Jämföra timpris och månadspris

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Upnger

Jämföra timpris och månadspris

Inlägg av Upnger »

Hej
Jag håller på att bygga en tjänst för att jämföra vad som hade varit billigast timpris eller månadspris på elen och skulle vilja ha feedback på hur den fungerar idag och framtida utveckling. Jag tror många är rädda för att byta till timpris och då skulle denna tjänst kunna få folk att ta klivet eller avstå. Jag gissar också att de som redan har timpris skulle vilja använda tjänsten till att stämma av om de faktiskt sparar pengar.

Idag kan tjänsten ta emot filer med förbrukningsdata om man är kund hos Ellevio eller Karlstad elnät men jag skulle vilja ha förslag på vilka ställen ni kan få ut exporter över er timförbrukning som skulle vara relevanta att lägga till stöd för. Om jag får en export och instruktioner för hur man hämtar ut exporten så kan jag bygga stöd åt dig, så kom med förslag.

Om man vill jämföra med hjälp av export från Ellevio går det att göra på följande länk https://solitio.se/ellevio
Vill man i stället jämföra som kund hos Karlstad elnät är det följande länk som gäller https://solitio.se/karlstad-elnat

Jag tar mer än gärna emot all feedback men skulle uppskatta om man försöker ge den i konstruktivt format
Användarvisningsbild
nogren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas756762

Re: Jämföra timpris och månadspris

Inlägg av nogren »

Finns redan på timpriskollen.se
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Upnger

Re: Jämföra timpris och månadspris

Inlägg av Upnger »

Hej
Det stämmer att timpriskollen.se fungerar liknande. Jag lyckades inte hitta den före jag byggt min. Kan dock se att vi har tagit lite olika sätt att hantera processen. Jag väljer att redovisa resultatet över hela perioden samt månad för månad, medans timpriskollen redovisar det bara för hela perioden. Jag bygger stöd för olika filer som de ser ut direkt, medan timpriskollen kräver att man ser till att filen är i ett specifikt format. Jag testa gärna och se hur du upplverer skillanden och vad du tycker är bättre eller sämre. Jag tar gärna emot feedback och förslag.
Skriv svar