Det är inte kvartalsslut än, gissar att de största rabatterna kommer vi dessa tillfällen. Verkar ha höjt priserna istället nu på nya.
Jag köpte min bil i och med förra kvartalets slut. Det kom ut en hel del rabatterade lagerbilar från andra veckan i september.
Ska bli intressant att se Teslas försäljningsstrategi det sista kvartalet. För egen del så är jag på din linje. Rabatter i åtminstone liknande härad som senast. Det i kombination med en kampanj med bra ränta.
C40 är pytteliten jmft med MY. Volvos digitala plattform imponerar inte för att inte tala om ID4ans som känns som att gå tillbaka till stenåldern. Men smaken är som baken.
Får intrycket att många snackar om större batteri osv. Men det spelar ju ingen roll när bilen slukar kWh. Effektivitet är väl A och O när det gäller elbilar och där ligger väl tesla fortfarande betydligt bättre i framkant.
Se bara på nya EX30. 69kwh batteri (SM extended range rwd) men wltp är knappt högre än model Y SR.
Får intrycket att många snackar om större batteri osv. Men det spelar ju ingen roll när bilen slukar kWh. Effektivitet är väl A och O när det gäller elbilar och där ligger väl tesla fortfarande betydligt bättre i framkant.
Se bara på nya EX30. 69kwh batteri (SM extended range rwd) men wltp är knappt högre än model Y SR.
Tesla ligger bra till på effektivitet även om de inte är bäst. Men A och O är räckvidd och laddhastighet. Exakt hur stort batteriet är eller mindre skillnader i effektivitet är mindre viktigt.
Batteriet på EX30 är väl 64 kWh netto och den har väl preliminärt ca 5% bättre wltp.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Får intrycket att många snackar om större batteri osv. Men det spelar ju ingen roll när bilen slukar kWh. Effektivitet är väl A och O när det gäller elbilar och där ligger väl tesla fortfarande betydligt bättre i framkant.
Se bara på nya EX30. 69kwh batteri (SM extended range rwd) men wltp är knappt högre än model Y SR.
Tesla ligger bra till på effektivitet även om de inte är bäst. Men A och O är räckvidd och laddhastighet. Exakt hur stort batteriet är eller mindre skillnader i effektivitet är mindre viktigt.
Batteriet på EX30 är väl 64 kWh netto och den har väl preliminärt ca 5% bättre wltp.
Nä, visst du har en poäng där. Står 69kwh nominellt batteri på volvos hemsida, jag tog det för netto och ej brutto. Oavsett, tycker teslan har många fördelar, såklart också nackdelar. Men som elbil så har de mer fördelar som helhet än tex VAG i min mening. Men alla gillar ju olika, man ska köra det man vill i trivs med
Får intrycket att många snackar om större batteri osv. Men det spelar ju ingen roll när bilen slukar kWh. Effektivitet är väl A och O när det gäller elbilar och där ligger väl tesla fortfarande betydligt bättre i framkant.
Se bara på nya EX30. 69kwh batteri (SM extended range rwd) men wltp är knappt högre än model Y SR.
Tesla ligger bra till på effektivitet även om de inte är bäst. Men A och O är räckvidd och laddhastighet. Exakt hur stort batteriet är eller mindre skillnader i effektivitet är mindre viktigt.
Batteriet på EX30 är väl 64 kWh netto och den har väl preliminärt ca 5% bättre wltp.
Nä, visst du har en poäng där. Står 69kwh nominellt batteri på volvos hemsida, jag tog det för netto och ej brutto. Oavsett, tycker teslan har många fördelar, såklart också nackdelar. Men som elbil så har de mer fördelar som helhet än tex VAG i min mening. Men alla gillar ju olika, man ska köra det man vill i trivs med
Absolut och ju fler alternativ att välja mellan det kommer desto bättre
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Får intrycket att många snackar om större batteri osv. Men det spelar ju ingen roll när bilen slukar kWh. Effektivitet är väl A och O när det gäller elbilar och där ligger väl tesla fortfarande betydligt bättre i framkant.
