Jag avser att köra ett "Sverige runt" med en Tesla S70D via samtliga superchargers som hittills finns aktiverade i detta avlånga land.
Vad jag vet så finns det 14 SuC i Sverige. De flesta i de södra delarna och företrädesvis utefter de stora pulsådrorna. Några har fått lite mera alternativa placeringar men norr om Jämtland måste man in i Norge för att hitta laddplatser med lite krut...
Hur ska detta då gå till?
Eftersom jag inte själv äger någon Model S så utgår jag från Göteborg och Perpetum´s garage där jag kommer att hyra en S70D över en helg och på denna tid då hinna runt delar av Sverige. Rutten är inte avgjord men det handlar om ca 260 mil. Då jag själv bor i Jämtland så kommer jag givetvis att lägga in en övernattning hemmavid. Därutöver kommer jag att vila under laddningarna (vilket är fjantigt lite om jag samtidigt behöver äta och gå på toalett...) men också planera en övernattning till på lämpligt ställe.
Den troliga rutten går som följer:
steg 1 från Gbg till Krokom via Jung, Uddevalla, Karlstad och Mora. Totalt ca 93 mil. Mora - Krokom är en sträcka av ca 33 mil vilket kan vara lite i överkant för en S70D men det ska fungera...
Steg 2 från Krokom till Ödeshög via Sundsvall, Gävle, Upplands Väsby, Sillekrog och Arboga. Total ca 100 mil. Detta kan komma att ändras beroende på antalet nyfikna här hemma...
Steg 3: Ödeshög till Göteborg via Ljung, löddeköpinge och Falkenberg. Totalt ca 60 mil.
Alternativet är att ta en övernattning tidigare dag två för att inte bli helt sysslolös senare...

Jag är fullt medveten om att det inte finns någon vettig människa som skulle göra detta men just därför är det kul att se om det funkar.

Så, antingen söka förmyndare eller genomföra planen. Vad tycker ni???