Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fyllevante
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 26 aug 2023 15:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fyllevante »

xms67 skrev:
xms67 skrev: 05 sep 2023 13:25
xms67 skrev: 05 sep 2023 09:38
Beställde igår kväll, en LR. Fick nu: ”Uppskattad leveranstid: September 29–September 30”. Det lät ju bra, eller?

Hur stabil brukar denna uppdatering vara?
Utöver nyfiken på frågan(Hur stabil är den där uppdateringen?) så kom jag på att den 30e är en lördag. Brukar de lämna ut bilar då?
Beställde igår, ca 21:00, har fått VIN-kod nu. Känns som bra fart.
Det är bra fart Bild jag väntar fortfarande på mitt vin Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
MachOne
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 aug 2023 23:02

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MachOne »

MachOne skrev:
xms67 skrev:
xms67 skrev: 05 sep 2023 13:25
xms67 skrev: 05 sep 2023 09:38
Beställde igår kväll, en LR. Fick nu: ”Uppskattad leveranstid: September 29–September 30”. Det lät ju bra, eller?

Hur stabil brukar denna uppdatering vara?
Utöver nyfiken på frågan(Hur stabil är den där uppdateringen?) så kom jag på att den 30e är en lördag. Brukar de lämna ut bilar då?
Beställde igår, ca 21:00, har fått VIN-kod nu. Känns som bra fart.
Vi ligger i samma båt. Jag har samma datum, men väntar på MYP. Antar att våra kommer samtidigt.

Hämtar du i Huddinge?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tar tillbaka det jag sa, datum uppdaterades nyss från 29-30 sep till 21-30. Verkar som att det är 18 sep båten iallafall!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare
Inlägg: 237
Blev medlem: 04 sep 2023 21:31

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av xms67 »

MachOne skrev: 05 sep 2023 16:09
MachOne skrev:
xms67 skrev:
xms67 skrev: 05 sep 2023 13:25
xms67 skrev: 05 sep 2023 09:38
Beställde igår kväll, en LR. Fick nu: ”Uppskattad leveranstid: September 29–September 30”. Det lät ju bra, eller?

Hur stabil brukar denna uppdatering vara?
Utöver nyfiken på frågan(Hur stabil är den där uppdateringen?) så kom jag på att den 30e är en lördag. Brukar de lämna ut bilar då?
Beställde igår, ca 21:00, har fått VIN-kod nu. Känns som bra fart.
Vi ligger i samma båt. Jag har samma datum, men väntar på MYP. Antar att våra kommer samtidigt.

Hämtar du i Huddinge?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tar tillbaka det jag sa, datum uppdaterades nyss från 29-30 sep till 21-30. Verkar som att det är 18 sep båten iallafall!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, jag hämtar i Huddinge. Det där med båt är utanför min komfortzon..😁. Beställde ju igår och det bara rasslar i appen..😅
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Användarvisningsbild
MachOne
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 aug 2023 23:02

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MachOne »

xms67 skrev:
MachOne skrev: 05 sep 2023 16:09
MachOne skrev:
xms67 skrev:
xms67 skrev: 05 sep 2023 13:25
Utöver nyfiken på frågan(Hur stabil är den där uppdateringen?) så kom jag på att den 30e är en lördag. Brukar de lämna ut bilar då?
Beställde igår, ca 21:00, har fått VIN-kod nu. Känns som bra fart.
Vi ligger i samma båt. Jag har samma datum, men väntar på MYP. Antar att våra kommer samtidigt.

Hämtar du i Huddinge?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tar tillbaka det jag sa, datum uppdaterades nyss från 29-30 sep till 21-30. Verkar som att det är 18 sep båten iallafall!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, jag hämtar i Huddinge. Det där med båt är utanför min komfortzon..Bild. Beställde ju igår och det bara rasslar i appen..Bild
Du har tur, tog en vecka för datum och sen två-tre veckor för VIN + slutfaktura. Men vissa har haft nästan 3 månader så det varierar verkligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pickajebac
Inlägg: 8
Blev medlem: 01 sep 2023 15:08

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Pickajebac »

Ja man vågar nästan inte skriva att man matchens direkt med en bil för tycker synd om alla ni som väntat/ar så länge på era bilar. Känns som man glider in på ett räkmacka :)

Men pratas mycket om Huddinge, Södertälje samt Malmö men inget om när bilarna/båten är i Göteborg?!
Eller åker den upp med lastbil från Malmö eller någon annan hamn?


