BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Moderator: Redaktion
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 895
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Vi har nu sedan några månader 70 st Charge Amps Aura med Enegic lastbalansering. Fungerar utmärkt, och de problem som varit har visat sig bero på dåliga laddkablar.
Eftersom de flesta pluggar in direkt efter jobbet, så ser vi en stor spik i förbrukning kring kl. 17 när elen oftast är som dyrast. Att försöka få folk att använda schemalagd laddning på sin bil och styra om till nattetid tänker jag inte ens försöka. Så nu använder vi möjligheten till schemaläggning via Enegic, där vi helt sonika stänger av elen mellan 16.00-22.05 (fem minuter efter 22 så att det inte blir en spik när Boo Energi fortfarande har hög-tariff om klockorna skulle vara ur synk).
Verkar fungera ok, men några klagomål har kommit in. Någon har problem med att bilen inte startar/återupptar laddning när strömmen kommer tillbaka efter 22.
Är det något som är ett känt problem med vissa modeller? Borde inte CCS2 standarden ange vad som skall hända om ström stängs av och sedan sätts på igen? Nu är det ju ett medveten styrning, men tex skulle det ju kunna bero på strömavbrott, och då skall ju bilen inte bara ge upp.
Eftersom de flesta pluggar in direkt efter jobbet, så ser vi en stor spik i förbrukning kring kl. 17 när elen oftast är som dyrast. Att försöka få folk att använda schemalagd laddning på sin bil och styra om till nattetid tänker jag inte ens försöka. Så nu använder vi möjligheten till schemaläggning via Enegic, där vi helt sonika stänger av elen mellan 16.00-22.05 (fem minuter efter 22 så att det inte blir en spik när Boo Energi fortfarande har hög-tariff om klockorna skulle vara ur synk).
Verkar fungera ok, men några klagomål har kommit in. Någon har problem med att bilen inte startar/återupptar laddning när strömmen kommer tillbaka efter 22.
Är det något som är ett känt problem med vissa modeller? Borde inte CCS2 standarden ange vad som skall hända om ström stängs av och sedan sätts på igen? Nu är det ju ett medveten styrning, men tex skulle det ju kunna bero på strömavbrott, och då skall ju bilen inte bara ge upp.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
En del bilar och en del laddboxar kommer inte igång utan att dra ut o h sätta i kabeln igen. Men det är vid strömavbrott till boxen. Jag uppfattade det som att ni hade mjuk styrning av boxarna?loftux skrev: ↑30 sep 2023 12:37Vi har nu sedan några månader 70 st Charge Amps Aura med Enegic lastbalansering. Fungerar utmärkt, och de problem som varit har visat sig bero på dåliga laddkablar.
Eftersom de flesta pluggar in direkt efter jobbet, så ser vi en stor spik i förbrukning kring kl. 17 när elen oftast är som dyrast. Att försöka få folk att använda schemalagd laddning på sin bil och styra om till nattetid tänker jag inte ens försöka. Så nu använder vi möjligheten till schemaläggning via Enegic, där vi helt sonika stänger av elen mellan 16.00-22.05 (fem minuter efter 22 så att det inte blir en spik när Boo Energi fortfarande har hög-tariff om klockorna skulle vara ur synk).
Verkar fungera ok, men några klagomål har kommit in. Någon har problem med att bilen inte startar/återupptar laddning när strömmen kommer tillbaka efter 22.
Är det något som är ett känt problem med vissa modeller? Borde inte CCS2 standarden ange vad som skall hända om ström stängs av och sedan sätts på igen? Nu är det ju ett medveten styrning, men tex skulle det ju kunna bero på strömavbrott, och då skall ju bilen inte bara ge upp.
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1816
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Har du några exempel på vilka sorters bilar det är som haft problem?
Driver sajten Car.info
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 895
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Det är mjukvarustyrt, så som jag tolkar det så fungerar det så att boxen är igång (ringarna lyser), men den har bara spänning och ingen ström ut i laddkablarna.
Har efterfrågat modell hos de som klagat, faktiskt bara två än så länge, men lika bra börja kolla av detta.
