RN10735xxxx, bokade online 05:50Daoops skrev:Spännande, 107 är säkert norge och 108 sverige. Mina två blev RN10833xxxx och RN10892xxxx (Göteborg ca 10.20) bokade samtidigt så det verkar inte helt enkelt att avkoda resten.HelectriC skrev:jag har norsk reservation och RN10751xxxxAGCF skrev:RN10865xxxx. Kan man lista ut hur koden är uppbygd? Regioner?
Första Model 3 reservationen?
Moderator: Redaktion
Re: Första Model 3 reservationen?
Model 3 Performance 2022
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag bokade på MoS ca klockan 11, drygt 100 pers före mig i kön när jag kom dit, så säg att 300 hunnit boka innan mig när det var min tur....
Undrar hur många Teslaägare som hann boka före mig i Sverige? Man lär ju vara bland de första hundra som levereras i alla fall?
Undrar hur många Teslaägare som hann boka före mig i Sverige? Man lär ju vara bland de första hundra som levereras i alla fall?
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Jag kan säga att jag är glad att jag bokade i butik, för med tanke på hur många som har bokat nu så gör varje timme säkert minst nån månad i leveranstid.kanylbullen skrev:Jag bokade på MoS ca klockan 11, drygt 100 pers före mig i kön när jag kom dit, så säg att 300 hunnit boka innan mig när det var min tur....
Som någon annan sa verkar 107 vara ägare och 108 icke ägare. Sen är det väl värre var resten betyder.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- I Am Titanium
- Teslaägare
Så här typ...
Använd min referallänk och få gratis laddning i 6 månader på Tesla Supercharger! Referral Link http://---
TMS 70D 2016
TMS 75D 2019
TMS 70D 2016
TMS 75D 2019
- lator
- Teslaägare
Jag har RN10721XXXX och jag äger ingen Tesla än så jag håller med dem som anser att det inte finns någon koppling mellan numren och ägarskap.Pontus skrev:Som någon annan sa verkar 107 vara ägare och 108 icke ägare. Sen är det väl värre var resten betyder.
Jag håller med! Min beräkning om ett års extra väntetid vid bokning ett dygn senare verkar stämma bra...Jerker skrev:Jag kan säga att jag är glad att jag bokade i butik, för med tanke på hur många som har bokat nu så gör varje timme säkert minst nån månad i leveranstid.kanylbullen skrev:Jag bokade på MoS ca klockan 11, drygt 100 pers före mig i kön när jag kom dit, så säg att 300 hunnit boka innan mig när det var min tur....

Skulle inte du ta "ledigt" Jerker???
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag sa faktiskt så till säljaren som tog emot min beställning (om än på ett skämtsamt sättI Am Titanium skrev:Så här typ...

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- kanylbullen
- Teslaägare
är också ägare av en men båda har 108 så det är nog inget man kan räkna med...Pontus skrev:Som någon annan sa verkar 107 vara ägare och 108 icke ägare. Sen är det väl värre var resten betyder.
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Nu skiver Elon på Twitter:
Definitely going to need to rethink production planning
Now 232K orders
Now 232K orders

MYP -22 | MIB | svart/svart
Inte nu, det var för 7 timmar sedan...Toja skrev:Nu skiver Elon på Twitter:
Now 232K orders
En ägare som lägger en order om en vecka lör fortfarande få bilen före de som stod i kön. Varför? De öppnar designstudion för ägare före alla andra. I praktiken borde en ögare kunna gå in om 5 månader med samma effekt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Eller man köper en Model S innan det är dags för beställninghybris skrev:En ägare som lägger en order om en vecka lör fortfarande få bilen före de som stod i kön. Varför? De öppnar designstudion för ägare före alla andra. I praktiken borde en ögare kunna gå in om 5 månader med samma effekt...

Sant. Smart sätt att gå före i kön. Köp en begagnad model S!LarsL skrev:Eller man köper en Model S innan det är dags för beställninghybris skrev:En ägare som lägger en order om en vecka lör fortfarande få bilen före de som stod i kön. Varför? De öppnar designstudion för ägare före alla andra. I praktiken borde en ögare kunna gå in om 5 månader med samma effekt...

Klart frugan ska ha en Model 3, tyvärr innebar det att jag fick offra mig och köpa en Model S... Ja vad gör man inte för husfriden.hybris skrev:Sant. Smart sätt att gå före i kön. Köp en begagnad model S!LarsL skrev:Eller man köper en Model S innan det är dags för beställninghybris skrev:En ägare som lägger en order om en vecka lör fortfarande få bilen före de som stod i kön. Varför? De öppnar designstudion för ägare före alla andra. I praktiken borde en ögare kunna gå in om 5 månader med samma effekt...

Ägare och bokade i Norge. Fick RN107, och killen som gjorde bokning valde Sverige som leveransland.
Jag som bokade två Model 3 samtidigt fick två väldigt skilda ordernr; ett 1070XXXXX Och ett 1081XXXXX. undrar om det kan vara så att man bara fick förtur som ägare av en Tesla på en av beställningarna?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Gas P Dahl
- Teslaägare
Jag fick 107 o 108.. har ingen Tesla sedan tidtagare. Slumpen alltså!Kilowatt skrev:Jag som bokade två Model 3 samtidigt fick två väldigt skilda ordernr; ett 1070XXXXX Och ett 1081XXXXX. undrar om det kan vara så att man bara fick förtur som ägare av en Tesla på en av beställningarna?
Model Y Pearl White AWD Long Range med autopilot , 19" 2022
Jag fick Model 3 RN1079xxxxx, beställde i fredags morse, ingen tidigare Tesla.
Jag fick RN1073.
Undrar om inte 10 betyder Sverige ?
Jag har 103 på min Model S
MYP -22 | MIB | svart/svart
Tror Elon förklarade på Twitter att det var olika köer per region och vi kom fram till att dom 3 första siffrorna troligen var könumret.Toja skrev:Jag fick RN1073.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
RN är bara temporära bokningsnummer som man har tills den dagen man specar bilen och efter en tid får sitt chassienummer. RN nummer har noll logik...
Toja skrev:Jag fick RN1073.
10 är inte Sverige, samma serier även i Norge 107 och 108
Model 3-24/Polestar 3-24
107 och 108 är också USA, Kanada, EU och resten av världen som det ser ut. Det är också både Teslaägare och icke Teslaägare och en del har fått två 107-nummer, andra två 108-nummer och andra ett 107 och ett 108 på samma order. Dessa siffror har ingen betydelse för region, tid, plats eller ägarskap.HelectriC skrev:Toja skrev:Jag fick RN1073.
10 är inte Sverige, samma serier även i Norge 107 och 108
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jaja... Men jag tillbringar väldigt mycket mindre tid här nu än jag gjort de senaste veckorna!lator skrev:Skulle inte du ta "ledigt" Jerker???