Ni får gärna försöka matcha detta så jag inte missar något!

Detta gör att privatleasing just nu leder! Det går att hitta erbjudanden under 10 000 kr för motsvarande mil. Jag slipper då risken med volatila elbilspriser/begagnadmarkad. Dessutom får jag en kapitalinkomst på cirka 500 kr/mån för att jag inte behöver lägga kontantinsatsen (och fördelen med att inte binda upp kapital under lång tid).
Utifrån att restvärdet är 51% och från Teslas kalkyl. Skulle man få 60% för bilen vilket kan vara för högt räknat 3 år fram (cirka 400 000 kr) skulle det ge en månadskostnad på ungefär 10 000 kr. Bättre än så blir nog svårt att få till idag, eller missar jag något?
Mina värden:
36 mån
Inköpspris 669 170 kr
Restskuld 51% (341 277 kr)
Försäkring 7334 kr/år
Vägskatt 360 kr/år
Laddning 10 000 kr/år
Avbetalning 6493 kr/mån (2,99% ränta DNB)
Har inte räknat med vinterdäck i kalkylen ännu, köper dessa separat men +500 kr månaden för vinterdäck är nog inte helt orimligt. De kommer ha ett värde efter perioden och kanske följer med till nästa bil. Servicekostnader och däckslitage är väl inget man behöver ta höjd för direkt under normala förhållanden under 3 år?