Se bara på nya EX30. 69kwh batteri (SM extended range rwd) men wltp är knappt högre än model Y SR.
Tesla ligger bra till på effektivitet även om de inte är bäst. Men A och O är räckvidd och laddhastighet. Exakt hur stort batteriet är eller mindre skillnader i effektivitet är mindre viktigt.
Batteriet på EX30 är väl 64 kWh netto och den har väl preliminärt ca 5% bättre wltp.
Vilken SUV i samma storlek som Y är effektivare?
EX30 är ju en pyttebil i jämförelse, helt annan storleksklass.
Förövrigt verkar reviewers klaga på att Volvos och Polestars 2024 modeller är betydligt törstigare än WLTP.
Får intrycket att många snackar om större batteri osv. Men det spelar ju ingen roll när bilen slukar kWh. Effektivitet är väl A och O när det gäller elbilar och där ligger väl tesla fortfarande betydligt bättre i framkant.
Se bara på nya EX30. 69kwh batteri (SM extended range rwd) men wltp är knappt högre än model Y SR.
Tesla ligger bra till på effektivitet även om de inte är bäst. Men A och O är räckvidd och laddhastighet. Exakt hur stort batteriet är eller mindre skillnader i effektivitet är mindre viktigt.
Batteriet på EX30 är väl 64 kWh netto och den har väl preliminärt ca 5% bättre wltp.
Vilken SUV i samma storlek som Y är effektivare?
EX30 är ju en pyttebil i jämförelse, helt annan storleksklass.
Förövrigt verkar reviewers klaga på att Volvos och Polestars 2024 modeller är betydligt törstigare än WLTP.
Tvärtom, reviewers hyllar i de flesta fall den förbättrade effektiviteten.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Får intrycket att många snackar om större batteri osv. Men det spelar ju ingen roll när bilen slukar kWh. Effektivitet är väl A och O när det gäller elbilar och där ligger väl tesla fortfarande betydligt bättre i framkant.
Se bara på nya EX30. 69kwh batteri (SM extended range rwd) men wltp är knappt högre än model Y SR.
Tesla ligger bra till på effektivitet även om de inte är bäst. Men A och O är räckvidd och laddhastighet. Exakt hur stort batteriet är eller mindre skillnader i effektivitet är mindre viktigt.
Batteriet på EX30 är väl 64 kWh netto och den har väl preliminärt ca 5% bättre wltp.
Vilken SUV i samma storlek som Y är effektivare?
EX30 är ju en pyttebil i jämförelse, helt annan storleksklass.
Förövrigt verkar reviewers klaga på att Volvos och Polestars 2024 modeller är betydligt törstigare än WLTP.
Tvärtom, reviewers hyllar i de flesta fall den förbättrade effektiviteten.
Då har vi nog olika källor.
Hursomhelst, vilken bil i Ys storleksklass är effektivare?
Jag skulle nog säga att Enyaq coupe är lika effektiv om inte liiiiiite bättre med en rwd drivlina.
Kolla på teslabjörns test på Enyaq coupe rs kontra en MY.
Enyaq har awd och 21” fälgar 212wh/km i 120km/h
MY har rwd och 20” fälgar 202wh/km i 120km/h
Båda på sommar med likande förhållande
Mycket kan man säga om Enyaq men effekt är den och tappar inte så mycket på utrymmet jämfört med en MY.
Jag skulle nog säga att Enyaq coupe är lika effektiv om inte liiiiiite bättre med en rwd drivlina.
Kolla på teslabjörns test på Enyaq coupe rs kontra en MY.
Enyaq har awd och 21” fälgar 212wh/km i 120km/h
MY har rwd och 20” fälgar 202wh/km i 120km/h
Båda på sommar med likande förhållande
Mycket kan man säga om Enyaq men effekt är den och tappar inte så mycket på utrymmet jämfört med en MY.
Han har faktiskt testat Enyaq RWD. Den är händelsevis törstigare än RS.
Hursomhelst, hur du än vänder och vrider på det är det en mindre bil och den är törstigare än Y.