Lunkan_ skrev: 05 sep 2023 15:53
Pickajebac skrev: 05 sep 2023 15:39
Beställde MY LR svart 1sep och matchades direkt med en bil enligt en som pratade med mig från Tesla. EDD 15-29sep (tillverkad i Berlin).

Är det bara jag som ska hämta i Göteborg?
Jag med! Bra leveranstid ni har grabbar.
Jag beställde en MYP den 13/6 och sista budet är 6-19/9
Användarvisningsbild
Cahlenstein
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 06 aug 2023 20:16

Väntrum Model Y

Inlägg av Cahlenstein »

Tror inte det kommer några båtar till Göteborg. Jag fick precis uppskjutet EDD till sista datum 26te sep. Beställde bilen i juli och då va det en lagerbil som redan fanns i Zeebrugge. Känner att jag riskerar att missa kampanjen trots att jag jag tycker jag va ute i god tid…
Pickajebac
Inlägg: 8
Blev medlem: 01 sep 2023 15:08

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Pickajebac »

Jag har EDD 15-29sep, varit så sen jag beställde bilen. Och hon berättade att den skulle plockas upp med en båt men allt kan hända” den kan vara full etc.
NOT - köpte ingen lagerbil utan byggde en och så ringde Tesla upp (eftersom jag skrev i chatten) och informera att jag matchades med en bil.


Fick VIN direkt och jag har fått en slutfaktura, fick den omgående efter att handpenningen och finansieringen gick igenom. Vet någon om leveranser till Göteborg? Och med vilken båt bilen kan vara med på?
Vart plockar dem upp bilarna som ska till Gbg?

MY LR Svart 20”

Cahlenstein skrev: 05 sep 2023 16:43
Tror inte det kommer några båtar till Göteborg. Jag fick precis uppskjutet EDD till sista datum 26te sep. Beställde bilen i juli och då va det en lagerbil som redan fanns i Zeebrugge. Känner att jag riskerar att missa kampanjen trots att jag jag tycker jag va ute i god tid…
Användarvisningsbild
Cahlenstein
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 06 aug 2023 20:16

Väntrum Model Y

Inlägg av Cahlenstein »

Vill inte göra dig besviken, men precis dom förutsättningarna hade jag när jag beställde den i juli, förutom att jag då beställde en lagerbil.

Håller tummarna, men va beredd på förseningar!
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 943
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Honkan »

Ska hämta min MYP i Göteborg på Torsdag
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
fyllevante
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 26 aug 2023 15:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fyllevante »

Honkan skrev:
Ska hämta min MYP i Göteborg på Torsdag
Grattis! Får man fråga när du beställde? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
abelp
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 aug 2023 15:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av abelp »

niils skrev: 05 sep 2023 09:43
Har vi en lista i forumet med en sk checklista som man ska kolla över vid leveransen av sin Model Y?

Ska hämta idag 13.20

Tack på förhand
Hur gick det för er som hämtade idag? Hur mycket batteri hade bilen kvar?

Tack!
Pakkalero
Inlägg: 21
Blev medlem: 24 aug 2023 15:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Pakkalero »

Då var det dags imorgon, hämtar min lagerbil MY LR i Huddinge imorgon, bilen beställdes 21/8 :)

Tesla ringde idag också och frågade om jag hade några funderingar inför upphämtningen imorgon.

