Jag har problem att få till bra bilstol till en 7 åring vi har idag flyttat över BMW original stol en sådan framåtvänd med justerbar rygghöjd sidostöd och bältesfäste .
Problemet jag får är att då teslans nackstöd är fasta och framåtlutade förhindrar nackstödet att få bilstolens rygg emot sätes rygg stolen hamnar helt i luften har bara stöd mot övre delen av nackstödet detta gör den väldigt vinglig och framåt lutad .
Hoppas ni förstår beskrivningen .
Är det någon som har jämnstort barn som hittat stol med bra passning ?
Framåtvänd barnstol i model S
Moderator: Redaktion
Framåtvänd barnstol i model S
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Framåtvänd barnstol i model S
Vi använder mest sätena i bagaget men som reserv åt femåringen för resor när vi behöver bagaget har vi en BeSafe iZi Up X3 bältesstol som passar alldeles utmärkt i baksätet. Den är lite för bred så man får dra den ut mot dörren till för att bältet ska passa och då passar det bara precis, men det går. Går det inte rätt bra med en vanlig bälteskudde för en sjuåring annars?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Byt till kudde!!!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Jag har funderat på att gå över till kudde
men sidostöden på stol ger ju lite extra skydd framförallt håller bältet och barn på plats när han somnar.
Men problemet kommer ju pga av att stolen är utdragen så lång att den är lika hög som nackstödet i bilen så man kanske får inse att han är stor nog för en kudde.

Men problemet kommer ju pga av att stolen är utdragen så lång att den är lika hög som nackstödet i bilen så man kanske får inse att han är stor nog för en kudde.
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Har samma problem i mina bilar och med mina barn. Fick inse att de är stora och att man har blivit gammal
tiden går.