Hej
Bakluckan öppnar inte. Finns någon åtgärd eller nödlösning?
Kan ju vara felet med kabeln till bakluckan som tappar kontakten.
Behöver använda bakluckan. Har provat rattknappomstart. .
Hjälp. Bakluckan öppnar inte.
Moderator: Redaktion
Hjälp. Bakluckan öppnar inte.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Re: Hjälp. Bakluckan öppnar inte.
Fungerar inte via skärmen eller appen ?
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Nej. Luckan öppnar sig på bilskärmen i venterpanelen. Sen stänger den sig på skärmen igen. Den riktiga bakluckan förblir låst.R2_m3 skrev:Fungerar inte via skärmen eller appen ?
Hittade knappen inifrån. Men ganska krångligt att öppna genom baksätet.
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
ja då är det väl bara att registrera serviceärende i appen 

Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Satt och reflekterade över att jag inte haft ett enda fel sedan leverans av model 3 för snart tre år sedan.
Men jinx! Nu öppnar inte bagageluckan. Är det den omtalade kabelhärvan kanske? Kommer lägga ärende i appen, tror ni ranger kan byta detta eller kommer jag behöva åka in?
Men jinx! Nu öppnar inte bagageluckan. Är det den omtalade kabelhärvan kanske? Kommer lägga ärende i appen, tror ni ranger kan byta detta eller kommer jag behöva åka in?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Hade precis samma fel, min bil var 2år 49v när knappen slutade att fungera. Kom veckan innan jag sålde den.tor-ake skrev:Satt och reflekterade över att jag inte haft ett enda fel sedan leverans av model 3 för snart tre år sedan.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Tråkigt. Högst sannolikt ”cable gate”. På Tesla lät det tyvärr som det var ganska krångligt att byta. Men man kan ju hoppas på ranger.tor-ake skrev:Satt och reflekterade över att jag inte haft ett enda fel sedan leverans av model 3 för snart tre år sedan.
De skall ju enligt ett Tesla återkallningsärende byta alla gamla kabelhärvor till trunken. Men det hjälper ju inte nu.
Ranger bytte kabelhärvan igår på garageuppfarten, tog drygt en halvtimme och gick på garanti. Nu funkar trunken. Igen.
Men, ser jag sedan på kvällen , är det nu en spricka i bakrutan vid gångjärnen till bagageluckan. Ganska säker på att den inte var där dagen innan men inte 100%.
Tur jag får en ny bil snart.
Men, ser jag sedan på kvällen , är det nu en spricka i bakrutan vid gångjärnen till bagageluckan. Ganska säker på att den inte var där dagen innan men inte 100%.

Tur jag får en ny bil snart.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Inte exakt samma problem men har på sistone haft bekymmer när bilen är låst och jag närmar mig i bilen och öppnar bakluckan för att först ställa in grejer där innan jag sätter mig i bilen. Först reagerar bilen och öppnar luckan men därefter piper det och luckan fortsätter inte upp, Jag måste då ta ut mobiltelefonen och hålla den nära bilen så att luckan fortsätter upp. Har inte haft detta problemet tidigare. Vad kan det vara för problem?
Jag tolkar problematiken som att Bluetooth signalen till bilen på något sätt är svag när jag har mobilen i fickan och försöker öppna bakluckan
Dock har jag inga problem med några andra dörrar och Bluetooth ska ju fungera från några meters håll
Jag tolkar problematiken som att Bluetooth signalen till bilen på något sätt är svag när jag har mobilen i fickan och försöker öppna bakluckan
Dock har jag inga problem med några andra dörrar och Bluetooth ska ju fungera från några meters håll