Nästan som ett barn på julafton, kanske inte somnar ikväll 😂
JC92
Inlägg: 140
Blev medlem: 18 aug 2023 09:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JC92 »

R96 skrev:
JC92 skrev: 05 sep 2023 14:55
R96 skrev:
:cry:
JC92 skrev: 05 sep 2023 14:52
R96 skrev:
Ja det ska jag.
Vad har du för datum? Jag har 23-29 september i appen nu efter ändring förrigår
Jag har haft 12-26 sep hela tiden och 21 sep på slutfakturan.
Jag har 11/9 på slutfakturan Bild

Men tror du leverans nästa vecka?
Hur ska du få leverans 11 sep om de kommer till Södertälje 18 sep..
Bilarna är i Zeebrugge nu BildBildBildBild
Sockervadd
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 sep 2023 20:07

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Sockervadd »

Pickajebac skrev: 05 sep 2023 15:39
Beställde MY LR svart 1sep och matchades direkt med en bil enligt en som pratade med mig från Tesla. EDD 15-29sep (tillverkad i Berlin).

Är det bara jag som ska hämta i Göteborg?
Ska också hämta en MY LR (lagerbil beställd 31/8) i Göteborgs hamn. Berlinbyggd, med prel EDD 11-25 sept. Fått VIN men inget syns på car info ännu. Slutfakturan säger 12/9. Ser fram emot lev =o)
Användarvisningsbild
emlan
Teslaägare
Inlägg: 52
Blev medlem: 28 jul 2023 16:49
Referralkod: ts.la/emanuel192279

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av emlan »

Pakkalero skrev: 05 sep 2023 19:34
Då var det dags imorgon, hämtar min lagerbil MY LR i Huddinge imorgon, bilen beställdes 21/8 :)

Tesla ringde idag också och frågade om jag hade några funderingar inför upphämtningen imorgon.

Nästan som ett barn på julafton, kanske inte somnar ikväll 😂
Jag vill oxo!

Du får kolla om det står nån röd med 20" och regnr som börjar på O ;)
MY LR -23
Användarvisningsbild
jsontyper
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 05 sep 2023 21:05

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av jsontyper »

Hej, förlåt för min dåliga svenska, lär mig fortfarande. Jag har beställt MYLR Vit färg, svart inredning, 20" hjul från lager den 16 augusti. Leveransplats är Örebro. Den initiala EDD var 26-aug till 01-sept. Men det höll på att förändras varje dag. Idag, 5-sept och min EDD ser ut som 5-19 sept. Finns det någon som vet mer information än jag om processen och vad som kan ha hänt?
2023 MYLR, Pickup: 13/9 Örebro
Alvfalken
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 aug 2023 09:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Alvfalken »

R96 skrev: 05 sep 2023 15:00
Alvfalken skrev: 05 sep 2023 14:56
Nu ringde en snubbe från Tesla och berättade att det närmar sig leverans och att bilen var i Sverige men inte ännu i Huddinge.

Har 20-30 sept edd, vin i appen och fått slutfakturan. Fortsatt inget sms. Med tanke på att det är den 5e borde jag väl få ut bilen i tid för räntekampanjen?!

MYP MCR
Vart hämtar du?

För det vart en båt som var i Halmstad för typ 10h sen. Och en annan i Södertälje för 1 dag sen.
I Huddinge.
Användarvisningsbild
Selafiel
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 aug 2023 10:10

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Selafiel »

abelp skrev: 05 sep 2023 18:50
niils skrev: 05 sep 2023 09:43
Har vi en lista i forumet med en sk checklista som man ska kolla över vid leveransen av sin Model Y?

Ska hämta idag 13.20

Tack på förhand
Hur gick det för er som hämtade idag? Hur mycket batteri hade bilen kvar?

Tack!
Min hade 48% laddning.
Pakkalero
Inlägg: 21
Blev medlem: 24 aug 2023 15:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Pakkalero »

emlan skrev: 05 sep 2023 20:50
Pakkalero skrev: 05 sep 2023 19:34
Då var det dags imorgon, hämtar min lagerbil MY LR i Huddinge imorgon, bilen beställdes 21/8 :)

Tesla ringde idag också och frågade om jag hade några funderingar inför upphämtningen imorgon.

