Europatripp i sommar

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Musikmannen66
Teslaägare

Europatripp i sommar

Inlägg av Musikmannen66 »

Hej jag tänkte ta med familjen (fru och två barn) till Frankrike som längst i juni. Vi utgår från Tjörn på västkusten och kör vi Danmark ,Tyskland och Holland är planen. Bilen Nissan leaf 2014 Teckna(inköpt i jan-16) kräver tätare depåstop än Model S men vi packar ner tält och kylväska och tar dagen som den kommer.
Min fråga är om ni känner till bra rutter och vilka kablar/kontakter /laddkort som bör medtagas?

Mvh Magnus
Model S 75 . Svart med taklucka
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Re: Europatripp i sommar

Inlägg av thebishop »

Dubbelkolla schukoladdning i Frankrike - de har fysiskt samma kontakt, men den är annorlunda på något sätt ivf på Tesla.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Ja hadde nog kört genom sweizh i stellet. De har mer snabbladdare där.
(Men inte samma shunko plugg som europa dock)
fmm1000

Inlägg av fmm1000 »

Schuko ladning i Frankrike.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 3-a.24583/

Et lladekort som täckar jätte manga Laddara i Europa.

Www.plugsurfing.com
Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
http://---
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Musikmannen66 skrev:
Hej jag tänkte ta med familjen (fru och två barn) till Frankrike som längst i juni. Vi utgår från Tjörn på västkusten och kör vi Danmark ,Tyskland och Holland är planen. Bilen Nissan leaf 2014 Teckna(inköpt i jan-16) kräver tätare depåstop än Model S men vi packar ner tält och kylväska och tar dagen som den kommer.
Min fråga är om ni känner till bra rutter och vilka kablar/kontakter /laddkort som bör medtagas?

Mvh Magnus
Oj, vilket projekt! Det måste ju ta hur lång tid som helst. Vad räknar ni med i transporttid inkl laddning? Vad tog det för Tibor att köra Leaf till Köpenhamn(?), tre gånger längre än med fossilare?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Musikmannen66
Teslaägare

Inlägg av Musikmannen66 »

Tack för svar . Jag har precis laddat ner appen plugsurfing och och en nyckelring som skall funka som laddkort i Europa. Dock är jag osäker på om jag behöver någon typ 2 kabel för att det ska vara smidigt i alla länder.
Jag räknar med att komma till Holland på 3-4 dagar utan att stressa. Resan är målet.
Model S 75 . Svart med taklucka
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Musikmannen66 skrev:
Tack för svar . Jag har precis laddat ner appen plugsurfing och och en nyckelring som skall funka som laddkort i Europa. Dock är jag osäker på om jag behöver någon typ 2 kabel för att det ska vara smidigt i alla länder.
Jag räknar med att komma till Holland på 3-4 dagar utan att stressa. Resan är målet.
IKEA brukar det finnas laddare på kanske inte de snabbaste brukar var lätta att hitta.
Skriv svar