Vi har två huvudabonnemang, 500A reps 400A för våra hus med 115 lägenheter. Eftersom det fanns så gott om effekt att ta av, så skaffades inga separata abonnemang för laddboxarna. Räknar med att lastbalanserarna prioriterar om vi ens skulle komma i närheten
Så här ser det tex ut för en av abonnemangen. Idag är bara ca 50 av 70 boxar tagna i bruk, resten blir nog det nästa månad. Och inte alla laddar samtidigt. Däremellan syns fastighetens basförbrukning.
Man ser tydligt att laddning drar igång vid 22, och till vänster ser man att från dagen innan så fortsätter laddning en bit in på natten, men droppar när alla laddat klart. Ungefär så ser det ut, och de flesta borde hinna ladda klart innan morgonen. Enda gången det kan vara problem är om man kommer hem mellan 16-22 och måste hinna fylla på och åka senare under kvällen, natten men då finns ju snabbladdare i närheten.
Har efterfrågat modell hos de som klagat, faktiskt bara två än så länge, men lika bra börja kolla av detta.
Vi har två huvudabonnemang, 500A reps 400A för våra hus med 115 lägenheter. Eftersom det fanns så gott om effekt att ta av, så skaffades inga separata abonnemang för laddboxarna. Räknar med att lastbalanserarna prioriterar om vi ens skulle komma i närheten
Så här ser det tex ut för en av abonnemangen. Idag är bara ca 50 av 70 boxar tagna i bruk, resten blir nog det nästa månad. Och inte alla laddar samtidigt. Däremellan syns fastighetens basförbrukning.
Man ser tydligt att laddning drar igång vid 22, och till vänster ser man att från dagen innan så fortsätter laddning en bit in på natten, men droppar när alla laddat klart. Ungefär så ser det ut, och de flesta borde hinna ladda klart innan morgonen. Enda gången det kan vara problem är om man kommer hem mellan 16-22 och måste hinna fylla på och åka senare under kvällen, natten men då finns ju snabbladdare i närheten.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Har samma problem i vår Brf där vi har 22 laddstolpar hittills.
Folk pluggar i och laddar direkt efter jobbet. Man undrar om inte XC60 hybriderna går att schemalägga eller också skiter de i det.
Dvs de pajar sina egna batterier och förstör för föreningens ekonomi i onödan.
Önskar att vi kunde göra likadant, men tänk de som kommer hem 14 och faktiskt skall iväg 21 igen. Hur får ni dem nöjda när ni fimpar strömmen?
Folk pluggar i och laddar direkt efter jobbet. Man undrar om inte XC60 hybriderna går att schemalägga eller också skiter de i det.
Dvs de pajar sina egna batterier och förstör för föreningens ekonomi i onödan.
Önskar att vi kunde göra likadant, men tänk de som kommer hem 14 och faktiskt skall iväg 21 igen. Hur får ni dem nöjda när ni fimpar strömmen?
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 895
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Känns rätt rimligt att inte höja det genomsnittliga priset för 115 boende för att någon då och då inte planerat sin laddning. Visst kan och kommer det hända, men då är det inte mer än3-4 km till Tesla, OKQ8, Recharge snabbladdare.pejvic skrev: ↑30 sep 2023 15:21Har samma problem i vår Brf där vi har 22 laddstolpar hittills.
Folk pluggar i och laddar direkt efter jobbet. Man undrar om inte XC60 hybriderna går att schemalägga eller också skiter de i det.
Dvs de pajar sina egna batterier och förstör för föreningens ekonomi i onödan.
Önskar att vi kunde göra likadant, men tänk de som kommer hem 14 och faktiskt skall iväg 21 igen. Hur får ni dem nöjda när ni fimpar strömmen?
Även om vi lade det på ett separat abonnemang, så skulle det ju även höja priset för alla som laddar, och jag tror att då skulle en majoritet vara för att laddningen startar vid 22.
Bäst vore förstås om alla kunde lära sig schemalägga i bilen, men känns som ett hopplöst uppgift.
De enda problem vi har med laddboxarna har varit kabelrelaterat. När vi testat med annan kabel har det fungerat. "Men jag testade på grannens box...". Kanske fungerar det för att du sträcker ut din kabel, som du normalt har liggande på backen tvinnad flera varv. Eller bara att du råkade trycka in den ordentligt.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 863
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Kan ni inte helt enkelt dela upp lite random när laddningen startar?
Krångel bilar/boxar är alltid igång.
