Fick precis svar. Båten som ska till Södertälje kommer att vara framme 18 sep om inget annat händer. Och den som ska till Malmö kommer komma lite tidigare antar jag då det är närmare från Cuxhaven.
Vill du ta reda på vilken båt det är så vi kan få följa transporten, din kontakt kanske vet mer när det närmar sig avfärd.
Kommer ej att vara så svårt att klura ut vilken båt det är.
Nu e ju Hoegh Tokyo på g mot Zeebrugge. Någon som har tips hur man trackar sin bil vidare efter Zeebrugge ? Ex mot Gbg.
man får hålla koll på båtar som kör från Cuxhaven till Sverige. Då bilarna från Zeebrugge kommer att köras dit sen vidare mot Sverige.
Ok, någon hemsida (förutom Google då ) som e bra att ”hålla koll på båtar” ?
Vet någon om det e direktbåtar från cuxhaven till gbg?
Tesla Model Y RWD vit/svart
Beställd 2023-07-29
29 jul: EDD 11 sep - 25 sep
3 aug: VIN, EDD 2 sep
Och nej ingen vet än vilka båtar det är. Tills de kommer ut med schemat.
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
Jag fick precis mitt SMS för upphämtning och så långt är ju allt super
Men något leveransgodkännande från långivaren, Santander, har jag inte fått mer än en beviljad ansökan.
Är det något jag behöver få tag i eller har Tesla redan fått det från Santander?
Men något leveransgodkännande från långivaren, Santander, har jag inte fått mer än en beviljad ansökan.
Är det något jag behöver få tag i eller har Tesla redan fått det från Santander?
Var hämtar du bilen?
Malmö fredag 8:e september
Okej! Härligt!
Jag har ju följt tråden lite då och då och sett de långa väntetiderna en del har på sina bilar. Och jag kan verkligen förstå frustrationen när leveransen dröjer.
Beställde själv en Volvo-XC40 2019 och väntetiden på den gick från 4 månader till att sluta på 9 månader.
Min första Tesla blev en MY LR Midnight Cherry beställd den 9:e augusti.
Jag ska hämta min MY RWD Vit/Svart på fredag i Göteborg. Beställde med vinterdäck och drag. Är det någon som har koll på ifall man får med sig däcken/kroken vid leverans? Läste något om att de båda är restade?
Jag ska hämta min MY RWD Vit/Svart på fredag i Göteborg. Beställde med vinterdäck och drag. Är det någon som har koll på ifall man får med sig däcken/kroken vid leverans? Läste något om att de båda är restade?
När jag hämtade bil i Huddinge i torsdags så var odubbade 19" restade iaf. Mycket möjligt att det kommer vara liknande problem på andra orter. Kroken var med iaf.
Är din bil tillverkad i Kina? När fick du sms att välja tillfälle att hämta bilen?
Är din bil tillverkad i Kina? När fick du sms att välja tillfälle att hämta bilen?
Igår fick jag sms från Tesla om att dom tyvärr inte fått plåtarna till bilen, så kommer inte kunna hämta imorgon.
Tiden flyttad till fredag...hoppas dom hinner komma tills dess!
Igår fick jag sms från Tesla om att dom tyvärr inte fått plåtarna till bilen, så kommer inte kunna hämta imorgon.
Fy vad surt!
Ska hämta på onsdag, hoppas innerligt att inte jag får sådant sms imorgon då man har bokat och betalat tågbiljetter
Fy vad surt!
Ska hämta på onsdag, hoppas innerligt att inte jag får sådant sms imorgon då man har bokat och betalat tågbiljetter
Den är jobbig… vi som väntar på Hoegh tokyo får bilarna till Sverige 18 sep och det skulle vara jobbig om man ej fick ut bilen innan 1 okt pga plåtarna och där med missa ränte kampanjen.
Tror ni tesla skulle kunna ändå ge kampanjen om leveransen nu blir försenad pga plåtar?
12-26 sep EDD
Fick ett VIN nummer på bilen och EDD var 15-29 sen, bilen fanns inne på appen osv. Men nu försvann VIN och teslas hemsida verkar bugga… har ni varit med om det?
Fy vad surt!
Den är jobbig… vi som väntar på Hoegh tokyo får bilarna till Sverige 18 sep och det skulle vara jobbig om man ej fick ut bilen innan 1 okt pga plåtarna och där med missa ränte kampanjen.
Tror ni tesla skulle kunna ändå ge kampanjen om leveransen nu blir försenad pga plåtar?
Man kan hämta ut bilen utan reg skylt, provisorisk går att fixa hos polisen. Man kan köra dit med reg br på en kartong
Fy vad surt!
Man kan hämta ut bilen utan reg skylt, provisorisk går att fixa hos polisen. Man kan köra dit med reg br på en kartong
Tesla vill enligt policy inte lämna ut bilen utan regskyltar på. Tyvärr riskerar du att bli stående med dina kartongskyltar.
Din erfarenhet av att hämta ut Tesla kanske skiljer sig från min, men det låter som att du testat?
p.s allt på internet är inte sant d.s
Malacca Highway är på väg mot Zeebrugge och är framme 7 sep.
Detta kan vara en av båtarna som kör till Sverige.
Då Hoegh Tokyo kommer att lämna Zeebrugge 7 sep så kan denna båt vara planerad att köra från Zeebrugge till Cuxhaven. Inget är säkert då schemat inte är ute men det finns en chans att Malacca Highyway lastar bilarna i Zeebrugge mot Cuxhaven.
Sen vet jag ej om hon kommer att lossa i Cuxhaven för att senare en annan båt tar de till Sverige eller om den åker dit och lastar på Berlin byggda och sen köra vidare mot Sverige.
12-26 sep EDD
Ni som har lite koll på leveranser. Finns det något generellt kring tillverkningsfabrik och färg vad gäller leveranstider? Är det något som brukar gå snabbare eller långsammare? Typ min Volvo flyttades från Kinafabrik till Göteborg vilket kortade väntetiden en del.
Fick äntligen mitt VIN idag . Men framflyttad edd med nästan en månad. Nu står det 3-20 oktober.
Myp blå/svart beställd 23/7.
Kul men ändå surt. Jag har inte fått vin och är beroende av räntekampanjen. Får nog tyvärr avboka om den kommer efter sista september. Så jäkla olika med tiderna, många har 2-3 veckor mellan VIN och upphämtning så jag lever på hoppet denna vecka ut.
Ni som har lite koll på leveranser. Finns det något generellt kring tillverkningsfabrik och färg vad gäller leveranstider? Är det något som brukar gå snabbare eller långsammare? Typ min Volvo flyttades från Kinafabrik till Göteborg vilket kortade väntetiden en del.
Om du beställer MY nu, kommer den från Berlin. Om det inte råkar bli någon avbokning med identisk spec, som du får istället på Kinabil som redan är på väg hit.
Jag tror att det är sista batchen av Kinabilar som levereras nu i September.
Tidigare var det så att man kunde garantera en Berlinbil med kanske några få veckors kortare leveranstid om man valde Quicksilver eller Midnight Cherry Red, eftersom de endast görs i Berlin.
Nu ryktas det dessutom om en mörkare grå från Berlin också. Kanske den som M3 Highland fick.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld