När tror ni bilarna som är på Höegh Tokyo kommer till Huddinge och är redo för hämtning?
Bra fråga, min bil kom inte till Malmö med dem vanliga rederierna som Tesla använt innan.
Men har du ett datum på din slutfaktura ?
Bilen anländer förmodligen ett par dagar innan det datumet och sen görs förberedelser för leverans.
Japp har estimerad leveransdatum 12/9
Min bil, som står på Höegh Tokyo också, har EDD 20/9---30/9 fortfarande... till Huddinge.
/n
Hmm, undra om de kommer släpa på min Berlin-bil på där.. EDD 29-30 sep
När tror ni bilarna som är på Höegh Tokyo kommer till Huddinge och är redo för hämtning?
Bra fråga, min bil kom inte till Malmö med dem vanliga rederierna som Tesla använt innan.
Bilen anländer förmodligen ett par dagar innan det datumet och sen görs förberedelser för leverans.
Min bil, som står på Höegh Tokyo också, har EDD 20/9---30/9 fortfarande... till Huddinge.
/n
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nä det tror jag inte. Alla bilar lastas om i Belgien eller Tyskland, och skickas till Svenska hamnar på mindre båtar.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
/n
Nä det tror jag inte. Alla bilar lastas om i Belgien eller Tyskland, och skickas till Svenska hamnar på mindre båtar.
Bilarna som ska till Huddine kommer att lastas från Zeebrugge till Cuxhaven och sen från Cuxhaven tillsammans med Berlin byggda bilar kör de alla till Södertälje.
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
Har googlat överallt för att hitta svar på vilken sorts bekräftelse Tesla vill ha på betalning när man hämtar bilen men hittar tyvärr ingenting.
Finns det någon här som vet ifall det räcker med att jag ger de ett kontoutdrag via min bank när jag hämtar bilen?
Har tagit billån via DNB Bank och första inbetalningen skickades till TM Sweden AB och jag kan se via Teslas hemsida att betalningen är bekräftad hos de.
MY LR Svart/Svart 2023 18/8 EDD 15-29/9
22/8 EDD 14-28/9
/n
Bilarna som ska till Huddine kommer att lastas från Zeebrugge till Cuxhaven och sen från Cuxhaven tillsammans med Berlin byggda bilar kör de alla till Södertälje.
Hur lång tid tar det för dem att komma från Zeebrugge till Cuxhaven och sedan till Huddinge?
/n
Hur lång tid tar det för dem att komma från Zeebrugge till Cuxhaven och sedan till Huddinge?
Bör ta 4-5 dagar skulle jag säga om vi bortser från tiden de måste lossa och lasta.
Sen vet vi ju ej direkt vad planerna är.
De kanske kommer en båt så fort Tokyo lossat klart och lastar de till Cuxhaven eller så kan det vara så att det tar någon dag innan de körs till Cuxhaven.
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
Har googlat överallt för att hitta svar på vilken sorts bekräftelse Tesla vill ha på betalning när man hämtar bilen men hittar tyvärr ingenting.
Finns det någon här som vet ifall det räcker med att jag ger de ett kontoutdrag via min bank när jag hämtar bilen?
Har tagit billån via DNB Bank och första inbetalningen skickades till TM Sweden AB och jag kan se via Teslas hemsida att betalningen är bekräftad hos de.
Betala bara in handpenningen i tid så behövs inget annat.
Fortfarande ingenting på car.info gällande regnr..
Hade dem inte uppdatering inatt?
Har för mig att det ska vara så.
Jag kan se min hos Transportstyrelsen så jag vet att min är registrerad med regnummer.
Så förhoppningsvis uppdaterar car.info snart.
19/6-23 MY RWD Vit Beställd 21/7-23 VIN, EDD 3-17/9-23 15/8-23 VIN i app, EDD 3-17/9-23 15/8-23 Avisering om betalning, EDD 3-17/9-23
28/8-23 Leverans bokad till 5/9 16:40
Jag kan se min hos Transportstyrelsen så jag vet att min är registrerad med regnummer.
När hämtar du din?
Tisdag eftermiddag 5/9
19/6-23 MY RWD Vit Beställd 21/7-23 VIN, EDD 3-17/9-23 15/8-23 VIN i app, EDD 3-17/9-23 15/8-23 Avisering om betalning, EDD 3-17/9-23
28/8-23 Leverans bokad till 5/9 16:40
I eftermiddag hämtar vi vår bil Sitter här och väntar på att dom ska ringa och säga att registreringsplåtarna ej finns Men än så länge verkar det gå vägen
Hur tänker ni som ännu inte fått leverans av er Y nu när ”nya” 3an släppts. Kommer ni avbeställa och ta 3an istället?
Jag kan inte riktigt bestämma mig. Jag tog en y lagerbil, blir nästan exakt samma pris som en 3a nu.
Vad ser ni som för och nackdelar med 3 och y?
Näää Y har dels mer utrymme och sen känns den bara så mycket mer stabil
Skulle jag välja med hjärtat vinner 3 för mig, hjärnan Y.
Personligen tycker jag 3 är snyggare. Y är skönare att sitta i.
Y har bättre ränta så kostar mig typ 1000kr mindre i ränta per månad.
Svårt det här
Model 3 Long Range Stealth Grey/Black -24 Model 3 Long Range Red/Black -21
Beställde MYP vit/svart 11/8
Fick EDD 30/8-21/9 ett par dagar senare
Fick igår slutfaktura och leveransdatum 29-30/9
Har finansiering via DNB, finansiell företagsleasing. Slutfakturan är på hela beloppet och utställd till DNB.
När ska jag betala min första förhöjda hyra? Finns ingen information om belopp eller så. Frågade DNB och de sa att den skulle betalas till Tesla men det är lite otydligt gällande själva beloppet och när jag måste betala den, är det redan idag (inom en dag som det står på teslas FAQ?)
Fick VIN på fakturan men kan inte se det på car.info någon mer som har VIN men att det inte är sökbart trots nya uppdateringen?
Hur tänker ni som ännu inte fått leverans av er Y nu när ”nya” 3an släppts. Kommer ni avbeställa och ta 3an istället?
Jag kan inte riktigt bestämma mig. Jag tog en y lagerbil, blir nästan exakt samma pris som en 3a nu.
Vad ser ni som för och nackdelar med 3 och y?
Jag sålde vår YP för någon vecka sen. Det känns redan gammal jämfört med Highland. Blir nog en beställning på på en 3LR även om jag gärna hade sett en P.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24 Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18