Det rör på sig. Jag var ju där igår och då fanns "bara" två som stod utanför.

Moderator: Redaktion
Det rör på sig. Jag var ju där igår och då fanns "bara" två som stod utanför.
Trevligt! Ser ut att de är typade för dragkrok 1000kg, så eftermontering är laglig:
Spännande och grattis. När beställde du?Romeo_ohlsson skrev: ↑26 okt 2023 10:413-6 veckor
LR, Stelth gray, dragkrok, vinterdäck med dubb.
Tesla ringde i förra veckan och bekräftade att bilen var på väg och att finansieringen var under kontroll (vi köper/ingen leasing eller liknande).
Blir faktiskt lite av en game chanser för de som vill eftermontera drag. 3:orna har varit lite trista på det sättet.
Inte för att vara den men hur vet vi att de inte är byggda för dragkrok från början? Vi får väll nästan vänta och se tills några som beställt bil utan dragkrok fått sina bilar och då se. Om vi då kan se att de är registrerade för dragkrok så kan vi dra den slutsatsen.
Inte bara det. Flera i tråden har vittnat om att deras beställningar på bilar med drag har senare leveranstid än de utan drag.vigge50 skrev: ↑26 okt 2023 21:41Inte för att vara den men hur vet vi att de inte är byggda för dragkrok från början? Vi får väll nästan vänta och se tills några som beställt bil utan dragkrok fått sina bilar och då se. Om vi då kan se att de är registrerade för dragkrok så kan vi dra den slutsatsen.
Men visst, kanske är det ovanligt att Tesla tar in bilar med dragkrok för provkörning och visning.
Jag vet tyvärr inte datum riktigt men väldigt sent kanske 6v efter de släppte modellen på hemsidan.MellisTesla skrev: ↑26 okt 2023 16:13Spännande och grattis. När beställde du?Romeo_ohlsson skrev: ↑26 okt 2023 10:413-6 veckor
Tesla ringde i förra veckan och bekräftade att bilen var på väg och att finansieringen var under kontroll (vi köper/ingen leasing eller liknande).
Förr-förra veckan?Romeo_ohlsson skrev: ↑27 okt 2023 08:20Jag vet tyvärr inte datum riktigt men väldigt sent kanske 6v efter de släppte modellen på hemsidan.MellisTesla skrev: ↑26 okt 2023 16:13Spännande och grattis. När beställde du?Romeo_ohlsson skrev: ↑26 okt 2023 10:413-6 veckor
19 September!Legato skrev: ↑27 okt 2023 08:30Förr-förra veckan?Romeo_ohlsson skrev: ↑27 okt 2023 08:20Jag vet tyvärr inte datum riktigt men väldigt sent kanske 6v efter de släppte modellen på hemsidan.MellisTesla skrev: ↑26 okt 2023 16:13Spännande och grattis. När beställde du?Romeo_ohlsson skrev: ↑26 okt 2023 10:413-6 veckor
Tesla ringde i förra veckan och bekräftade att bilen var på väg och att finansieringen var under kontroll (vi köper/ingen leasing eller liknande).![]()
testade du de ventilerade stolarna? Hur funkade dom?current skrev: ↑27 okt 2023 15:17Jag provkörde idag. Den bakhjulsdrivna. Är väldigt imponerad. Bättre stolar än i Model Y, bilen var tyst och kändes premium. Det sjukaste var dock förbrukningen. Testade accelererationen och nollade sedan trippen och körde blandad körning i 25 minuter. Landade på 12,4kwh/10 milBilen kändes väldigr pigg och ljudsystemet var jättebra trots att det är det enklare av dom två systemen. Enda som tog runt 15 minuter att vänja sig vid var blinkers på ratten. Det är ingen katastof när rutinen sitter men man letar instinktivt efter spaken. Fjädringen var kanon inte alls så dår hoppig och stötig som den var på Model Y.