5st 18:00
5st 19:00 etc
Krångel bilar/boxar är alltid igång.
5st 18:00
5st 19:00 etc
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Det senare kan vara en packning som på vissa nyare nya(oslitna) boxar gör att kabeln inte kommer riktigt 100 in. Testa i de fallen att trycka in kabeln hådare i boxen. Detta löste 70% av felen på jobbet när de satte upp nya boxar.loftux skrev: ↑30 sep 2023 15:46Känns rätt rimligt att inte höja det genomsnittliga priset för 115 boende för att någon då och då inte planerat sin laddning. Visst kan och kommer det hända, men då är det inte mer än3-4 km till Tesla, OKQ8, Recharge snabbladdare.pejvic skrev: ↑30 sep 2023 15:21Har samma problem i vår Brf där vi har 22 laddstolpar hittills.
Folk pluggar i och laddar direkt efter jobbet. Man undrar om inte XC60 hybriderna går att schemalägga eller också skiter de i det.
Dvs de pajar sina egna batterier och förstör för föreningens ekonomi i onödan.
Önskar att vi kunde göra likadant, men tänk de som kommer hem 14 och faktiskt skall iväg 21 igen. Hur får ni dem nöjda när ni fimpar strömmen?
Även om vi lade det på ett separat abonnemang, så skulle det ju även höja priset för alla som laddar, och jag tror att då skulle en majoritet vara för att laddningen startar vid 22.
Bäst vore förstås om alla kunde lära sig schemalägga i bilen, men känns som ett hopplöst uppgift.
De enda problem vi har med laddboxarna har varit kabelrelaterat. När vi testat med annan kabel har det fungerat. "Men jag testade på grannens box...". Kanske fungerar det för att du sträcker ut din kabel, som du normalt har liggande på backen tvinnad flera varv. Eller bara att du råkade trycka in den ordentligt.
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Folk flyttar ju osv....
men det är oerhört märkligt att hälften av elbilsägarna fullständigt skiter i att schemalägga.
Det blir ju i slutändan så att vi måste höja priset med ungefär 20% för allihopa i föreningen.
Kan verkligen inte begripa att de inte skäms över det.
Tänk om man på något sätt kunde sabba för alla grannar förut så att alla får betala 25 spänn litern istället för 20kronor.
Det skulle ju inte funkat. Hur kan de komma undan med detta liksom?
Vi har 5 gånger så hög överföringsavgift här efter 22.00 i vår BRF.
Jag satte tom upp lappar att det vore bra om folk schemalade laddningen till efter 22. De slets ner då de tyckte att man skulle skita i när de laddade. Idioterna. (ja de har ingen hjärna) - laddar fullt mellan 17-20 istället för mitt i natten då det är billigare.
De ökar därmed degraderingen på sina batterier - plus att de passar på att förstöra för alla andra "normala" elbilsägare.
Man brukar ju höra "win-win" i en del sammanhang. Detta är ju "loose-loose", aldrig hört begreppet förut men det kanske startas här i vår förening?
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Delar ni alla på elen eller vad?
Då får ni väl diskutera det på föreningsmöte?
Blir alltid knepigt när alla ska tvingas in i nån mall. Bästa hade nog varit om man fick välja individuellt.
Dvs den som använder stolpen får själv välja fast eller rörligt abb.
Om det nu inte går och de flesta väljer att ladda direkt kanske ni helt enkelt skulle byta till fast..
Då får ni väl diskutera det på föreningsmöte?
Blir alltid knepigt när alla ska tvingas in i nån mall. Bästa hade nog varit om man fick välja individuellt.
Dvs den som använder stolpen får själv välja fast eller rörligt abb.
Om det nu inte går och de flesta väljer att ladda direkt kanske ni helt enkelt skulle byta till fast..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Vi sätter ett pris per kwh för att ladda.
Det är Eways som skickar fakturorna till den enskilde som laddar. Sen ersätter Eways föreningen med lite avdrag för deras administration.
När vi satte upp det - under tiden jag satt i styrelsen så lobbade jag högljutt och hårt över att priset måste vara fair. Det får ABSOLUT inte under några omständigheter bli så att föreningen går plus på elbilisterna men inte motsvarande plus på fossilisterna. Vilket gör att vi idag debiterar runt 1.40 totalt inkl moms till den som laddar. Alltid.
