Ladda på SuC med annat märke när man redan har en Tesla?

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

mrowkoob

Ladda på SuC med annat märke när man redan har en Tesla?

Inlägg av mrowkoob »

Har en tesla och en annan bil. Såg hur Björn Nyland fick en kompis till att låsa upp supercharger åt honom i Halmstad via appen medan han testade annat märke....

Min fråga när jag då redan har Tesla appen och en tesla behöver jag då köpa ett ladd abonnemang åt min andra bil eller kan jag ladda med hjälp av mitt existerande Tesla abonnemang? Är det appen/telefonen som låser up SuC eller är det Bilen i sig?
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristoffer78135

Re: Ladda på SuC med annat märke när man redan har en Tesla?

Inlägg av Trevlig »

När jag testar i appen så är priset i Göteborg cirka 1,05kr dyrare per kwh
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jag vill missas att när jag provade det så var jag tvungen att ha ett till abonnemang för den andra bilen. Nu har jag bara kört Teslan på långresor så det har inte varit aktuellt i nutid, kanske det fungerar på andra sätt nu?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

mrowkoob skrev: 14 sep 2023 11:02
Har en tesla och en annan bil. Såg hur Björn Nyland fick en kompis till att låsa upp supercharger åt honom i Halmstad via appen medan han testade annat märke....

Min fråga när jag då redan har Tesla appen och en tesla behöver jag då köpa ett ladd abonnemang åt min andra bil eller kan jag ladda med hjälp av mitt existerande Tesla abonnemang? Är det appen/telefonen som låser up SuC eller är det Bilen i sig?
Du kan som Teslaägare använda samma app för att ladda din icke-Tesla-bilar utan abonnemang, men tyvärr så får du då betala det högre priset precis som alla andra icke-Tesla-ägare.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
mrowkoob

Inlägg av mrowkoob »

martinot skrev: 14 sep 2023 12:01

Du kan som Teslaägare använda samma app för att ladda din icke-Tesla-bilar utan abonnemang, men tyvärr så får du då betala det högre priset precis som alla andra icke-Tesla-ägare.
Så det betyder att SuC inte bara känner av appen men också din tesla när du är där?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

mrowkoob skrev: 15 sep 2023 09:01
martinot skrev: 14 sep 2023 12:01

Så det betyder att SuC inte bara känner av appen men också din tesla när du är där?
Ja, laddar du en Tesla behöver du inte använda appen då startar den laddningen och debiterar det konto som är kopplat till bilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare

Inlägg av FStaake »

Det är heller inget problem att ladda både sin Tesla och en annan elbil samtidigt.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Skriv svar