Nu har man fått en till MYP i familjen, hur lägger man till förare ? Står bara säkerhet i appen och har googlat

Moderator: Redaktion
Vad menar du med samma inloggning? Tanken är väl inte att dela konto. Man har separata konton med koppling till samma bil. Har jag fel?
Man har samma Tesla konto men med mobiler/kort gör man olika profiler/användare.
Det som kan göra att man inte har möjlighet att lägga till förare än om man har bilen på operationell leasing. Då är man redan ”bara” förare till leasingbolagets bil.Ilduce77 skrev: ↑22 sep 2023 13:05När jag har lagt till en förare, har jag bara gått in under "Hantera förare" klickat på "lägg till förare".
Därefter skapas en länk, som går att skicka via whats app, mail eller sms..
Det funkar även när man inte har samma konto. Jag gjorde så med till en kompis och han är inte inloggad på mitt konto..
Aha.. Ok.. Jag visste inte att det skiljde om man ägde eller leasede bilen...FStaake skrev: ↑22 sep 2023 13:14Det som kan göra att man inte har möjlighet att lägga till förare än om man har bilen på operationell leasing. Då är man redan ”bara” förare till leasingbolagets bil.Ilduce77 skrev: ↑22 sep 2023 13:05När jag har lagt till en förare, har jag bara gått in under "Hantera förare" klickat på "lägg till förare".
Därefter skapas en länk, som går att skicka via whats app, mail eller sms..
Det funkar även när man inte har samma konto. Jag gjorde så med till en kompis och han är inte inloggad på mitt konto..
Vi har det så på vår ena bil, fruns tjänstebil.
När jag köpte min fick jag lägga till henne som förare och sedan använder jag hennes konto på min mobil för att få tillgång till båda bilarna.
Leasingbolaget i vårt fall har inte ens svarat på frågan om de kan lägga till en förare till på den leasade bilen.
Alltså fick vi göra som ovan.
Och precis som ChristerSjo skriver kopplar man varje fysisk mobil som en egen nyckel till bilen och då fungerar automatisk inställning av säte och speglar också.