Luftkonditionering begränsad

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pag
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 okt 2020 13:34

Luftkonditionering begränsad

Inlägg av pag »

Har en Model S från 2016. Idag kom en varning upp "Luftkonditionering begränsad .....", som vägrade försvinna. Jag har sett den tidigare, men då har den försvunnit efter en lite stund.
Jag fick för mig att den kom upp då inte batteriet var förvärmt ordentligt då det i samma varning stod något om att supercharger eller snabbladdning inte kommer att gå på full hastighet.
Några idéer någon?
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Luftkonditionering begränsad

Inlägg av lem »

Jag har också fått varningen och ett kostnadsförslag på trettio papp!!!
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
roder99
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 02 maj 2019 17:49
Ort: Gävle

Re: Luftkonditionering begränsad

Inlägg av roder99 »

Kolla med Grufman Bil. För mej vad det kondensorn som blev bytt och systemet återfyllt. Gick på maskinskadeförsäkringen så jag betalade 8k i självrisk.
-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Luftkonditionering begränsad

Inlägg av lem »

De bytte både hö och vä kondensor/kylare och det gick på 30 papp. Verkar konstigt att båda behövde bytas. Fick se den ena som hade korrosionsskador i nederkant. Jag skall vara extremt försiktig när jag parkerar mot gatsten!!
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14620
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Luftkonditionering begränsad

Inlägg av taliz »

lem skrev: 01 nov 2023 09:49
De bytte både hö och vä kondensor/kylare och det gick på 30 papp. Verkar konstigt att båda behövde bytas. Fick se den ena som hade korrosionsskador i nederkant. Jag skall vara extremt försiktig när jag parkerar mot gatsten!!
Tog inte försäkringen det?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Luftkonditionering begränsad

Inlägg av lem »

Den har gått 20.000 mil. Då är det ingen maskinskadeförsäkring. Skall kolla ordentligt,
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14620
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Luftkonditionering begränsad

Inlägg av taliz »

lem skrev: 01 nov 2023 14:32
Den har gått 20.000 mil. Då är det ingen maskinskadeförsäkring. Skall kolla ordentligt,
Ah, ja kör man en gammal dyr bil utan garanti eller försäkring kan det kosta flis när det blir problem.
Därför andrahandsvärdet brukar vara uselt.
Men som sagt, gamla S verkar fortfarande vara eftertraktade av nån anledning(folk kanske inte fattar hur dyrt det kan bli).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar