Andra fälgar än teslas som passar utan ringar och andra bultar?
Moderator: Redaktion
Andra fälgar än teslas som passar utan ringar och andra bultar?
Vilka producenter gör fälgar med exakta dimensioner till Tesla? Tycker det är smidigt när man inte behöver distansringar och extra bultsatser. Rekommendationer?
Re: Andra fälgar än teslas som passar utan ringar och andra bultar?
Typ alla? 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det är väl bara att surfa in på valfri däck- och fälghandlare så har de gott om olika varianter som passar direkt.
Model Y LR.
Model S70D
Fast det är ju det som är grejen de flesta skriver om distansringar och andra bultar men exempelvis Hamphi erbjuder perfekt passning (till överpris) måste ju finnas andra?
Nu letade jag vinterdäck förra hösten, men de flesta jag hittade hade inget behov av att ha varken distansringar eller andra bultar.
Kollade då på gummihuset, däckonline eller andra i Sverige. Det är kanske bättre att leta på riktiga däck/fälg säkjare än ställen som säljer lite av varje?
Slutade med att jag beställde från megahjul i Norge, de hade större utbud då i alla fall.
Model Y LR.
Model S70D
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
The New Aero passar direkt. https://www.thenewaero.com/
Finns många andra också, men inte alla. Men de vanligaste bland Monaco GP6 (finns under massa andra namn med) passar rakt av.
Det är i sig inget stort problem tycker jag, mina sommarhjul har navringar och det har inte ställt till några problem. Har haft så på många andra bilar med.
Finns många andra också, men inte alla. Men de vanligaste bland Monaco GP6 (finns under massa andra namn med) passar rakt av.
Det är i sig inget stort problem tycker jag, mina sommarhjul har navringar och det har inte ställt till några problem. Har haft så på många andra bilar med.
Model Y LR AWD 2022
Har för mig det är 64.1 Center Bore på model Y med.
Brukar stå CB 64.1 eller center bore 64.1 i specen på fälgarna, om det passar rakt av.
Har fälgen det lär den passa direkt mot navet utan plastring.
Brukar stå CB 64.1 eller center bore 64.1 i specen på fälgarna, om det passar rakt av.
Har fälgen det lär den passa direkt mot navet utan plastring.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5