Missljud från bakre hjulupphängning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bleke
Teslaägare

Missljud från bakre hjulupphängning

Inlägg av Bleke »

Ibland när jag backar ut från parkeringsplatsen på jobbet eller kör på den ojämna asfalten runt macken när jag har fyllt på luft i däcken hörs ett "SKRONK" bakifrån. Bilen är ju rätt låg, men det verkar inte vara någonting som har skrapat i vare sig stänkskydd eller något annat. Funderar på om det är den stora fjädern i hjulupphängningen som "rättar till sig".

Nån av er som vet vad det kan vara?

2019 Model 3 Performance.
SwedishAdvocate

Re: Missljud från bakre hjulupphängning

Inlägg av SwedishAdvocate »

Det här kanske?...

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Bleke
Teslaägare

Inlägg av Bleke »

Nej, jag tycker det påminner mer om det här ljudet fast dovare och mer knaster i. Om jag visste när ljudet kommer dyka upp skulle jag göra en video själv, men det är sporadiskt. För det mesta när bilen har stått en stund. Det skronkar till en gång, sen är det tyst under resten av färden.

SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Som jag minns det så finns det andra existerande trådar om sånt här på forumet. Säger inte att det finns en om det som du har, men kanske... Är du duktig på att söka med Google el. forumets egen sökfunktion så kanske det kan ge ngt napp...

Någon på ngt norskt forum kanske vet något.

Sen finns ju även det amerikanska formet Tesla Motors Club. Det är ganska mkt större än det här.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Teslaaa
Teslaägare

Inlägg av Teslaaa »

Bleke skrev: 28 okt 2023 13:10
Ibland när jag backar ut från parkeringsplatsen på jobbet eller kör på den ojämna asfalten runt macken när jag har fyllt på luft i däcken hörs ett "SKRONK" bakifrån. Bilen är ju rätt låg, men det verkar inte vara någonting som har skrapat i vare sig stänkskydd eller något annat. Funderar på om det är den stora fjädern i hjulupphängningen som "rättar till sig".

Nån av er som vet vad det kan vara?

2019 Model 3 Performance.
Fick du någonsin ordning på dett? Har liknande symtom
Skriv svar