För 520k känns det här som ett fynd. Man kan inte ens köpa nya Mini Cooper för detta pris om man vill ha utrustning till bilen.
Justeja, IF Metall hade slagit upp ett tält utanför men inne på Tesla var allt som vanligt.
Skulle dock tro Tesla börjar kampanja denna bil snart. Verkar vara beställt mer bilar än vad som är sålt. Går säkert göra en bra affär i slutet av året.
Dessvärre samma löjligt låga lastvikt som förut. 364 kg.
Några enkla bilder efter upphämtning idag:maxhallden skrev: ↑27 okt 2023 09:38Hoppas på massa bilder här nu efterhand som folk får sina bilar!![]()
Tjusigt!andreever skrev: ↑27 okt 2023 21:59Några enkla bilder efter upphämtning idag:maxhallden skrev: ↑27 okt 2023 09:38Hoppas på massa bilder här nu efterhand som folk får sina bilar!![]()
Lumii_20231027_215843979.jpg
Lumii_20231027_214926299.jpg
Lumii_20231027_215234022.jpg
Vad är dina första intryck av bilen?andreever skrev:Några enkla bilder efter upphämtning idag:maxhallden skrev: ↑27 okt 2023 09:38Hoppas på massa bilder här nu efterhand som folk får sina bilar!![]()
Testade bara kylan men det blev så kallt att jag slog av dom. Jag läste i någon recension att det är samma stolar som i Model S / Model X. Vet inte om det stämmer men det låter inte omöjligt.HelectriC skrev: ↑27 okt 2023 15:51testade du de ventilerade stolarna? Hur funkade dom?current skrev: ↑27 okt 2023 15:17Jag provkörde idag. Den bakhjulsdrivna. Är väldigt imponerad. Bättre stolar än i Model Y, bilen var tyst och kändes premium. Det sjukaste var dock förbrukningen. Testade accelererationen och nollade sedan trippen och körde blandad körning i 25 minuter. Landade på 12,4kwh/10 milBilen kändes väldigr pigg och ljudsystemet var jättebra trots att det är det enklare av dom två systemen. Enda som tog runt 15 minuter att vänja sig vid var blinkers på ratten. Det är ingen katastof när rutinen sitter men man letar instinktivt efter spaken. Fjädringen var kanon inte alls så dår hoppig och stötig som den var på Model Y.
För 520k känns det här som ett fynd. Man kan inte ens köpa nya Mini Cooper för detta pris om man vill ha utrustning till bilen.
Justeja, IF Metall hade slagit upp ett tält utanför men inne på Tesla var allt som vanligt.
Skulle dock tro Tesla börjar kampanja denna bil snart. Verkar vara beställt mer bilar än vad som är sålt. Går säkert göra en bra affär i slutet av året.
Är det du som lagt din Q8 på kvd nu?current skrev: ↑28 okt 2023 17:39Testade bara kylan men det blev så kallt att jag slog av dom. Jag läste i någon recension att det är samma stolar som i Model S / Model X. Vet inte om det stämmer men det låter inte omöjligt.HelectriC skrev: ↑27 okt 2023 15:51testade du de ventilerade stolarna? Hur funkade dom?current skrev: ↑27 okt 2023 15:17Jag provkörde idag. Den bakhjulsdrivna. Är väldigt imponerad. Bättre stolar än i Model Y, bilen var tyst och kändes premium. Det sjukaste var dock förbrukningen. Testade accelererationen och nollade sedan trippen och körde blandad körning i 25 minuter. Landade på 12,4kwh/10 milBilen kändes väldigr pigg och ljudsystemet var jättebra trots att det är det enklare av dom två systemen. Enda som tog runt 15 minuter att vänja sig vid var blinkers på ratten. Det är ingen katastof när rutinen sitter men man letar instinktivt efter spaken. Fjädringen var kanon inte alls så dår hoppig och stötig som den var på Model Y.