Problem att kontakta Tässla - Var gör ni underhåll i Stockholm?
Moderator: Redaktion
Problem att kontakta Tässla - Var gör ni underhåll i Stockholm?
Någon som vet vad som pågår med Tässla Store? Jag lyckas inte nå dem. När man ringer deras nummer uppmanas man att mejla eller använda FB Messenger. Trots flera mejl under de senaste veckorna har jag inte fått något svar. Jag försökte också via Messenger och fick ett autosvar som säger "Pga sjukdom kan det ta upp till två arbetsdagar innan vi svarar", men jag har fortfarande inte fått något svar.
Om man bortser från Tässla, var kan man (i Stockholmsområdet) få det rekommenderade underhållet utfört? Jag tänker på https://www.tesla.com/sv_se/support/vehicle-maintenance
Om man bortser från Tässla, var kan man (i Stockholmsområdet) få det rekommenderade underhållet utfört? Jag tänker på https://www.tesla.com/sv_se/support/vehicle-maintenance
Re: Problem att kontakta Tässla - Var gör ni underhåll i Stockholm?
På något av Teslas Service Centers lämpligtvis. Boka tid i appen.jrcplus skrev: ↑12 okt 2023 16:44Om man bortser från Tässla, var kan man (i Stockholmsområdet) få det rekommenderade underhållet utfört? Jag tänker på https://www.tesla.com/sv_se/support/vehicle-maintenance
Menar du Tesla eller Tässla (tässla.se)?!?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Jag menar Tässla Store (tässla.se). Jag har ett tillgodosaldo hos dem som jag ville använda.
I Tesla-appen såg jag inget alternativ för underhållsservice, bara 'Annat'. Jag visste inte om folk brukar vända sig till TSC för sådana saker.
I Tesla-appen såg jag inget alternativ för underhållsservice, bara 'Annat'. Jag visste inte om folk brukar vända sig till TSC för sådana saker.
Jag rekommenderar att undvika Tässla. Jag har mycket dålig erfarenhet av dem.
Redan förra vintern hade jag problem att komma i kontakt med Tässla så jag köpte från ett annat företag istället
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
- Sara4711
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/sara9128
Dom är svåra att få tag på men åker man dit så är det inget problem. Dom är väldigt bra att ha att göra ,ed när man väl är där.
M3 Rear wheel drive Deep Blue Metallic 2023
Jag beställde (och betalade) S3XY buttons från Tässla i augusti. Ingen leverans ännu.
Jag har försökt kontakta dem en massa gånger utan någon som helst återkoppling. Blir nog att reklamera betalningen med kortutgivaren snart.
Dvs stor varning för att shoppa där.
Jag har försökt kontakta dem en massa gånger utan någon som helst återkoppling. Blir nog att reklamera betalningen med kortutgivaren snart.
Dvs stor varning för att shoppa där.
Model 3 Performance -21
Model S Plaid, röd
Gjorde samma misstag i våras. Fick leverans, men felaktig adapter, som de inte lyckades byta till rätt, detta trots att de hade i lager enligt webshoppen. Blev ett återköp efter 1 månad, dock var jag tvungen att åka dit för att få vettig hjälp.
Köpte från annan istället, var rätt redan vid första försöket från dem. Älskar knapparna..

Model X Plaid -22 (Vit/Vit) shit vilket monster
Modell 3 LR -21
Model X LR (Vit/svart) Beställd och avbeställd
Modell S Raven LR -20- såld
Kia Niro PHEV - 19 Såld

Modell 3 LR -21
Modell S Raven LR -20- såld
Kia Niro PHEV - 19 Såld
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Kan bara instämma i att de har en onödigt krånglig returhantering. Jag var också tvungen att åka dit för att få hjälp.
Svart Model Y Performance
Jag har gjort så. Välj annat och beskriv vad du vill ha gjort. Det finns väl ingen bestämd underhållsservice utan man får skriva vad man vill ha gjort. Jag skrev Bromsar, smörjning och service på min. Sen skapade jag ett "problem" till: Byte av kupéfilter. Det fanns som förval om jag minns rätt. Jag valde tid, fick ett kostnadsförslag och godkände detta.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Trist.
Jag beställde min direkt från tillverkaren. De skickar inom EU. Tog kanske 5 arbetsdagar.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Uppdatering: Jag fixade det genom Teslas Mobile Service. Fantastisk upplevelse. FYI, det kostade 3391 kr (de skrev “Performed annual service. Cleaned and lubricated the brakes, replaced cabin air filter and inspected the brake fluid as well.”), billigare än Tässla iaf.
Man har i varje fall tydliga rekommendationer om vad som ska göras närBjorn skrev: ↑13 okt 2023 10:12Jag har gjort så. Välj annat och beskriv vad du vill ha gjort. Det finns väl ingen bestämd underhållsservice utan man får skriva vad man vill ha gjort. Jag skrev Bromsar, smörjning och service på min. Sen skapade jag ett "problem" till: Byte av kupéfilter. Det fanns som förval om jag minns rätt. Jag valde tid, fick ett kostnadsförslag och godkände detta.
https://www.tesla.com/en_eu/support/vehicle-maintenance