jadå bultmöster etc har jag koll på!
Oryd

Inlägg av Oryd »

10 000 mil och tre vintersäsonger med 19" Monaco GP6
som vinterdäck. Har funkat utan problem. 19' snyggare än
18'
Användarvisningsbild
Apollo
Teslaägare

Inlägg av Apollo »

Provat montera GP6 18" på min M3P. Funkade ju klockrent fram. Men bak funkar inte. Vikterna tar i parkeringsbromsen. Lägger in bild. Antingen behövs spacers på typ 25mm eller sätta vikterna väldigt speciellt. Blir retur och order av 19". Rekommenderar svenska gummihuset, grym service.
96840E1A-B3A7-4180-9F2B-C4A63774946B.jpeg
Skriv svar