Och för att ha en elplats får man betala fast 100kr extra utöver normal garagehyran.
Det är Eways som skickar fakturorna till den enskilde som laddar. Sen ersätter Eways föreningen med lite avdrag för deras administration.
När vi satte upp det - under tiden jag satt i styrelsen så lobbade jag högljutt och hårt över att priset måste vara fair. Det får ABSOLUT inte under några omständigheter bli så att föreningen går plus på elbilisterna men inte motsvarande plus på fossilisterna. Vilket gör att vi idag debiterar runt 1.40 totalt inkl moms till den som laddar. Alltid.
Och för att ha en elplats får man betala fast 100kr extra utöver normal garagehyran.
- Trean
- Teslaägare
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tony98579
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Klarar Eways av att debitera olika pris olika tider på dygnet? I så fall kan ni sätta ett pris på dagtid och ett billigare pris nattetid. Då ska du se att betydligt fler ändrar vilken tid de börjar ladda.
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 4477
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Vi har högre nätavgift 06-22 nov-mars, 56 öre /kWh + moms.
Tanken är att de som laddar ska betala självkostnadspris, men tyvärr ser vi inte i laddloggarna när det laddats utan bara när sladden kopplas i och ur (även om man schemalägger laddning till att starta senare).
Dessutom buggar Easee fortfarande med Tesla, om man schemalägger (i box eller bil) så att laddningen inte startar direkt så blir det bara enfasladdning. Bekräftad bugg hos dem. Nu verkar de ha tagit ner hela supportdelen där man kunde se tickets så jag har ingen aning om det är något de jobbar på. Samma sak ang diffrentierat pris olika tider, det fanns en ticket om det med. Men man kan ju gissa på att utveckling av de bitarna inte direkt är prio.
Tanken är att de som laddar ska betala självkostnadspris, men tyvärr ser vi inte i laddloggarna när det laddats utan bara när sladden kopplas i och ur (även om man schemalägger laddning till att starta senare).
Dessutom buggar Easee fortfarande med Tesla, om man schemalägger (i box eller bil) så att laddningen inte startar direkt så blir det bara enfasladdning. Bekräftad bugg hos dem. Nu verkar de ha tagit ner hela supportdelen där man kunde se tickets så jag har ingen aning om det är något de jobbar på. Samma sak ang diffrentierat pris olika tider, det fanns en ticket om det med. Men man kan ju gissa på att utveckling av de bitarna inte direkt är prio.
Model Y LR AWD 2022
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
jag har för mig att jag kollat tidigare men skall kolla igen. Eftersom inte folk kan tänka alls, så är det lika bra att ta typ 10 spänn kilowatten mellan 16-22 och sen normal avgift. Så kan ju vi som laddar låglast få något för att vi kämpar

- TiborBlomhall
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Kanske två olika månadsavgift?
En högre om man vill kunna ladda när som helst.
Och en lägre om laddboxen endast ger ström kl 22-06.
Det går väl att styra boxarnas timer individuellt?
En högre om man vill kunna ladda när som helst.
Och en lägre om laddboxen endast ger ström kl 22-06.
Det går väl att styra boxarnas timer individuellt?
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 1102
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
I Zaptecportalen ser det vid en första anblick ut som att man bara ser när sladden kopplas i och ur, men det går att klicka sig in på ett annat ställe där man ser när strömmen förbrukats under sessionen. Det underlaget kan man sedan använda för timdebitering. Finns även api för att fiska ut informationen. Det kanske funkar på samma sätt hos Easee, att informationen finns men på ett annat ställe?
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 4477
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Informationen finns, i appen kan man se en kurva över effekten under laddasessionen. Men jag har inte hittat något sätt att hitta den i portalen.
Kodar inte själv men kanske skulle läsa på om vad som finns via API ändå.
Kodar inte själv men kanske skulle läsa på om vad som finns via API ändå.
Model Y LR AWD 2022
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 895
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Charge Amps boxar går att göra det med, skapa scheman per box, men inte fått det fungera, kan vara pga vi använder Enegic för lastbalansering. Enegic (som vi nu använder för schemaläggning) kan bara lägga schema per lastbalasneringsgrupp, och tyvärr inte olika scheman för olika dagar, bara dygnschema som gäller för alla veckans dagar.TiborBlomhall skrev: ↑30 sep 2023 23:30Kanske två olika månadsavgift?