Nästan som ett barn på julafton, kanske inte somnar ikväll 😂
Jag vill oxo!

Du får kolla om det står nån röd med 20" och regnr som börjar på O ;)
Jag ska hålla koll 😎👍🏻
Användarvisningsbild
niils
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 aug 2023 10:03

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av niils »

Godmorgon gott folk!

Första timmarna med bilen är klara, skulle dock ställa mig vid eways på jobbet idag och ladda under dagen!

Inser att kabeln inte passar i laddboxen, undrar således om och vilken adapter man ska köpa?

Tack på förhand

/ Nils
Dnlpersson
Inlägg: 39
Blev medlem: 17 maj 2017 22:07

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Dnlpersson »

Cahlenstein skrev: 05 sep 2023 16:43
Tror inte det kommer några båtar till Göteborg. Jag fick precis uppskjutet EDD till sista datum 26te sep. Beställde bilen i juli och då va det en lagerbil som redan fanns i Zeebrugge. Känner att jag riskerar att missa kampanjen trots att jag jag tycker jag va ute i god tid…
Skrev tidigare angående Morning Claire som anländer Göteborg den 9/9 men det var nog önsketänkande. Mer realistisk är är nog Timbus den 22/9.
Användarvisningsbild
Chrisel
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 25 aug 2023 09:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Chrisel »

Hm jag håller fortfarande tummarna för 9/9. De lär ju ta några dagar för att sätta på skyltar, skyddsfilm etc. vilket borde hamna runt den 13:e då. Lämnar in gamla bilen till försäljning idag så vill inte vara utan för länge. :roll: Dom kör inte bilarna med biltransport från Malmö annars? Jag kunde välja mellan upphämtning både i Malmö eller Göteborg när jag beställde (kina-lagerbil).
Dnlpersson
Inlägg: 39
Blev medlem: 17 maj 2017 22:07

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Dnlpersson »

Chrisel skrev: 06 sep 2023 07:16
Hm jag håller fortfarande tummarna för 9/9. De lär ju ta några dagar för att sätta på skyltar, skyddsfilm etc. vilket borde hamna runt den 13:e då. Lämnar in gamla bilen till försäljning idag så vill inte vara utan för länge. :roll: Dom kör inte bilarna med biltransport från Malmö annars? Jag kunde välja mellan upphämtning både i Malmö eller Göteborg när jag beställde (kina-lagerbil).
Samma situation men fick inte välja 🤪 när beställde du din?
Användarvisningsbild
Saabbiinnaa
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 okt 2020 14:56

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Saabbiinnaa »

Beställde en lagerbil slutet på augusti.
Lev datum ändrar sig som ett flipperspel. Nu står det 11-25 september (Göteborg, tysklandsbyggd)

Men betalningen, på Tesla sa de att man betalar en vecka innan hämtning. Eftersom jag inte fått lev datum är jag inte så sugen på att betala handpenningen på drygt 100 000kr

Hur har ni andra gjort?
Pakkalero
Inlägg: 21
Blev medlem: 24 aug 2023 15:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Pakkalero »

Saabbiinnaa skrev: 06 sep 2023 09:47
Beställde en lagerbil slutet på augusti.
Lev datum ändrar sig som ett flipperspel. Nu står det 11-25 september (Göteborg, tysklandsbyggd)

Men betalningen, på Tesla sa de att man betalar en vecka innan hämtning. Eftersom jag inte fått lev datum är jag inte så sugen på att betala handpenningen på drygt 100 000kr

Hur har ni andra gjort?
Jag beställde den 21/8 och sitter på tåget just nu för att hämta min bil.

Till mig sa Tesla att man kan lägga in betalningen av handpenningen när man får smset om att boka upphämtningsdag, så det gjorde jag. :)

Avvakta tills du får sms om att boka dag för upphämtning innan du betalar. 👍🏻
Skriv svar