Någon måste ju spruta en dyrare version av 5-56 i dörrarnas gångjärn så de inte gnisslar.SwedishAdvocate skrev: ↑17 sep 2023 13:15Vad är det för service på en Taycan? Tar de ~10K om året för att smörja bromsarna samt byta kylarvätska och kupéluftsfiltret?HelectriC skrev: ↑17 sep 2023 09:24Håller helt med, priserna har gått ner såpasss mkt att det faktiskt är reellt att skaffa en några år gammal Taycan, men att betala 10 ish tusen per år i service känns så sjukt bortkastat även om det är småpengar i sammanhanget. Samma som att betala 129kr/mån för att få satellitkarta i Teslan. Småpengar, men jag avskyr metoden, så jag skippar det.Legato skrev: ↑17 sep 2023 07:19Taycan drar ju relativt lite i faktiska tester och är väl en av få bilar som ledigt slår sin EPA-range.
Jag är också sugen på Taycan/E-tron GT.
Problemet är att jag också gärna skulle ha en Cross/Sport Turismo, men jag har noll intresse av att betala Porsches servicepriser.
EDIT: Vad kostar en så kallad stor inspektionsservice? Gissar att det ska vara en sån varje år...
Skämt åsido - den har ju faktiskt växellåda, skulle kunna tänka mig att de hittat på något riktigt periferiert recept på den oljan så det kostar gris att byta den.