En högre om man vill kunna ladda när som helst.
Och en lägre om laddboxen endast ger ström kl 22-06.
Det går väl att styra boxarnas timer individuellt?
Problemet som jag ser det är administrationen, folk kommer vilja ha det ändrat titt som tätt, eller när platsen får en ny hyresgäst. Fungerar kanske om man har några få boxar, men inte när man har rätt många. Speciellt tror jag inte att när som vi har lagt ut debiteringen via bolaget som sköter uthyrning av garageplatserna är så pigga på att lägga tid på att ändra hit och dit.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 895
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Åter till en del av den ursprungliga frågan.
Båda de två bilarna som har problem är Volvo Laddhybrid, den ena mer exakt modell Volvo V60 T6 AWD Recharge T6 TwEn AWD Geartronic.
Båda beskriver det som att pluggar de in innan paus-perioden så återupptas inte laddningen när strömmen kommer tillbaka. Pluggar den in under paus-perioden så kommer kommer laddning aldrig igång.
Eftersom dessa inte har så stort batteri (11,6 kWh) så är de mer beroende att ladda ofta, är väl i princip tomt varje gång de kommer till garaget. Blir nog faktiskt svårare planera för dem än för dem med en ren elbil, stort batteri kan du se till att "tanken" är mer fylld.
Känns ju som detta är ett fel som Volvo skall åtgärda med en fix av programvaran...
Båda de två bilarna som har problem är Volvo Laddhybrid, den ena mer exakt modell Volvo V60 T6 AWD Recharge T6 TwEn AWD Geartronic.
Båda beskriver det som att pluggar de in innan paus-perioden så återupptas inte laddningen när strömmen kommer tillbaka. Pluggar den in under paus-perioden så kommer kommer laddning aldrig igång.
Eftersom dessa inte har så stort batteri (11,6 kWh) så är de mer beroende att ladda ofta, är väl i princip tomt varje gång de kommer till garaget. Blir nog faktiskt svårare planera för dem än för dem med en ren elbil, stort batteri kan du se till att "tanken" är mer fylld.
Känns ju som detta är ett fel som Volvo skall åtgärda med en fix av programvaran...
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 284
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Charge amps hade en bugg som gjorde att laddningen inte hoppade igång igen automatiskt. Kolla att boxarna är uppdaterade.
Tesla MYLR -23
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 895
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Ska kolla med Charge Amps om buggen och version.
Hittade detta på deras supportsida under "Laddning startar inte"
Hittade detta på deras supportsida under "Laddning startar inte"
Tur man inte har en Volvo utan har valt en bil där det går att fixa programvara OTA!Du har en Volvo laddhydrid. Volvo har problem med att deras laddhybrider inte vaknar upp vid schemaläggning.Hos äldre laddhybrider hos Volvo som är Sensus-baserade kan man lägga schema i Volvo on call appen.Är det en Google-baserad laddhybrid så går det tyvärr inte. Du kan kringgå denna problematik om du har en iPhone med mha funktion. Automatisera en genväg till att öppna Volvo appen vid vissa tidpunkter på natten för att på så vis “väcka” bilen.- Se till att uttaget är satt på schemaläggning. Symbolen visar en röd klocka.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Re: BRF - schemalägga tillgänglighet, starta laddning efter 22
Det går utmärkt. På BEV bilarna. PHEV är lite mer mixat beroende på ålder och plsttform..loftux skrev: ↑03 okt 2023 16:06Ska kolla med Charge Amps om buggen och version.
Hittade detta på deras supportsida under "Laddning startar inte"Tur man inte har en Volvo utan har valt en bil där det går att fixa programvara OTA!Du har en Volvo laddhydrid. Volvo har problem med att deras laddhybrider inte vaknar upp vid schemaläggning.Hos äldre laddhybrider hos Volvo som är Sensus-baserade kan man lägga schema i Volvo on call appen.Är det en Google-baserad laddhybrid så går det tyvärr inte. Du kan kringgå denna problematik om du har en iPhone med mha funktion. Automatisera en genväg till att öppna Volvo appen vid vissa tidpunkter på natten för att på så vis “väcka” bilen.- Se till att uttaget är satt på schemaläggning. Symbolen visar en röd klocka.